Tidligere utdanningsprosjekter ved NV - Fakultet for naturvitenskap
UTDANNINGSPROSJEKTER VED NV
Tidligere utdanningsprosjekter ved NV-fakultetet
DIKU, 2018-2020
Prosjektleder: Anita Nordeng Jakobsen
DigiMat - Digitale verktøy for økt arbeidslivsrelevans i matteknologisk utdanning
Prosjektets overordnede mål var å utforske hvordan studieprogrammets arbeidslivsrelevans kan økes ved bruk av relevante perspektiver fra arbeidslivet presentert via digitale læringsarenaer.
Prosjektets nettside
Prosjektledere: Eli Kjøbli og Kristin Solum Steinsbekk
SAMGen: StudentAktivt undervisningsopplegg innen Medisinsk Genetikk
Målet med prosjektet var å utvikle et undervisningsopplegg hvor studentene opparbeider seg god innsikt i, og kunnskaper om, hvordan sekvenseringsteknologi benyttes som diagnostisk verktøy innen dagens og morgendagens helsetjeneste. I
Prosjektets sluttrapport
Toppundervisning, 2017-2020
Prosjektleder: Magnus B. Lilledahl
χ: Collective. Individual.
Målet med prosjektet er å undersøke ulike strategier som et institutt kan iverksette for å bidra til økt læring gjennom å øke både studentenes og ansattes pedagogiske ferdigheter, samt deres evne til samarbeid.
Les prosjektets sluttrapport
Prosjektledere: Åse Strand og Lisbeth Mehli
Digitale øvinger i TMAT1009 Organisk og matkjemi
Målet for prosjektet er å øke studentenes aktivitet, læringsutbytte, motivasjon og engasjement for emnet Organisk kjemi og matkjemi (TMAT1009).
Les prosjektets sluttrapport
Prosjektleder: Bente Graae
Game based simulation for teaching about stakeholder behavior in natural resource management
Målet med prosjektet er å utvikle et brettspill (Serengeti Dawn) som gir studentene forståelse for viktigheten av bærekraftig forvaltning av naturressurser.
Les prosjektets sluttrapport
Prosjekter med støtte fra NV, 2019-2020
Prosjektleder: Jonathan Wright
Integrating Statistics Teaching into the Biology Curriculum
The project's primary aim was to improve student abilities to correctly assess and apply statistical methods as an integral part of their biological work. In order to reach this aim, we developed student-led, challenge focused, interactive online exercises where students worked together to complete an applied biological problem.
Les prosjektets sluttrapport
Prosjektledere: Sahar Olsen og Bente Alm
Flipped Labroom
Flipped Lab Room prosjektet bidro til at studenter har mulighet til å tilegne seg dypere læring, og utfordringer rundt praktisk arbeid vil reduseres. Før laboratorieøvelsen ble det benyttet oppgaver direkte relatert til den praktiske øvelsen og teori fra emnet som er tilknyttet denne. Oppgavene ga studentene evne til å i større grad koble teori med praksis.
Les prosjektets sluttrapport
Prosjektleder: RIchard Strimbeck
Inquiry-based time-lapse video projects in introductory plant physiology
The project trained students to use time-lapse cameras to observe and measure physiological processes in plants, e.g. seed germination, growth, and responses to gravity, light and physical contact. Students submitted project proposals with research questions, hypotheses, and at least two experimental treatments in the design. Results were shared online for peer evaluation.
Les prosjektets sluttrapport
Olav Thon Stiftelse, 2018-2019
Prosjektleder: Titus Sebastiaan van Erp
VirAL: Virtual Approach for Learning
The project integrated interactive computation tools and user-friendly graphical visualization, giving students, researchers and other potential users a crisp and colourful experience of basic chemical-physical consepts.
Les prosjektets sluttrapport