Internasjonalisering ved Institutt for sosialt arbeid

Bilde: Colourbox

Her kommer informasjon om dine muligheter for utveksling, både som student og ansatt ved Institutt for sosialt arbeid.

Siden er under arbeid. Mer informasjon kommer.

Internasjonalisering for ansatte

Ansatte ved NTNU har mulighet til å søke finansiering gjennom Erasmus+ for undervisnings- eller opplæringsopphold ved et lærested hvor det eksisterer en Erasmusavtale i Europa.

Ansattmobilitet ved NTNU

hospitering er aktuelt for deg som vil  .....

lenke

Internasjonalisering for studenter på bachelor i barnevern

4–5 uker prosjektopphold i 4. semester

Vår utdanning har for tiden samarbeid med universiteter og organisasjoner i Fillipinene, India og Sør-Afrika. Studenter har tidligere hatt prosjekt og praksis blant annet i Australia, Sør-Afrika, Danmark, Brasil, Jamaica, Mexico, Ghana, Tyrkia, Chile, Beograd, Uganda, Kenya, London, Zambia, med flere. I tillegg til våre samarbeidsavtaler, har vi etablert et omfattende kontaktnett med både norske og lokale NGO-er (frivillige organisasjoner) som driver sosialt arbeid i Afrika, Asia, Øst Europa og Latin Amerika. Dette kontaktnettet er bygget opp gjennom både lærernes og studentenes kontakter, og det blir stadig utvidet.

Et helt semester utvekslingsopphold i 4. semester

Du har mulighet til å reise til et universitet eller en høyskole og ta emner tilsvarende du ville ha tatt ved NTNU. Tidligere studenter har vært i land som Australia, Belgia, New Zealand og Danmark.

Se oversikt over NTNUs utvekslingsavtaler

Et helt semester praksisstudier i utlandet i 5. semester

Vi har et begrenset antall praksisplasser i utlandet. For tiden har vi samarbeid med steder i India og Sør-Afrika.

Du søker om utveksling ved å legge inn en søknad i Mobility Online innen fristen.

Mobility Online

Du er selv ansvarlig for å innhente informasjon om emnevalg, vaksiner, bolig i utlandet, visum osv.

Internasjonalisering for studenter på bachelor i sosialt arbeid

4–5 uker prosjektopphold i 4. semester

Vår utdanning har for tiden samarbeid med universiteter og organisasjoner i Zambia, India og Sør-Afrika. Studenter har tidligere hatt prosjekt og praksis blant annet i Australia, Sør-Afrika, Danmark, Brasil, Jamaica, Mexico, Ghana, Tyrkia, Chile, Beograd, Uganda, Kenya, London, Zambia, med flere. I tillegg til våre samarbeidsavtaler, har vi etablert et omfattende kontaktnett med både norske og lokale NGO-er (frivillige organisasjoner) som driver sosialt arbeid i Afrika, Asia, Øst Europa og Latin Amerika. Dette kontaktnettet er bygget opp gjennom både lærernes og studentenes kontakter, og det blir stadig utvidet.

Et helt semester utvekslingsopphold i 4. semester

Du har mulighet til å reise til et universitet eller en høyskole og ta emner tilsvarende du ville ha tatt ved NTNU. Tidligere studenter har vært i land som Australia, Belgia, Spania, New Zealand, Ghana, Uganda og Danmark.

Se oversikt over NTNUs utvekslingsavtaler

Et helt semester praksisstudier i utlandet i 5. semester

Mobility Online

Internasjonalisering for studenter på master