Studieveiledning ved Institutt for IKT og realfag i Ålesund

Som student ved IIR har du tilgang på en rekke veiledningstjenester. Studieveiledere ved IIR og andre veiledere NTNU Campus Ålesund hjelper deg gjerne med å besvare spørsmål knyttet til studiene dine.

Studiekonsulentene ved IIR veileder blant annet om følgende tema:

Informasjon om ting studenter ved IIR ofte lurer på

Lurer du på noe angående opptak til NTNUs utdanninger i Ålesund kan du ta kontakt med Opptakskontoret. Der finner du kontaktinformasjon og lenke til innsending av kontaktskjema. Opptak har også en egen nettside med svar på ofte stilte spørsmål

NTNU kan iverksette tilretteleggingstiltak for studenter som har behov for det.

Dersom du har behov for tilrettelegging på eksamen kan du sende inn en søknad ved å fylle ut dette søknadsskjemaet.

Ønsker du en samtale om tilrettelegging av studiene dine, har vi egne veiledere for dette på campus. Du kan også bestille veiledning hos dem via eget bestillingsskjema

Spørsmål om tilrettelegging av eksamen i Ålesund kan rettes til Seksjon for utdanning på e-post studier@alesund.ntnu.no eller tlf: 73 59 50 00

Hvis du ønsker å forbedre karakterer etter du er ferdig med graden din, må du søke om emnestudierett. Du finner informasjon om frister for dette og hvordan du søker på NTNUs nettside om fullførte grader.

Emnestudierett innvilges for ett år, og kan brukes til gjentak av eksamen i emner de to første semestrene etter at du fullførte graden din.

For å bli meldt opp til gjentakseksamen, må du ta kontakt med oss på IIR. Dette gjør du etter at du har fått innvilget emnestudierett. Send emnekodene til kontakt@iir.ntnu.no innen 15. september for gjentak av eksamen i høstsemesteret, og innen 1. februar for gjentak av eksamen i vårsemesteret.

Karriereveiledning

NTNU tilbyr veiledning i forhold til jobbsøking, CV, utdanningsvalg, mestring av studier med mer. Linda Midtbust Hjelle er karriereveileder ved Campus Ålesund.

Toppidrett

Toppidrettsveileder ved NTNU Campus Ålesund er Morten Carlson.

Trenger du noen å snakke med?

SiT har mange personer med taushetsplikt som du kan snakke med om alt.

Studentlivsrådgivere kan du prate med om studielivets mange oppturer og nedturer.
•    Struktur i hverdagen
•    Livet som ny student
•    Vennskap og kjærlighet
•    Stress
•    Søvn
•    Alkohol og rusvaner
•    Motivasjon og mestring
•    Personlige problemer som ensomhet og forventningspress

SiT Psykisk helsetjeneste tilbyr kortvarig samtalebehandling ved lettere psykiske plager. Opplever du at utfordringene du kjenner på påvirker deg mye i studiehverdagen eller gjør det vanskelig for deg å gjennomføre dine vanlige studieaktiviteter, kan du ta kontakt med dem.