Ph.d.-kurs - HF
Ph.d.-kurs ved Det humanistiske fakultetet
Det humanistiske fakultetet arrangerer ei rekkje kurs på doktorgradsnivå. Innhald og tilbod kan variere noko frå år til år. På denne sida finst ei oversikt over kurstilbodet med informasjon om når emnet blir tilbydd neste gong.
Informasjon om samansetjing av opplæringsdelen finn du på programma sine nettsider.
Ph.d-kurs
Neste undervisningssemester: Haust 2024.
Frist for påmelding: 1. september
Undervisningsspråk: Engelsk
Faget gir ei innføring i vitskapsteori, med vekt på vitskapshistorie, vitskapane si sosiale organisering og dynamikk, vitskapane sine strategiar for produksjon av kunnskap og samspelet mellom vitskap og samfunn. Vi legg særleg vekt på vitskapane sine kommunikasjonspraksisar og etableringa av vitskapleg gyldigheit og vitskapleg truverde.
Kurset blir arrangert kvart semester. Kurset er avgrensa til 15 studentar.
Datoar for hausten:
28.+29. oktober
11.+12. november
25.+26. november
06. desember (mini-konferanse)
Les meir om emnet og meld deg på KULT8850/ KULT8851 - Vitskapteori.
Neste undervisningssemester: Kontinuerleg
Undervisningsspråk: Norsk / Engelsk
Emnet består av diskusjonar og refleksjonar omkring teoretiske eller metodiske tekstar som er av betydning for deltakarane sine forskingsprosjekt.
Kandidaten skal etter endt deltaking ha ferdigheiter i å analysere teoretiske utleggingar, resonnement og fagleg argumentasjon også utover disiplinspesifikke rammer.
Emnet går kontinuerleg, kontakt ph.d.-leiar Knut Ove Eliassen for påmelding.
Neste undervisningssemester: Haust 2024.
Undervisningsspråk: Engelsk
This course provides an in-depth introduction to quantitative methods, covering some of the techniques most widely used in research in the historical and social sciences. Combining lectures and computer practicals, this hands-on course shows how to apply quantitative methods to historical information keeping statistical theory and mathematics to a minimum.
For meir informasjon, kontakt faglærer Francisco J. Beltrán Tapia.
Les meir om emnet Kvantitative metodar for historikarar
NO: Dette kurset gir ei grundig innføring i kvantitative metodar, og dekkjer nokre av dei teknikkane som er mest brukte i forsking innan historiske og samfunnsvitskaplege fag. Gjennom ein kombinasjon av førelesingar og praktiske øvingar på datamaskin, viser dette praktiske kurset korleis ein kan bruke kvantitative metodar på historisk informasjon, med minst mogleg vekt på statistisk teori og matematikk.
Neste undervisningssemester: Haust 2024
Undervisningsspråk: Engelsk/Norsk
Emnet består av diskusjonar og refleksjonar omkring teoretiske eller metodiske tekstar som er av betydning for deltakarane sine forskingsprosjekt. Kandidaten skal etter endt deltaking kunne analysere teoretiske utleggingar, resonnement og fagleg argumentasjon, også utover eigne fagspesifikke rammer.
SPRÅK8867 er ein fem studiepoengs versjon av SPRÅK8891 (7,5 sp).
Les meir om emnet Språkvitskaplege problemstillingar, teoriar og metodar.
Neste undervisningssemester: Haust 2024
Undervisningsspråk: Engelsk
Emnet består av diskusjonar og refleksjonar omkring teoretiske eller metodiske tekstar som er av betydning for deltakarane sine forskingsprosjekt.
Emnet er seminarbasert.
Neste undervisningssemester: Vår 2025. Registrering opnar 1. desember
Undervisningsspråk: Engelsk
This course provides an advanced introduction to qualitative research methods with an emphasis on analytical approaches and strategies common for humanities and social science research with an empirical focus. The aim of the course is to give a broad overview of some of the most used social science methods with a special emphasis on reflection and methodology.
Les meir om emnet Samfunnsvitskaplege metodar.
Neste undervisningssemester: Vår 2025
Undervisningsspråk: Engelsk
Geo-spatial information is crucially shaping our understanding of the world we live in.
Scheduled over four three-hour lab sessions, this hands-on course provides a thorough overview of how to map spatial information and apply Geographic Information Systems in empirical studies using ArcGIS. This course will interest graduate students in History, Economics, Sociology and Political Science. No previous background in GIS is required.
Les meir om emnet Digitalkartlegging for humanistar og samfunnsvitarar
Neste undervisningssemester: Vår 2025
Undervisningsspråk: Norsk
Dette kurset er eigna for ph.d.-kandidatar som forskar på språklig interaksjon i profesjonar. Kurset gir grunnleggande ferdigheiter i å transkribere og analysere interaksjon i samtalar, og set samtaleanalytisk tilnærming inn i ein vidare teoretisk/metodologisk og forskingsetisk samanheng.
Neste undervisningssemester: Vår 2025
Undervisningsspråk: Engelsk
This course provides PhD students with concepts and tools to understand what environmental sustainability (ES) is, the kinds of challenges it raises, the actors involved in such issues, and how academics can help initiate societal transformations towards this goal. With an interdisciplinary approach, the course takes the model of strong sustainability as a point of departure, i.e., the biosphere is considered a life-supporting system that restricts and renders possible human activity. Consequently, the course will explore how this affects technological and scientific development, economic issues, policymaking, and the organization of society.
Les meir om emnet Miljømessig berekraft og samfunnsmessig transformasjon
Neste undervisningssemester: Haust 2024
Undervisningsspråk: Engelsk
The course covers important discussions and challenges in the international field of science and technology studies. The exact content will vary.
The course is an advanced introduction to science and technology studies (STS) through lectures and discussion of articles. Some of the articles to be deliberated in the discussion sessions are “classics” or raise important issues, others present work from people at the Department of Interdisciplinary Studies of Culture, and hence give a glance of the different empirical topics STS researchers are and have been engaged in.
Course dates for fall 2024 is:
27+28 November
11+12 December
Maximum number of participants: 20.
Les meir om emnet Teknologi, vitskap og kultur
Neste undervisningssemester: Vil annonseres
Undervisningsspråk: Engelsk
This course prepares PhD candidates and early career researchers within biotechnology, life science and neighbouring scientific fields to adopt Responsible Research and Innovation (RRI) in their research practice.
We introduce the body of academic knowledge underpinning the RRI concept, namely Science and Technology Studies (STS) and history, philosophy and sociology of science. The main course objective is to enhance participants knowledge on how scientific work is intertwined with changes in society and to introduce them to ideas of democratization of science and current international discussions on RRI.
Les meir om emnet Forsking, teknologi og samfunn: RRI-kurs Digitalt Liv Norge
Neste undervisningssemester: Vil annonseres
Undervisningsspråk: Engelsk
This course will explore the centrality of storytelling and diverse narrative practices in the environmental humanities, not only as tools of communication that promote understanding of complex environmental processes and capture ecological imagination, but also as catalysts to emotion and pathways to civic engagement.
Neste undervisningssemester: Vil annonseres
Undervisningsspråk: Norsk / Engelsk
Emnet, som er felles for alle emne innanfor ph.d.-programmet i historie og kulturfag, tar sikte på å belyse sentrale problemstillingar ut frå den fleirfaglegheita som desse emna representerer. Kurset vil gi kunnskap om sentrale metodar og tilnærmingar, med relevans for eige prosjekt.
Neste undervisningssemester: Ikkje avklart
Undervisningsspråk: Norsk
Emnet belyser sentrale utfordringar og debattar i nordisk og internasjonal forsking om kjønn. Det konkrete innhaldet vil variere.
Kursa er samlingsbaserte og er opne for studentar frå NTNU og andre norske og nordiske universitet. Kursa føreset ph.d.-opptak, men kan også takast av andre dersom det er ledig plass. Kursa blir haldne på engelsk dersom det er behov for det.
Neste undervisningssemester: Ikkje avklart
Undervisningsspråk: Norsk / Engelsk
Emnet består av spesialiserte emne innan språkvitenskapleg teori i vid forstand, for eksempel fonetikk, syntaks, pragmatikk, språk og kjønn, omsetjing, språklæring, språkendring, sosiolingvistikk osv.
Innhaldet vil variere etter doktorgradsstudentane sine interesser og prosjekt
Neste undervisningssemester: Haust 2024
Undervisningsspråk: Engelsk