EiT Virtuelle Landsbyer
Virtuelle landsbyer
I virtuelle landsbyer foregår all undervisning digitalt. Du kan velge maks tre virtuelle landsbyer, med mindre du har behov for å bli prioritert til en virtuell landsby. Les mer om kriterier og valg av landsby.
Intensive virtuelle
Soft Technologies
Soft technologies are based on systems that easily can change form/function. This interdisciplinary science, innovation and technology is in close contact with people's everyday lives. (TFY4852)
Utadvendt i en innadvendt helsetjeneste
Kunstig intelligens kan revolusjonere helsevesenet og bringe tjenester nærmere pasienten. Er du klar til å utforske fremtiden og være en del av denne endringen? (MFEL4858)
Virtuelle verdener - teknologi, nærhet og avstand
I denne landsbyen legger vi opp til samarbeid i virtuelle rom ved hjelp av VR utstyr. Gruppene utforsker tematikk knyttet til fremvoksende teknologier for å møtes og lære over avstand. (SANT3800)
langsgående virtuelle
Aksjon for bærekraftig utvikling
Klimakrisen og tap av biologisk mangfold er blant signalene som må tas på alvor. Vi mangler fortsatt skikkelige løsninger for å skape en mer bærekraftig verden. Det er måten vi trenger; Innovasjonsaksjon for bærekraftsmålene! Studenten får komme med sin ene idé - Basert på FNs bærekraftsmål og inspirerende forelesninger. (TØL4025)
Creating value from waste
We generate millions of tonnes of waste every day. Poor waste management has negative environmental, economic, and social effects that impact on everyone’s life. We can’t eliminate all waste, but we can minimize it by finding new ways to use old things, designing sustainable processes and systems that help to reduce waste, and changing the way in which we understand consumption and waste. The village theme encourages participants to explore all or any of these aspects as a way of creating economic and social value. (AM500218)
Digital communities and welfare
Threats and risks in the healthcare domain – Learn from the past, assess the present, and prepare for the future. (IMT4016)
Fremtidens mat
Mat er livsviktig for oss i dag og for fremtidige generasjoner. Hva kan vi gjøre for å sikre nok, sunn og trygg mat i fremtiden? (TMAT4850)
GreenXR: Building greener, fairer and more democratic cities through virtual worlds and XR
The time is right to co-design and systematically evaluate new place-based technologies so that we can create hybrid (virtual and physical) cities that are greener and more fair for all. We need solutions that use virtual worlds as part of our preparedness and resilience tools for peace and democracy. (TFE4853)
Oppdrag Mjøsa
Oppdrag Mjøsa er en heldigital og tverrfaglig landsby knyttet til forskingsprogrammet Oppdrag Mjøsa. Dette programmet har som mål å legge til rette for verdiskaping gjennom bærekraftig bruk av Mjøsas ressurser og økosystemtjenester. Dette gjøres med moderne teknologi gjennom bruk av satellitt data, digital tvilling og robotikk, samtidig som man opprettholder økosystemets struktur, virkemåte, produktivitet og verning av naturmangfold. Overvåkning og utvikling av samfunnskritisk infrastruktur inngår også i dette. Biodiversitet og vannkvalitet er også viktige aspekter i programmet. (TTK4850)
Samhandling og sosial innovasjon i helsefremmende lokalsamfunn
I denne landsbyen vil fokuset være på samhandling og sosial innovasjon – som deretter blir utgangspunktet for nye perspektiver og strategier for tjenesteutvikling, helsefremming og gode bomiljøer. (IMT4000)