Ukategorisert

ØK-nytt uke 45 og 46

Hei, og god fredag!

Dagen startet på aller hyggeligste måte for min del: Vi i ansettelsesutvalget godkjente en opprykkssøknad, og fakultetet har dermed en splitter ny professor: Khine Kyaw på NTNU Handelshøyskolen! Gratulerer så mye til den nyslåtte professor og hele instituttet!

SFU Engage arrangerer Uniped-modulen «Entreprenørskap for bedre undervisning» den 13.-14. desember 2022. Dette er en to-dagers intensiv modul, der deltagerne lærer hvordan de kan implementere entreprenørskap i egen undervisningskontekst. Modulen er allerede gjennomført en gang tidligere i år, til svært gode skussmål fra deltagerne, og SFU Engage gleder seg til en ny runde! Det er noen svært få plasser igjen, man kan melde seg på her: https://studntnu.sharepoint.com/sites/kurs/Sider/Uniped-Modul—Entrepren%C3%B8rskap-for-bedre-undervisning.aspx

Under ser vi et bilde av Gunn-Berit Neergård på IØT og SFU Engage i forbindelse med pilot-gjennomføringen i juni 2022:

Denne uken har det vært to disputaser ved IØT: Hasan A.M. Hamdan tirsdag og Parinaz Farid onsdag. Jeg har ikke fått tilsendt noen bilder ennå, så jeg kommer tilbake til saken neste uke!

Denne uken hadde vi enhetsmøte i UHR-ØA (tidligere NRØA) i Tromsø. Vi hadde mye bra på agendaen, men kanskje mer relevant for oss akkurat nå var erfaringsutveksling omkring internasjonal akkreditering. Både BI, NHH og Agder delte erfaringer fra Equis og AACSB, og vi skal holde en god dialog om dette fremover. Det er veldig positivt for hele sektoren, tenker jeg.

Denne uken var det også dekansamling i Ålesund, med institutter og fakulteter som er representert der. Vi fikk tid til å ta et gruppebilde ved smellvakre Brosundet:

I går og i dag er det doktorpromosjoner, så i skrivende stund skal jeg snart ikle meg kappe og delta i feriringen av 131 ferske doktorer!

God helg til alle etterhvert!

Monica