Ukategorisert

ØK-nytt uke 6

Hei, og god fredag!

Denne uken startet med en digital dekansamling knyttet til campus Gjøvik, med de fem dekanene som har virksomhet der, viserektor Gjøvik og de ulike seksjonslederne og instituttlederne. Temaet var samarbeid med Sykehuset Innlandet, Gjøvik kommune og Innlandet Fylkeskommune. Mange spennende diskusjoner og muligheter her!

Vi har noen nye ansatte siden sist uke: Vivek Sinha har startet som innovasjonsleder ved IØT. Han disputerte nylig ved IØT, og har en periode hatt 40% stilling som universitetslektor ved instituttet. Jeg ser frem til et spennende samarbeid om innovasjon og nyskaping ved institutt og fakultet!

Monika Valset har takket ja til 50% fast stilling som seniorkonsulent ved IØT, fagseksjon Gjøvik. Hun starter i stillingen 1. mars. Monika har allerede lenge gjort en viktig jobb for oss i midlertidig stilling, og det er veldig bra at du blir med videre i fast stilling!

Det skjedde mye på Gjøvik denne uken, det viktigste sett med ØK-briller var at vi gjennomførte vår første disputas! Eirik Bådsvik Hamre Korsen ble tatt opp som Phd-stipendiat ganske umiddelbart etter fusjonen og etablering av fakultetet i 2017. Nå er han ferdig uteksaminert som Doktor Korsen! Tittelen på avhandlingen er: “Towards control or empowerment? How performance measurement systems and performance management practices interact with digital technologies in Norwegian manufacturing organisations”. Fakultetet utnevnte følgende komite: Associate Professor Aki Jääskeläinen, Tampere University, Finland, Professor Katarina Kaarbøe, NHH, og førsteamanuensis Hanne Finnestrand, NTNU. Veilederen til Eirik har vært Jonas Ingvaldsen fra IØT, biveileder Heidi Dreyer IØT, og i starten fungerte også Øyvind Helgesen fra IIF som biveilder. Dette er altså et prosjekt på tvers av alle tre campus! Jeg hadde den store gleden av å lede disputasen som foregikk i Smaragd-bygget på campus Kallerud:

Disputas og prøveforelesning gikk veldig fint. Og alt var perfekt lagt til rette for av Ingjerd Kildal i fakultetsadministrasjonen, som i vanlig stil hadde kontroll på alt, selv om campus Gjøvik var en ny arena for henne! En liten innovasjon var at prøveforelesning og disputas inngikk i forelesningsrekken for masterstudentene våre!

Her er de to eksterne opponentene tilstede på zoom, veileder Jonas, administrator Hanne, meg og kandidaten:

Med det vil jeg ønske dere alle en fin helg!

Monica