Ukategorisert

ØK-nytt uke 3

Hei, og god fredag til alle ØK-ere! Året har startet på hjemmekontor for mange av oss, selv om nå mye av undervisningen er fysisk og/eller hybrid. Smitten øker stadig, men sykdomsforløp tyder på at vi er i en annen fase, der mer muligens kan åpne opp snart. Vi får se an utviklingen de nærmeste ukene!

Resultatene fra Arbeidsmiljøundersøkelsen (ARK) er kommet. Vi har en prosess med dette i neste uke, der jeg og Lokalt hovedverneombud går gjennom resultatene, deretter har vi en gjennomgang med alle instituttledere, faggruppeledere (IØT) og verneombud på instituttene onsdag til uken. Deretter vil instituttledere/faggruppeledere (IØT) gjennomgå sine respektive resultater med hver enkelt enhet. Målsetningen er å tolke og forstå resultatene, men det viktigste er å jobbe med tiltak fremover for å ytterligere forbedre arbeidsmiljøet vårt. Dette er et viktig arbeid som jeg ser frem til å starte!

Jeg bruker, og kommer til å bruke, mye tid på å lede Campusklyngebrukergruppen for Økonomi/Innovasjon utover våren. Reguleringsgrunnlag er nå sendt inn til Byplankontoret i Trondheim, så dette viktige arbeidet er i gang. Saken kommer etterhvert til Bygningsrådet, før det legges ut på høring. Vi har mange og lange diskusjoner om arbeidsplasser!

Ellers er en viktig oppgave å bemanne/bekvinne opp de ledige stillingene i Fakultetsadministrasjonen. Vi gjennomfører intervjuer for kommunikasjonsrådgiver denne uken.

Ellers fikk jeg følgende hyggelige melding fra Raquel Santos Jorge på IØT, en av mange i fagmiljøet som jobber aktivt med å øke vår EU-portefølje av prosjekter:

«I would like to share the good news about our Horizon Europe proposal PATTERN (Providing operational economic appraisal methods and practices for informed decision-making in cliamte and environmental policies), which has been funded and received the outstanding score of 15/15. The proposal is coordianted by Complutense University of Madrid. From IØT, Rita Bouman, Pedro Crespo del Granado and Paolo Pisciella are involved. From NTNU, IndEcol (EPT) is also involved and another partner is the NTRANS user partner Trøndelag fylkeskommune. In the project, NTNU will lead WP4 on Ex ante assessment of upcoming policies and participate in other WPs’ as well.»

Gratulerer så mye, Raquel og dere andre!!

Ellers har vi fått en ny medarbeider denne uken: Ole Christian Haavaldsen er ansatt som førstekonsulent innenfor eksamensområdet ved IIF. Han startet i stillingen 17. januar.

Da håper jeg alle får en fin helg når den tid kommer!

Monica