Ukategorisert

ØK-nytt uke 21

Hei, og god fredag! For en tid siden lovte prodekan Ann-Charlott og jeg ut kakepremie. Vi har nemlig satt oss temmelig krevende mål med tanke på hvor stor andel av våre emner i kvalitetssystemet KASPER som skulle være ferdig kvalitetssikret innen april. Prosentandelen som skulle være ferdig kvalitetssikret eller ha en grunn til å være unntatt skulle ligge på 85-90% for høstsemesteren 2021. Det klarte vi, det vil si alle nestledere for utdanning på hvert institutt, som fikk denne oppfordringen. Premien var at fakultetet spanderer kake ved feiring av måloppnåelse på hvert institutt. Jeg har videre bedt om at kakespisingen skal dokumenteres! (ISØ har allerede feiret med boller og sjokolade fra Rema fordi bakeriet ikke leverte, men Per har lovet nytt forsøk, med kake og bilde!) Her kommer første kakebilde fra Gjøvik. Håper på flere kakebilder fra dere andre!

Bachelorprogrammet for logistikkingeniør har hatt avslutning, med middag. Dette er det første kullet som har gått alle sine tre år på ØK. Her er bilde av en glad og fornøyd gjeng. Ser du godt etter på bildet er det et par faglærere der også, som er vanskelig å få øye på siden de ser like unge ut som studentene!

Prodekan for bærekraft, Ottar Michelsen, er nå igang med å opprette et bærekraftsutvalg på ØK! Her skal det sitte noen fra hvert institutt, og for å komme i gang har han engasjert to studentassistenter for å kartlegge, komme med innspill og se på mulige aktiviteter. De kommer sannsynligvis til å jobbe tett sammen med studenter i en tilsvarende rolle på IE-fakultetet. Dette er de to, fra henholdsvis IØT og ISØ:

Hedda Hove Lund (til venstre) som går i 4. klasse på Indøk, og Sunniva Wergeland, 4. klasse på ISØ.

On 24th May, Professor Florentina Paraschiv conducted the 2nd Edition of the PhD Workshop of the Centre of Banking and Finance at NTNU Business School. The presentations covered a broad range of topics in finance, such as banking, FinTech, energy finance, with particular emphasis on the economic and financial implications of the Ukraine crisis. Our international discussants were Professor Jarko Fidrmuc from the Zeppelin University, who holds a Chair for International and Digital Economics and Dr. Michael Schuerle from the University of St. Gallen.»

Siste nytt om campus i Trondheim er at NTNUs styre stilte seg bak rektors rapport om tre ulike alternativer, der kostnadene er vesentlig redusert. Rapporten ble sendt til Kunnskapsdepartementet på onsdag, og vi må bare følge spent med. Vår egen «Brukers funksjonsbeskrivelse» fra vår klynge er snart ferdig for en kort høringsrunde, det kommer jeg tilbake til.

Da håper jeg alle får en fin helg!

Monica