Ukategorisert

ØK-nytt uke 44/45

Forrige uke hadde vi en ny disputas, denne gang ved Kjartan Kastet Klyve. Tittel på avhandling: «Personnel Planning in Health Care. Optimization of Nurse and Physician Rosters with real-life Applications». Tittel på prøveforelesningen var «Decomposition approaches in staff scheduling»Hovedveileder: Professor Henrik Andersson

Veiledere har vært Professor Marielle Christiansen og førsteamanuensis Anders Nordby Gullhav. Til å bedømme avhandling og disputas hadde vi følgende komite: Professor Jesper Larsen, Danmarks Tekniske Universitet, Senior Lecturer Elina Rönnberg, Linköpings Universitet og Professor Stein-Erik Fleten, NTNU

Her er Kjartan etter disputasen, der han ser riktig fornøyd ut:

Komiteen og kandidat er her:

Ellers har de siste ukene innholdt stort og smått. Jeg deltok på Studentrådet for ØK, der alle institutt- og fakultetstillitsvalgte var med. Det er en veldig flott gjeng!

I går hadde vi besøk av konsernledelsen i Kongsberggruppen. Det var Toril Hernes som var vert, og vi dekaner fra IV, IE, NV og ØK deltok. Jeg hadde med meg gjengen til Gruva, og presenterte studentinnovasjonsmiljøet vårt der. Takk til Karoline og Charlotte ved Entreprenørskolen for å lage et flott opplegg for oss!

Neste uke er det Doktorpromosjon, og da kommer omsider vår æresdoktor James Robinson for å motta tittel! Han vil også holde foredrag som dere skal ha fått invitasjon til fra Eli Rønning på ISØ:

The Department of Economics and The Faculty of Economics and Management have the pleasure of inviting you to a guest lecture with professor James A. Robinson. Robinson is visiting NTNU in order to receive his honorary doctorate.

Robinson is among the world’s most influential social scientists over the last two decades, having shaped political science, history and economics by studying the possibly biggest social science question of them all: Why are some countries successful while others are not? Together with Daron Acemoglu from MIT, he is the foremost advocate that differences between countries are primarily due to their different quality of institutions. In the book Why Nations Fail, which has been translated into more than 40 languages and sold more than one million copies, Robinson and Acemoglu also demonstrate a great ability to convey their research to a broader audience.

The guest lecture will take place on November 17th from 12:15 to 13:00, in auditorium A2 (Adolf Øien building, Klæbuveien 72 – MazeMap link). The lecture will also be live streamed here.

If you want to add this event to your Outlook calendar, please see the attached calendar file.

The lecture is open for everyone. Please feel free to share this invitation with others that may be interested in attending.

Da håper jeg alle får en fin helg!

Monica