Ukategorisert

ØK-nytt uke 43

Hei, og fortsatt god helg! ØK-nytt kommer litt sent, da helgen har gått med til H-helg på UKA med gamle venner fra Samfundet! Etter to dager med svært hyggelig gjensyn tar jeg nå fatt på å oppsummere ukens hendelser på ØK.

En stor begivenhet fant sted i Ålesund, der Bjørn Magne Hatlø ble vinner av Studentenes Studiekvalitetspris 2021!
Prisen deles ut for utmerket arbeid vedrørende læringsmetoder, læringsmiljø, kvalitetssikring og studieteknikk. I begrunnelsen heter det blant annet at «Bjørn Magne har vist høy evne til å tilrettelegge for god undervisning under svært krevende omstendigheter, noe som har resultert i høyt engasjement hos studentene». Studentene understreker også at forelesers evne til å tilrettelegge for digital undervisning og praktiske øvinger har vært svært høy. Gratulerer så mye til Bjørn Magne!

Vår alles kjære medarbeider i fakultetsadministrasjonen, Svein Olav Antonsen, har nå vært ansatt ved NTNU i 25 år, noe som ble behørig feiret i 5. etg i Adolf Øien-bygget. Han kunne avsløre at han egentlig har 26 år bak seg som NTNUer. Det første året fremgår imidlertid ikke i personalsystemet PAGA, og hva han egentlig gjorde da forblir noe mystisk :-). Her er han avbildet ved feiringens oppstart, med flosshatt:

Jeg mimrer i min tale tilbake til ØK-fakultetets tilblivelse i 2016/17, hvor Svein Olav spilte en nøkkelrolle

Tidligere i uka deltok Marielle og jeg på et arrangement i regi av rektor, med utdeling av priser til ansatte for ulike tema som undervisning, forskning, likestilling. Asgeir Tomasgard fikk NTNUs internasjonaliseringspris, for sitt fremragende internasjonale forskningslederskap og tverrfaglige tilnærming til energiomstilling. Velfortjent! Her mottar Asgeir prisen av rektor Anne Borg:

Og da håper jeg resten av helgen forløper fint hos dere alle!

Monica