Ukategorisert

ØK-nytt uke 36

Denne uken gjennomførte vi høstens første disputas, på HHS. Det var Ranik Raaen Wahlstrøm som forsvarte sin avhandling med følgende tittel: “Financial data science for exploring and explaining the ever-increasing amount of data”. Komiteen besto av Professor Wolfgang Karl Härdle, Humboldt University of Berlin, Professor Franziska Peter, Zeppelin University, Germany og Khine Kyaw fra HHS. Raniks hovedveileder har vært Florentina Paraschiv, og biveileder Professor Roland Füss fra University of St. Gallen. Prøveforelesningen hadde tittelen: “Copulae in quantitative finance”

Dette var også instituttleder Thale sin debut som disputasleder, og alle rapporter indikerer at det gikk veldig bra:

Vi fikk også foreviget Ranik sammen med komite og veiledere etter disputasen:

Gratulerer så mye til Ranik, veiledere og hele instituttet!

Ellers hadde vi åpning av Innovasjonshuben «Gruva» den 2. september, snor klippet av digitaliseringsminister Linda, ved hjelp av rektor Anne og prorektor Toril:

Du kan lese mer om åpningen av Gruva her: https://www.ntnu.no/nyheter/norges-storste-areal-for-studentinnovasjon-apnet/

Torsdag og fredag denne uken hadde vi ledersamling med den nye ledergruppen på fakultetet. Vi dro til Bortistu på Oppdal, og hadde to fine dager med diskusjoner og planlegging om hvordan vi skal realisere strategien vår frem mot 2025:

Fra venstre Marielle, Thale, Ann-Charlott, Rannveig, Monica, Ottar M, Gunnar, Jon Olaf, Ottar H, Anne og Hans

Med det ønsker jeg oss alle en fortsatt god helg, og en fin uke! Husk å bruke stemmeretten om du ikke allerede har gjort det!

Monica