Ukategorisert

ØK-nytt uke 37

Heisan! I uken som har gått var vi på samling på Ørland med dekaner og rektorat for å jobbe med hvordan vi skal realisere NTNU sin strategi fremover. Det var givende og interessante dager. Vi hadde videre heldags lederopplæring for alle ledere og nestledere på fakultetet torsdag, samt tillitsvalgte. Det har ikke vært så mye tid til annet enn å gå i møter, altså! Noen uker er det sånn. På lederopplæringen hadde vi en bolk med GDPR, og det vil komme mer informasjon om dette for alle, både skriftlig og i form av møter og informasjon. Det er mye å sette seg inn i, og mange ubesvarte spørsmål fortsatt. Det finnes en samleside her på Innsida du kan oppsøke ved behov: https://innsida.ntnu.no/wiki/-/wiki/Norsk/Personvern+og+GDPR

Mandag skjer mye spennende. Vi får besøk av Erling Holmøy fra SSB, som skal holde semesterets første lunsjforedrag i serien «Kost og nytte». Alle ansatte og studenter er velkommen til Økonomibiblioteket kl. 1130. Erling Holmøy er samfunnsøkonom og seniorforsker i SSB, og skal snakke om hvordan migrasjon, økt innvandring og internasjonal mobilitet virker på norsk økonomi. Foredraget strømmes på Facebook-siden NTNU Økonomi.

Vi får også besøk av næringsministeren til Entreprenørskolen og NTNU Handelshøyskolen, og vi får også et besøk av Rune Bjerke fra DnB som jeg skal være med på.

Ellers kan jeg nevne at Senter for internasjonalisering av utdanning (SIU) har invitert alle høyere utdanningsinstitusjoner til å nominere tiltak til Utdanningsprisen 2018. Prisen er på 1 million kroner, og går til det tiltaket som vinner. Formålet er å belønne fremragende arbeid med utdanningskvalitet. Rektor ved NTNU har nominert Entreprenørskolen som et av to tiltak fra NTNU. Vi får bare krysse fingrene!

Samme Entreprenørskole fyller 15 år og markerer det neste fredag, så det gleder i alle fall jeg meg stort til å delta på.

Da får dere ha (fortsatt) god helg alle!

Monica