Tine Arntzen Hestbek
Om
Jeg er dekan ved Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap, med ca. 9000 studenter og 900 ansatte innenfor samfunnsvitenskapelige disipliner, helse- og sosialfaglige profesjoner og lærerutdanninger. Fakultetet har sosial bærekraft, tverrfaglighet og samarbeid med arbeidsliv som særskilte overordnede satsinger.
Jeg leder faglig råd for NTNUs Tematiske satsingsområde, TSO Fellesskap, samt samarbeidsutvalget for Oppvekst og utdanning i Universitetskommunesamarbeidet TRD3.0. I UHR Samfunnsfag er jeg nestleder i arbeidsutvalget.
Jeg er medlem av SINTEF Råd, Gjærevollsenteret, styremedlem i Dokkhuset Scene, medlem av styringsgruppe for NAV - NTNU - HMN, og TRD3.0. Medlem i styringsgruppe for Geminisenter: Global Impact.
Faglige interesser
- Utenforskap, rettferdig fordeling og sosial ulikhet
- Utdannings- og forskningspolitikk
- Akademisk ytringsfrihet og -ansvar
- Dilemma og problemstillinger knyttet til forholdet mellom disiplin og profesjon, teori og praksis, høyere utdanning og arbeidsliv
Arbeidserfaring
- 2020 - : Dekan, Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap
- 2015 - : Prodekan utdanning, Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (før 2017 SVT-fakultetet)
- 2009 – 2011: Program for lærerutdanning (PLU), NTNU:
- Nestleder (2009-2011)
- Konstituert kontorsjef (2011)
- Leder for praktisk-pedagogisk utdanning (PPU) (2005-2009)
- Leder av faggruppen pedagogikk og fagansvarlig for pedagogikkemner (2004-2005)
- 1996-1998: Høgskole- og universitetslærer/-lektor NTNU, HiST og Folkeuniversitetet i Innherred og Mosjøen
- 1995-1996: Vitenskapelig assistent ved Pedagogisk institutt, NTNU
- 1994-1995: Høgskole- og universitetslærer, NTNU, Høgskolen i Volda, Folkeuniversitetet i Innherred
- 1993-1994 Høgskolelærer ved Høgskolen i Volda
Utdanning
- Dosent 2015 PLU/NTNU
- Førstelektor 2007, PLU/NTNU
- Cand.polit. Hovedfagsoppgave i pedagogikk, Pedagogisk institutt, NTNU (1998)
- Cand.mag, NTNU (1992)
Publikasjoner
2022
-
Haugen, Cecilie;
Hestbek, Tine Arntzen.
(2022)
Hensikter med lærerutdanning og ulike kunnskapsformer - Er integrasjon av pedagogikk og fagdidaktikk formålstjenlig?.
utdanningsforskning.no
Populærvitenskapelig artikkel
2017
-
Haugen, Cecilie;
Hestbek, Tine Arntzen.
(2017)
Tensions Between Knowledge Discourses in Norwegian Teacher Education: Does Current Reform Represent an Attack on Critical Knowledge?.
Knowledge Cultures
Vitenskapelig artikkel
2015
-
Haugen, Cecilie;
Hestbek, Tine Arntzen.
(2015)
Hvilken kunnskap bygger oslorektorene sin avvisning av kritikk på?.
Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.)
Kronikk
2014
-
Hestbek, Tine Arntzen.
(2014)
Fra demokratisk danning til markedstilpasning av utdanning?.
Universitetsforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Hestbek, Tine Arntzen.
(2014)
Kunnskapsdiskurser i lærerutdanningen.
Universitetsforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Haugen, Cecilie;
Hestbek, Tine Arntzen.
(2014)
Pedagogikk, politikk og etikk. Demokratiske utfordringer og muligheter i norsk skole.
Universitetsforlaget
Universitetsforlaget
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
-
Haugen, Cecilie;
Hestbek, Tine Arntzen.
(2014)
Innledning. Behovet for en kritisk pedagogikk.
Universitetsforlaget
Innledning
-
Haugen, Cecilie;
Hestbek, Tine Arntzen;
Øksnes, Maria.
(2014)
Praktisk-pedagogisk uvitenhet.
Klassekampen
Kronikk
-
Haugen, Cecilie;
Øksnes, Maria;
Hoveid, Halvor;
Eide, Kristin;
Boks- Vlemmix, Juliette E P;
Hestbek, Tine Arntzen.
(2014)
Pedagoger er ulike.
Klassekampen
Short communication
-
Haugen, Cecilie;
Hestbek, Tine Arntzen;
Engen, Dagrun Astrid Aarø;
Røsvoll, Geir;
Amundsson, Agneta;
By Rise, Øystein.
(2014)
Framtidas skole- begynner nå!.
Klassekampen
Kronikk
-
Haugen, Cecilie;
Hestbek, Tine Arntzen;
Engen, Dagrun Astrid Aarø;
Røsvoll, Geir;
Amundsson, Agneta;
By Rise, Øystein.
(2014)
Framtidas Fellesskole.
Arbeideravisa
Kronikk
2013
-
Haugen, Cecilie;
Hestbek, Tine Arntzen.
(2013)
Demokratiperspektiver i norsk lærerutdanning.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Hestbek, Tine Arntzen;
Haugen, Cecilie.
(2013)
Klasseledelsens kompleksitet.
Akademika forlag
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Hestbek, Tine Arntzen.
(2013)
Klasselederen som politisk aktør.
Akademika forlag
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Engvik, Gunnar;
Hestbek, Tine Arntzen;
Hoel, Torlaug Løkensgard;
Postholm, May Britt.
(2013)
Klasseledelse - for elevenes læring.
Akademika forlag
Akademika forlag
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
-
Haugen, Cecilie;
Hestbek, Tine Arntzen.
(2013)
Hensikter med lærerutdanning og ulike kunnskapsformer. Er integrasjon av pedagogikk og fagdidaktikk formålstjenlig?.
Bedre Skole
Fagartikkel
2012
-
Haugen, Cecilie;
Hestbek, Tine Arntzen.
(2012)
Hvilke lærere vil Norge ha?.
Forskning.no
Kronikk
-
Haugen, Cecilie;
Hestbek, Tine Arntzen.
(2012)
Forskningsbasering av lærerutdanningen. Fortolkninger i pedagogikk og fagdidaktikk ved NTNU.
Tapir Akademisk Forlag
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Hernes, Hans-Kristian;
Mikkelsen, Rolf;
Hestbek, Tine Arntzen;
Salvesen, Geir.
(2012)
Forslag til rammeplaner og nasjonale retningslinjer : Rammeplanutvalg for integrert lektorutdanning, adjunktutdanning og PPU.
UiT Norges arktiske universitet
UiT Norges arktiske universitet
Rapport
-
Knutas, Kerstin Agneta;
Perelli, Jan;
Haugen, Cecilie;
Liland, Ragnhild;
Hestbek, Tine Arntzen.
(2012)
Styrning, Integration, Mångfald. Styrningsændringar av den Nordiska modellen før utbildning: konsekvenser før mångfald och integration i en demokratisk vælfærdsstat.
www.interregsverigenorge.com
Rapport
-
Hestbek, Tine Arntzen;
Haugen, Cecilie.
(2012)
Standardisert ulikhet.
Klassekampen
Kronikk
-
Grut, Gunnar;
Hestbek, Tine Arntzen;
Langseth, Inger Dagrun.
(2012)
Teacher professional development in Norway: Backdrop, here and now and looking ahead.
Primrose Hall Publishing Group
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2011
-
Hestbek, Tine Arntzen;
Østern, Anna-Lena.
(2011)
Praksisveilederen som lærerutdanner ønsker mer flyt i dialogen med lærerutdanningsinstitusjonen.
Tapir Akademisk Forlag
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Haugen, Cecilie;
Hestbek, Tine Arntzen.
(2011)
Pedagogikkfagets praksisrelevans i lærerutdanningen.
Utdanning
Kronikk
-
Hestbek, Tine Arntzen.
(2011)
Kvalitet i PPU.
NTNU
Rapport
2010
-
Hestbek, Tine Arntzen;
Østern, Anna-Lena.
(2010)
Praksisveiledning i lærerutdanning.
NTNU
Rapport
-
Hestbek, Tine Arntzen;
Ramberg, Per Johan;
Arnfinsen, James.
(2010)
Sammen om lærerutdanning.
Utdanning
Kronikk
-
Hestbek, Tine Arntzen.
(2010)
FoU-kompetanse for lærerstudenter - hva, hvordon og hvorfor?.
Språk og språkundervisning
Vitenskapelig artikkel
2008
-
Ramberg, Per Johan;
Hestbek, Tine Arntzen;
Grepperud, Gunnar.
(2008)
FOU-arbeid for lærerstudenter i praksis. Rapport fra et aksjonslæringsprosjekt.
Program for lærerutdanning, NTNU
Rapport
2007
-
Hestbek, Tine Arntzen.
(2007)
Pedagogikkens legitimitet.
Tapir Akademisk Forlag
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2004
-
Hestbek, Tine Arntzen.
(2004)
Læreren som modell Om aktivitet og dialog i IKT-basert undervisning.
Universitetsforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2001
-
Haugaløkken, Ove Kr.;
Hestbek, Tine Arntzen.
(2001)
Fleksibel Praktisk-pedagogisk utdanning ved NTNU.
PPU serien (14)
Rapport
-
Haugaløkken, Ove Kr.;
Hestbek, Tine Arntzen.
(2001)
Lærerutdanning på internett � ide, erfaringer og utfordringer.
Norsk pedagogisk tidsskrift
Vitenskapelig artikkel
Tidsskriftspublikasjoner
-
Haugen, Cecilie;
Hestbek, Tine Arntzen.
(2022)
Hensikter med lærerutdanning og ulike kunnskapsformer - Er integrasjon av pedagogikk og fagdidaktikk formålstjenlig?.
utdanningsforskning.no
Populærvitenskapelig artikkel
-
Haugen, Cecilie;
Hestbek, Tine Arntzen.
(2017)
Tensions Between Knowledge Discourses in Norwegian Teacher Education: Does Current Reform Represent an Attack on Critical Knowledge?.
Knowledge Cultures
Vitenskapelig artikkel
-
Haugen, Cecilie;
Hestbek, Tine Arntzen.
(2015)
Hvilken kunnskap bygger oslorektorene sin avvisning av kritikk på?.
Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.)
Kronikk
-
Haugen, Cecilie;
Hestbek, Tine Arntzen;
Øksnes, Maria.
(2014)
Praktisk-pedagogisk uvitenhet.
Klassekampen
Kronikk
-
Haugen, Cecilie;
Øksnes, Maria;
Hoveid, Halvor;
Eide, Kristin;
Boks- Vlemmix, Juliette E P;
Hestbek, Tine Arntzen.
(2014)
Pedagoger er ulike.
Klassekampen
Short communication
-
Haugen, Cecilie;
Hestbek, Tine Arntzen;
Engen, Dagrun Astrid Aarø;
Røsvoll, Geir;
Amundsson, Agneta;
By Rise, Øystein.
(2014)
Framtidas skole- begynner nå!.
Klassekampen
Kronikk
-
Haugen, Cecilie;
Hestbek, Tine Arntzen;
Engen, Dagrun Astrid Aarø;
Røsvoll, Geir;
Amundsson, Agneta;
By Rise, Øystein.
(2014)
Framtidas Fellesskole.
Arbeideravisa
Kronikk
-
Haugen, Cecilie;
Hestbek, Tine Arntzen.
(2013)
Hensikter med lærerutdanning og ulike kunnskapsformer. Er integrasjon av pedagogikk og fagdidaktikk formålstjenlig?.
Bedre Skole
Fagartikkel
-
Haugen, Cecilie;
Hestbek, Tine Arntzen.
(2012)
Hvilke lærere vil Norge ha?.
Forskning.no
Kronikk
-
Hestbek, Tine Arntzen;
Haugen, Cecilie.
(2012)
Standardisert ulikhet.
Klassekampen
Kronikk
-
Haugen, Cecilie;
Hestbek, Tine Arntzen.
(2011)
Pedagogikkfagets praksisrelevans i lærerutdanningen.
Utdanning
Kronikk
-
Hestbek, Tine Arntzen;
Ramberg, Per Johan;
Arnfinsen, James.
(2010)
Sammen om lærerutdanning.
Utdanning
Kronikk
-
Hestbek, Tine Arntzen.
(2010)
FoU-kompetanse for lærerstudenter - hva, hvordon og hvorfor?.
Språk og språkundervisning
Vitenskapelig artikkel
-
Haugaløkken, Ove Kr.;
Hestbek, Tine Arntzen.
(2001)
Lærerutdanning på internett � ide, erfaringer og utfordringer.
Norsk pedagogisk tidsskrift
Vitenskapelig artikkel
Bøker
-
Haugen, Cecilie;
Hestbek, Tine Arntzen.
(2014)
Pedagogikk, politikk og etikk. Demokratiske utfordringer og muligheter i norsk skole.
Universitetsforlaget
Universitetsforlaget
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
-
Engvik, Gunnar;
Hestbek, Tine Arntzen;
Hoel, Torlaug Løkensgard;
Postholm, May Britt.
(2013)
Klasseledelse - for elevenes læring.
Akademika forlag
Akademika forlag
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
Del av bok/rapport
-
Hestbek, Tine Arntzen.
(2014)
Fra demokratisk danning til markedstilpasning av utdanning?.
Universitetsforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Hestbek, Tine Arntzen.
(2014)
Kunnskapsdiskurser i lærerutdanningen.
Universitetsforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Haugen, Cecilie;
Hestbek, Tine Arntzen.
(2014)
Innledning. Behovet for en kritisk pedagogikk.
Universitetsforlaget
Innledning
-
Haugen, Cecilie;
Hestbek, Tine Arntzen.
(2013)
Demokratiperspektiver i norsk lærerutdanning.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Hestbek, Tine Arntzen;
Haugen, Cecilie.
(2013)
Klasseledelsens kompleksitet.
Akademika forlag
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Hestbek, Tine Arntzen.
(2013)
Klasselederen som politisk aktør.
Akademika forlag
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Haugen, Cecilie;
Hestbek, Tine Arntzen.
(2012)
Forskningsbasering av lærerutdanningen. Fortolkninger i pedagogikk og fagdidaktikk ved NTNU.
Tapir Akademisk Forlag
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Grut, Gunnar;
Hestbek, Tine Arntzen;
Langseth, Inger Dagrun.
(2012)
Teacher professional development in Norway: Backdrop, here and now and looking ahead.
Primrose Hall Publishing Group
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Hestbek, Tine Arntzen;
Østern, Anna-Lena.
(2011)
Praksisveilederen som lærerutdanner ønsker mer flyt i dialogen med lærerutdanningsinstitusjonen.
Tapir Akademisk Forlag
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Hestbek, Tine Arntzen.
(2007)
Pedagogikkens legitimitet.
Tapir Akademisk Forlag
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Hestbek, Tine Arntzen.
(2004)
Læreren som modell Om aktivitet og dialog i IKT-basert undervisning.
Universitetsforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Rapport
-
Hernes, Hans-Kristian;
Mikkelsen, Rolf;
Hestbek, Tine Arntzen;
Salvesen, Geir.
(2012)
Forslag til rammeplaner og nasjonale retningslinjer : Rammeplanutvalg for integrert lektorutdanning, adjunktutdanning og PPU.
UiT Norges arktiske universitet
UiT Norges arktiske universitet
Rapport
-
Knutas, Kerstin Agneta;
Perelli, Jan;
Haugen, Cecilie;
Liland, Ragnhild;
Hestbek, Tine Arntzen.
(2012)
Styrning, Integration, Mångfald. Styrningsændringar av den Nordiska modellen før utbildning: konsekvenser før mångfald och integration i en demokratisk vælfærdsstat.
www.interregsverigenorge.com
Rapport
-
Hestbek, Tine Arntzen.
(2011)
Kvalitet i PPU.
NTNU
Rapport
-
Hestbek, Tine Arntzen;
Østern, Anna-Lena.
(2010)
Praksisveiledning i lærerutdanning.
NTNU
Rapport
-
Ramberg, Per Johan;
Hestbek, Tine Arntzen;
Grepperud, Gunnar.
(2008)
FOU-arbeid for lærerstudenter i praksis. Rapport fra et aksjonslæringsprosjekt.
Program for lærerutdanning, NTNU
Rapport
-
Haugaløkken, Ove Kr.;
Hestbek, Tine Arntzen.
(2001)
Fleksibel Praktisk-pedagogisk utdanning ved NTNU.
PPU serien (14)
Rapport
Formidling
2015
-
Vitenskapelig foredragHaugen, Cecilie; Hestbek, Tine Arntzen. (2015) Resultatstyring, skoleutvikling og alternativer til aktuelle trender. Oslo Venstre Oslo Venstre Temamøte 2015-03-16 -
2014
-
Vitenskapelig foredragHaugen, Cecilie; Hestbek, Tine Arntzen. (2014) Tensions Between Knowledge Discourses in Norwegian Teacher Education: Does Current Reform Represent an Attack on Critical Knowledge?. 8th Basil Bernstein Symposium , Nagoya 2014-07-08 - 2014-07-12
2013
-
Vitenskapelig foredragHaugen, Cecilie; Hestbek, Tine Arntzen. (2013) Er læreres handlingsrom truet?. Sverresborg skole v/rektor Fagseminar Sverresborg skole 2013-10-17 -
-
Vitenskapelig foredragHestbek, Tine Arntzen. (2013) Norwegian policies, knowledge discourses and teacher professionalism. ECER ECER , Istanbul 2013-09-09 - 2013-09-13
-
Vitenskapelig foredragHestbek, Tine Arntzen. (2013) The teacher education programs relation to policy and practice. NERA NERA , Reykjavik 2013-03-06 - 2013-03-09
-
Vitenskapelig foredragHaugen, Cecilie; Hestbek, Tine Arntzen. (2013) Representerer aktuelle utdanningstrender en trussel mot læreres og lærerutdanneres handlingsrom?. Utdanningsforbundet Trøndsk , Trondheim 2013-11-18 - 2013-11-18
-
Vitenskapelig foredragHaugen, Cecilie; Hestbek, Tine Arntzen. (2013) Er læreres og lærerutdanneres handlingsrom truet?. Utdanningsforbundet Trondheim Utdanningsforbundet Trondheim 2013-05-22 -
2012
-
Vitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun; Hestbek, Tine Arntzen. (2012) Norwegian Teacher Education. Southern Cross University 2012 teacher Education Dialogue , Coffs Harbour 2012-08-03 - 2012-08-04
-
Vitenskapelig foredragHaugen, Cecilie; Hestbek, Tine Arntzen. (2012) Different Knowledge Forms in Teacher Education: Is Integration Possible?. NERA 2012-03-08 - 2012-03-11
-
Vitenskapelig foredragHestbek, Tine Arntzen. (2012) Discourses on research based knowledge in teacher education policies in the OECD, Finland and Norway. PennState, college of Education CIES-konferanse , San Juan, Puerto Rico 2012-04-22 - 2012-04-27
-
Vitenskapelig foredragHestbek, Tine Arntzen; Knutas, Kerstin Agneta. (2012) Teachers between governance/control and authority/autonomy. Discourses on knowledge in teacher education program in the Nordic countries. ECER European Conference on Educational reserach , Cadiz 2012-09-17 - 2012-09-21
-
Vitenskapelig foredragHestbek, Tine Arntzen; Knutas, Agneta. (2012) Teachers between governance/control and authority/autonomy. Discourses on knowledge in teacher education program in the Nordic countries. EERA ECER , Cadiz 2012-09-18 - 2012-09-21
-
Vitenskapelig foredragHestbek, Tine Arntzen; Haugen, Cecilie. (2012) Demokratiperspektiver i norsk lærerutdanning: Utdanning av demokratisk bevisste lærere. Ulike kunnskapsformer og formål i lærerutdanningen. Nordisk Ministerråd Demokrati og lærerbevissthet , Oslo 2012-10-22 - 2012-10-23
-
Vitenskapelig foredragHaugen, Cecilie; Hestbek, Tine Arntzen. (2012) Ulike kunnskapsformål i lærerutdanning. En problematisering knyttet til å integrere ulike kunnskapsformer. UIO Lektorkonferansen , Oslo 2012-09-27 - 2012-09-28
-
Vitenskapelig foredragHestbek, Tine Arntzen. (2012) Hvorfor og hvordan utdanne autonome lærere?. DMMH og HiNT Seminar DMMH og HiNT , HELL 2012-11-21 - 2012-11-21
-
Vitenskapelig foredragHestbek, Tine Arntzen. (2012) Lekser - tro, tvil og eventuelle tiltak. FAU, Utleira skole Foreldremøte, Utleira skole , Utleira skole, Trondheim 2012-11-22 - 2012-11-22
-
Vitenskapelig foredragHestbek, Tine Arntzen. (2012) Perspektiver på klasseledelse. Lukas vgo personalmøte Lukas vgo , Vikhammer 2012-12-03 - 2012-12-03
2011
-
Vitenskapelig foredragHaugen, Cecilie; Hestbek, Tine Arntzen. (2011) Ulike betydninger av forskningsbasering i pedagogikk og fagdidaktikk. Hist FoU i praksis , Trondheim 2011-04-26 - 2011-04-27
-
Vitenskapelig foredragHestbek, Tine Arntzen; Haugen, Cecilie. (2011) Forskningsbasering av lærerutdanningen. HiST, NTNU, HiNT FoU i praksis , Trondheim 2011-04-26 - 2011-04-27
-
Vitenskapelig foredragHestbek, Tine Arntzen. (2011) Kvalitet i PPU - utfordringer og mulige tiltak. Høgskulen i Volda Seminar Høgskolen i Volda , Volda 2011-03-07 - 2011-03-07
2010
-
Vitenskapelig foredragØstern, Anna-Lena; Hestbek, Tine Arntzen. (2010) Praksisveilederen som lærerutdanner. NTNU, PLU i samarbeid med HiNT, DMMH og HiST FoUipraksis, konferanse 10-11 mai 2010 , Trondheim 2010-05-10 - 2010-05-11
-
Vitenskapelig foredragHestbek, Tine Arntzen. (2010) Dramaturgi som undervisningsstrategi. Klæbu kommune Personalseminar , Klæbu 2010-08-18 - 2010-08-18
-
Vitenskapelig foredragHestbek, Tine Arntzen. (2010) Å gjøre en forskjell gjennom skoleutvikling. Sørborgen skole planleggingsdager , Savallen 2010-08-19 - 2010-08-19
2007
-
Vitenskapelig foredragHestbek, Tine Arntzen. (2007) Didaktisk planlegging og refleksjon. Osen Kommune Skoleutvikling , Osen 2007-08-16 - 2007-08-17
-
Vitenskapelig foredragHestbek, Tine Arntzen. (2007) Organisatorisk frisetting og pedagogisk differensiering. Osen Kommune Skoleutvikling , Osen 2007-08-16 - 2007-08-17
-
Vitenskapelig foredragHestbek, Tine Arntzen; Ramberg, Per Johan. (2007) Lærersudenter og FOU-arbeid. DMMH, HiST, NTNU FoU i praksis 2007 , Trondheim 2007-04-19 - 2007-04-20
-
Vitenskapelig foredragHestbek, Tine Arntzen. (2007) Lærerstudenter i FOU-arbeid. Høgskolen i Lillehammer Den 17. nettverkskonferansen i høyskole- og universitetspedagogikk , Lillehammer 2007-10-17 - 2007-10-18
-
Vitenskapelig foredragHestbek, Tine Arntzen. (2007) Hvordan styrke lærerstudentenes FOU-kompetanse?. NTNU Framtidas lærerutdanning , Trondheim 2007-11-29 - 2007-11-29
2006
-
Vitenskapelig foredragHestbek, Tine Arntzen. (2006) Mappevurdering og bruk av LMS. Osen kommune Skoleutvikling Osen kommune , Trondheim 2006-09-15 - 2006-09-15
-
Vitenskapelig foredragHestbek, Tine Arntzen. (2006) Kunnskapsløftet: Ny reform - ny praksis?. Osen Kommune Skoleutvikling Osen kommune , Osen Kommune 2006-06-19 - 2006-06-19
-
Vitenskapelig foredragHestbek, Tine Arntzen. (2006) Pedagogikkens legitimitet i lærerutdanninga. HiST FoU i praksis , Trondheim 2006-04-24 - 2006-04-25
-
Vitenskapelig foredragHestbek, Tine Arntzen. (2006) Hvordan tilrettelegge for læreprosesser med hjelp av virtuelle læringsarenaer? Hva er annerledes og hvorfor?. Norsk forbund for fjernundervisning og fleksibel utdanning Læring med teknologi - fleksibilitet og samhandling , Telenor Expo, Fornebu 2006-11-16 - 2006-11-17
-
Vitenskapelig foredragHestbek, Tine Arntzen. (2006) Læringsstiler: Hva og hvordan - og et kritisk perspektiv. Åsvang skole Faglig pedagogisk dag , Trondheim 2006-11-23 - 2006-11-23
-
Vitenskapelig foredragHestbek, Tine Arntzen. (2006) Tilpasset opplæring i lys av kunnskapsløftet. Åsvang skole Faglig pedagogisk dag , Trondheim 2006-11-24 - 2006-11-24
-
Vitenskapelig foredragHestbek, Tine Arntzen. (2006) Veiledning. PLU Veiledningskurs , Tiller vg, Trondheim 2006-02-06 - 2006-02-06
2005
-
Vitenskapelig foredragHestbek, Tine Arntzen. (2005) Partnerskapsmodellen ved PLU/NTNU Integrasjon teori og praksis. Universitetwet i Bergen nettverksseminar , SAS, Bergen 2005-11-04 - 2005-11-04
-
Vitenskapelig foredragHestbek, Tine Arntzen. (2005) Ledelse. Perspektiver og praksis. NTNU videre Faglig pedagogisk dag , NTNU 2005-11-25 - 2005-11-25
2002
-
Populærvitenskapelig foredragHestbek, Tine Arntzen. (2002) Ulike undervisningsformer for å koble teori og praksis. Samrådningsmøte for praktisk-pedagogisk utdanning Tema: Kobling teori og praksis i lærerutdanningen , Trondheim 2002-05-31 -