Sissel Gravråkmo
Om
Nåværende stilling
Universitetslektor
Forskningsgruppe
Kommunikasjon, samspill og tidlig innsats i et livsløpsperspektiv
Bakgrunn
Psykologspesialist, klinisk barne- og ungdomspsykologi og nevropsykologi
Barne- og ungdomspsykiatri og habilitering
Faglige interesser
- Nevropsykologi
- Utviklingspsykologi, kognitiv og sosial utvikling, livsløp
- Nevroutviklingsforstyrrelser, eksekutive funksjoner, adaptive ferdigheter og utviklingshemming
- Utdanning og yrkesliv
- Psykiske helse og mestring
Pågående prosjekter/tjenestestøtte
- Phd-prosjekt: Utviklingshemming i barne- og ungdomsalderen: Sosiale ferdigheter og betydningen av eksekutive funksjoner for adaptiv atferd og psykisk helse
Undervisning
Underviser om utviklingspsykologi, kognitiv utvikling, nevropsykologi, habilitering, nevroutviklingsforstyrrelser, utviklingshemming, utredningsverktøy
Publikasjoner
2023
-
Gravråkmo, Sissel;
Henry, Lucy;
Olsen, Alexander;
Øie, Merete Glenne;
Lydersen, Stian;
Ingul, Jo Magne.
(2023)
Associations between intelligence, everyday executive functions, and symptoms of mental health problems in children and adolescents with mild intellectual disability.
International Journal of Developmental Disabilities (IJDD)
Vitenskapelig artikkel
2022
-
Gravråkmo, Sissel;
Olsen, Alexander;
Lydersen, Stian;
Ingul, Jo Magne;
Henry, Lucy;
Øie, Merete Glenne.
(2022)
Associations between executive functions, intelligence and adaptive behaviour in children and adolescents with mild intellectual disability.
Journal of Intellectual Disabilities
Vitenskapelig artikkel
Tidsskriftspublikasjoner
-
Gravråkmo, Sissel;
Henry, Lucy;
Olsen, Alexander;
Øie, Merete Glenne;
Lydersen, Stian;
Ingul, Jo Magne.
(2023)
Associations between intelligence, everyday executive functions, and symptoms of mental health problems in children and adolescents with mild intellectual disability.
International Journal of Developmental Disabilities (IJDD)
Vitenskapelig artikkel
-
Gravråkmo, Sissel;
Olsen, Alexander;
Lydersen, Stian;
Ingul, Jo Magne;
Henry, Lucy;
Øie, Merete Glenne.
(2022)
Associations between executive functions, intelligence and adaptive behaviour in children and adolescents with mild intellectual disability.
Journal of Intellectual Disabilities
Vitenskapelig artikkel