Navigasjon

  • Hopp til innhold
NTNU Hjemmeside NTNU Hjemmeside

ntnu.no

  • Studier
    • Studere på NTNU
    • Finn studieprogram
    • Søke opptak
    • Videreutdanning og deltid
    • Forkurs og oppfriskning
  • Studentliv
    • Student i Gjøvik
    • Student i Trondheim
    • Student i Ålesund
  • Forskning og innovasjon
    • Forskning
    • Innovasjon
    • Satsingsområder
    • Toppforskning
    • Ekspertlister
    • Ph.d.
  • Om NTNU
    • Fakulteter og institutter
    • Sentre
    • Bibliotek
    • Kart
    • Ledige stillinger
    • Arrangement
    • Nyheter
    • Kontakt oss
    • Om NTNU
  1. Ansatte

Språkvelger

English

Marloes Denise Alexandra van Verseveld

Last ned pressefoto
Last ned pressefoto
Foto:

Marloes Denise Alexandra van Verseveld

Postdoktor
Institutt for pedagogikk og livslang læring

marloes.van.verseveld@ntnu.no
Paviljong A, 201, Dragvoll, Loholt alle 83-85
ResearchGate
Om Forskning Publikasjoner

Om

Disiplin/arbeidsområde

Hovedfokuset i postdoktorprosjektet mitt er samspillet mellom skolens fysiske utforming og kvaliteten i utdanning.

Deltakelse i forskergrupper: Kvaliteter i utdanning

Bakgrunn

  • PhD: Strengthening teachers in their role to identify and address bullying among students in elementary schools – Et praksisbasert forskningsprosjekt med fokus på lærernes rolle i forebygging av mobbing og effektene av PRIMA anti-mobbingsprogrammet i Nederland, Universitetet i Amsterdam
  • Utdanning: Master i ungdom, utdanning og samfunn og bachelor i pedagogikk, Universitetet i Utrecht
  • Arbeidserfaring: lærer og stipendiat ved Senter for anvendt forskning i utdanning, Amsterdam University of Applied Sciences fra 2014-2021. Vitenskapelig assistent ved instituttet Social and Behavioral Sciences, Universitetet i Utrecht 2012-2014

Forskning

I en oversiktsartikkel utforsker jeg sammenhengen mellom ulike aspekter ved skolens utforming og læring, trivsel, undervisning og organisatoriske faktorer. I en empirisk, deltakende aksjonsstudie utforsker jeg hvordan moderne skolebygg utnyttes mens de støtter utdanning og læring for alle.

  • Kvaliteter i utdanning

Publikasjoner

  • Kronologisk
  • Etter kategori
  • Se alle publikasjoner i Cristin

2024

  • Fukkink, Ruben; Booij, Yvonne; Leistra, Loes; van Verseveld, Marloes Denise Alexandra. (2024) Profiles of Cultural Adaptation and Parenting Approach for Childhood Obesity in Lifestyle Interventions for Families with Young Children: A Systematic Review. Family & Community Health
    Vitenskapelig oversiktsartikkel/review

2023

  • Ulleberg, Hans Petter; van Verseveld, Marloes Denise Alexandra. (2023) Fysisk skolemiljø og pedagogikk. En kunnskapsoversikt. SINTEF akademisk forlag SINTEF Fag (99)
    Rapport
  • Toussaint, Nicole; Streppel, Martinette T.; Mul, Sandra; Gündüz, Meryem; van Verseveld, Marloes Denise Alexandra; Janssen, Mirka. (2023) Effect and process evaluation of a preschoolbased intervention to promote an early childhood education and care teacher-parent partnership about healthy behaviours in children: Study protocol for the cluster randomised controlled trial CO-HEALTHY. PLOS ONE
    Vitenskapelig artikkel

2021

  • van Verseveld, Marloes; Fekkes, Minne; Fukkink, Ruben; Oostdam, Ron. (2021) Effects of Implementing Multiple Components in a School-Wide Antibullying Program: A Randomized Controlled Trial in Elementary Schools. Child Development
    Vitenskapelig artikkel

2020

  • van Verseveld, Marloes; Fekkes, Minne; Fukkink, Ruben; Oostdam, Ron. (2020) Teachers’ Experiences With Difficult Bullying Situations in the School: An Explorative Study. Journal of Early Adolescence
    Vitenskapelig artikkel

2019

  • Fukkink, Ruben; van Verseveld, Marloes. (2019) Inclusive Early Childhood Education and Care: A Longitudinal Study into the Growth of Interprofessional Collaboration. Journal of Interprofessional Care
    Vitenskapelig artikkel
  • van Verseveld, Marloes; Fukkink, Ruben; Fekkes, Minne; Oostdam, Ron. (2019) Effects of Anti-bullying Programs on Teachers' Interventions in Bullying Situations; A Meta-Analysis. Psychology in the Schools
    Vitenskapelig artikkel

Tidsskriftspublikasjoner

  • Fukkink, Ruben; Booij, Yvonne; Leistra, Loes; van Verseveld, Marloes Denise Alexandra. (2024) Profiles of Cultural Adaptation and Parenting Approach for Childhood Obesity in Lifestyle Interventions for Families with Young Children: A Systematic Review. Family & Community Health
    Vitenskapelig oversiktsartikkel/review
  • Toussaint, Nicole; Streppel, Martinette T.; Mul, Sandra; Gündüz, Meryem; van Verseveld, Marloes Denise Alexandra; Janssen, Mirka. (2023) Effect and process evaluation of a preschoolbased intervention to promote an early childhood education and care teacher-parent partnership about healthy behaviours in children: Study protocol for the cluster randomised controlled trial CO-HEALTHY. PLOS ONE
    Vitenskapelig artikkel
  • van Verseveld, Marloes; Fekkes, Minne; Fukkink, Ruben; Oostdam, Ron. (2021) Effects of Implementing Multiple Components in a School-Wide Antibullying Program: A Randomized Controlled Trial in Elementary Schools. Child Development
    Vitenskapelig artikkel
  • van Verseveld, Marloes; Fekkes, Minne; Fukkink, Ruben; Oostdam, Ron. (2020) Teachers’ Experiences With Difficult Bullying Situations in the School: An Explorative Study. Journal of Early Adolescence
    Vitenskapelig artikkel
  • Fukkink, Ruben; van Verseveld, Marloes. (2019) Inclusive Early Childhood Education and Care: A Longitudinal Study into the Growth of Interprofessional Collaboration. Journal of Interprofessional Care
    Vitenskapelig artikkel
  • van Verseveld, Marloes; Fukkink, Ruben; Fekkes, Minne; Oostdam, Ron. (2019) Effects of Anti-bullying Programs on Teachers' Interventions in Bullying Situations; A Meta-Analysis. Psychology in the Schools
    Vitenskapelig artikkel

Rapport

  • Ulleberg, Hans Petter; van Verseveld, Marloes Denise Alexandra. (2023) Fysisk skolemiljø og pedagogikk. En kunnskapsoversikt. SINTEF akademisk forlag SINTEF Fag (99)
    Rapport

NTNU – Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

  • For ansatte
  • |
  • For studenter
  • |
  • Innsida
  • |
  • Blackboard

Studere

  • Om studier
  • Studieprogram
  • Emner
  • Videreutdanning
  • Karriere

Aktuelt

  • Nyheter
  • Arrangement
  • Jobbe ved NTNU

Om NTNU

  • Om NTNU
  • Bibliotek
  • Strategi
  • Forskning
  • Satsingsområder
  • Innovasjon
  • Organisasjonskart
  • Utdanningskvalitet

Kontakt

  • Kontakt oss
  • Finn ansatte
  • Spør en ekspert
  • Pressekontakter
  • Kart

NTNU i tre byer

  • NTNU i Gjøvik
  • NTNU i Trondheim
  • NTNU i Ålesund

Om nettstedet

  • Bruk av informasjonskapsler
  • Tilgjengelighetserklæring
  • Personvern
  • Ansvarlig redaktør
Facebook Instagram Linkedin Snapchat Tiktok Youtube
Logg inn
NTNU logo