Lillian Kirkvold
73412407
159 Paviljong B Dragvoll, Trondheim
Om
Førsteamanuensis i spesialpedagogikk ved IPL. Underviser og veileder på master i spesialpedagogikk, både spesialpedagogiske emner og metodeemner. Emneansvar for PED3041.
Har undervist og veiledet lærerstudenter ved grunnskoleutdanningen ved Institutt for lærerutdanning, både i pedagogikk og spesialpedagogikk. Var også fagkoordinator for master i spesialpedagogikk.
Forskning
Bedre skolestart for alle
Overgangsprosessen barnehage og skole
Publikasjoner
2024
-
Kirkvold, Lillian;
Berge, Åsa Dahl.
(2024)
«Fuggelmyra skole» – en fiktiv boltreplass for lærerstudentenes refleksjoner over teori og praksis.
Cappelen Damm Akademisk
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2021
-
Kirkvold, Lillian.
(2021)
Lærernes forventninger til elever med spesialpedagogiske behov. En kvantitativ studie av spesialpedagogiske kategoriers effekt på lærernes forventninger.
Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Doktorgradsavhandling
2018
-
Uthus, Marit;
Moen, Torill;
Sæteren, Anne-Lise;
Kirkvold, Lillian.
(2018)
Spesialundervisning mot nye mål og ny mening.
Adresseavisen
Kronikk
Tidsskriftspublikasjoner
-
Uthus, Marit;
Moen, Torill;
Sæteren, Anne-Lise;
Kirkvold, Lillian.
(2018)
Spesialundervisning mot nye mål og ny mening.
Adresseavisen
Kronikk
Del av bok/rapport
-
Kirkvold, Lillian;
Berge, Åsa Dahl.
(2024)
«Fuggelmyra skole» – en fiktiv boltreplass for lærerstudentenes refleksjoner over teori og praksis.
Cappelen Damm Akademisk
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Rapport
-
Kirkvold, Lillian.
(2021)
Lærernes forventninger til elever med spesialpedagogiske behov. En kvantitativ studie av spesialpedagogiske kategoriers effekt på lærernes forventninger.
Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Doktorgradsavhandling
Undervisning
Emner
Spesialpedagogikk
Metode og vitenskapsteori
Veiledning
Masteroppgaver i spesialpedagogikk
Formidling
2024
-
Vitenskapelig foredragKirkvold, Lillian; Strand, Gro Marte. (2024) Overganger for barn og unge med mulige spesialpedagogiske behov. Dronning Mauds Minne Høgskole Nasjonalt nettverk for spesialpedagogikk , Trondheim 2024-11-12 - 2024-11-13
-
Populærvitenskapelig foredragLangfeldt, Marit Buset; Berge, Åsa Dahl; Kirkvold, Lillian. (2024) 700 valg som påvirker elevens helse. NTNU Researchers' Night , Campus Gløshaugen, NTNU 2024-09-27 - 2024-09-27
-
Vitenskapelig foredragKirkvold, Lillian; Raanes, Eli; Aas, Hanne Kristin. (2024) Teacher students' motivation for choosing special needs education . Relation-Centered Education Network RCEN 2024 , Trondheim 2024-06-17 - 2024-06-19
-
Vitenskapelig foredragStrand, Gro Marte; Kirkvold, Lillian. (2024) Overgangspedagoger som brobyggere - mellom barnehage og skole/sfo. Institutt for Lærerutdanning, NTNU og Lysholmbiblioteket Kunnskapslunsj, 26.9.2024 , Campus Kalvskinnet, Trondheim 2024-09-26 - 2024-09-26
2023
-
Populærvitenskapelig foredragBerge, Åsa Dahl; Langfeldt, Marit Buset; Kirkvold, Lillian. (2023) 700 valg som påvirker elevenes energi . NTNU Stand under Researcher's night 2023 , Campus Gløshaugen, Trondheim 2023-09-29 - 2023-09-29
-
Vitenskapelig foredragKirkvold, Lillian; Strand, Gro Marte; Günther Merg, Tuva. (2023) The transition from kindergarten to school: Children's participation as a prerequisite to ensure social continuity. EECERA EECERA 2023 , Centro de Congressos do Estoril 2023-08-30 - 2023-09-02
-
Faglig foredragKirkvold, Lillian; Berge, Åsa Dahl. (2023) Fuggelmyra - en fiktiv boltreplass for lærerstudentene. Universitetsbiblioteket og Institutt for lærerutdanning NTNU Kunnskapslunsj , Campus Kalvskinnet, Trondheim 2023-08-24 - 2023-08-24
2022
-
Faglig foredragStrand, Gro Marte; Kirkvold, Lillian. (2022) Hva er "overgangen" mellom barnehage og skole. Kattem barnehager, Trondheim kommune Personalmøte , Quality Panorama Tiller 2022-03-08 - 2022-03-08
2017
-
Vitenskapelig foredragBerge, Åsa Dahl; Kirkvold, Lillian. (2017) Fuggelmyra skole som en fiktiv boltreplass for lærerstudentene til å reflektere over teori og praksis. NTNU Læringsfestivalen 2017 , Trondheim 2017-05-08 - 2017-05-09
2015
-
Vitenskapelig foredragKirkvold, Lillian. (2015) Lærernes forventninger til elever med særskilte behov. FOU i Praksis , DMMH 2015-04-09 - 2015-04-10
2009
-
Vitenskapelig foredragKirkvold, Lillian. (2009) Assessing the Effects of Labelling in Inclusive Schools. European Educational Research Association (EERA) ECER2009 , Wien 2009-09-25 - 2009-09-30