Kjersti Wæge
Publikasjoner
2024
-
Wæge, Kjersti;
Fauskanger, Janne;
Mosvold, Reidar.
(2024)
Supporting Norwegian teachers' collective learning of core practices through cycles of enactment and investigation.
Harvard Education Press
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2023
-
Mosvold, Reidar;
Wæge, Kjersti;
Fauskanger, Janne.
(2023)
Teacher time out as a site for studying mathematical knowledge for teaching.
Journal of Mathematical Behavior
Vitenskapelig artikkel
-
Wæge, Kjersti;
Mosvold, Reidar;
Fauskanger, Janne;
Bjuland, Raymond.
(2023)
Realfagskrisen: Slik styrker vi lærerne og undervisningen.
Utdanningsnytt.no
Kronikk
-
Wæge, Kjersti;
Svingen, Olaug Ellen Lona.
(2023)
Teachers’ learning of ambitious mathematics teaching as changes in pedagogical discourse.
Nordisk matematikkdidaktikk
Vitenskapelig artikkel
2022
-
Wæge, Kjersti;
Fauskanger, Janne.
(2022)
Supporting In-service Teachers’ Collective Learning of Ambitious Teaching Practices Through Teacher Time Outs.
Scandinavian Journal of Educational Research
Vitenskapelig artikkel
-
Svingen, Olaug Ellen Lona;
Valbekmo, Ingunn;
Wæge, Kjersti.
(2022)
Tidlig innsats i matematikk: Å lære, forstå og finne mening i matematikk.
Cappelen Damm Akademisk
Faglig kapittel
-
Mosvold, Reidar;
Wæge, Kjersti.
(2022)
Entailments of questions and questioning practices in ambitious mathematics teaching.
European Society for Research in Mathematics Education
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2021
-
Nergård, Beate;
Wæge, Kjersti.
(2021)
Effective mathematical communication in play-based activities: a case study of a Norwegian preschool.
Nordisk matematikkdidaktikk
Vitenskapelig artikkel
2020
-
Wæge, Kjersti;
Fauskanger, Janne.
(2020)
Teacher time outs in rehearsals: in‑service teachers learning ambitious mathematics teaching practices.
Journal of Mathematics Teacher Education
Vitenskapelig artikkel
2019
-
Fauskanger, Janne;
Wæge, Kjersti.
(2019)
Learning to represent students’ mathematical ideas through teacher time-outs in rehearsals.
European Society for Research in Mathematics Education
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Sánchez Aguilar, Mario;
Kuzle, Ana;
Wæge, Kjersti;
Misfeldt, Morten.
(2019)
Introduction to the papers of TWG23: Implementation of research findings in mathematics education.
European Society for Research in Mathematics Education
Innledning
-
Wæge, Kjersti.
(2019)
Samtaler i matematikk.
Fagbokforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2018
-
Wæge, Kjersti;
Nosrati, Mona.
(2018)
Motivasjon i matematikk.
Universitetsforlaget
Universitetsforlaget
Vitenskapelig monografi
-
Mosvold, Reidar;
Fauskanger, Janne;
Wæge, Kjersti.
(2018)
Fra undervisningskunnskap i matematikk til kjernepraksiser – endringer i grunnskolelærerutdanningens matematikkfag.
UNIPED
Vitenskapelig artikkel
2017
-
Valenta, Anita;
Wæge, Kjersti.
(2017)
Rehearsals in work with in-service mathematics teachers.
European Society for Research in Mathematics Education
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2016
-
Postholm, May Britt;
Wæge, Kjersti.
(2016)
Teachers’ learning in school-based development.
Educational Research
Vitenskapelig artikkel
2015
-
Kazemi, Elham;
Wæge, Kjersti.
(2015)
Learning to teach within practice-based methods course.
Mathematics Teacher Education and Development
Vitenskapelig artikkel
-
Nosrati, Mona;
Wæge, Kjersti.
(2015)
Sentrale kjennetegn på god læring og undervisning i matematikk.
Matematikksenteret (Nasjonalt senter for matematikk i opplæringen)
Rapport
2013
-
Wæge, Kjersti;
Haugaløkken, Ove Kr..
(2013)
Research-based and hands-on practical teacher education: an attempt to combine the two.
Journal of Education for Teaching
Vitenskapelig artikkel
-
Wæge, Kjersti.
(2013)
Lærerens og klasseromskulturens betydning for elevenes motivasjon i matematikk.
Akademika forlag
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Engvik, Gunnar;
Dahl, Thomas;
Fjørtoft, Henning;
Postholm, May Britt;
Wæge, Kjersti.
(2013)
Å bidra til skolebasert kompetanseutvikling. En kartlegging av lærerutdanningsinstitusjoners ressurser.
Akademika forlag
Akademika forlag
Rapport
-
Postholm, May Britt;
Engvik, Gunnar;
Fjørtoft, Henning;
Sandvik, Lise Vikan;
Wæge, Kjersti;
Irgens, Eirik J..
(2013)
En gavepakke til ungdomstrinnet? En undersøkelse av den skolebaserte kompetanseutviklingen på ungdomstrinnet i piloten 2012/2013.
NTNU, Porgram for lærerutdanning
Rapport
-
Postholm, May Britt;
Dahl, Thomas;
Engvik, Gunnar;
Fjørtoft, Henning;
Irgens, Eirik Johannes;
Sandvik, Lise Vikan.
(2013)
En gavepakke til ungdomstrinnet? En undersøkelse av piloten for den nasjonale satsingen på skolebasert kompetanseutvikling.
Akademika forlag
Akademika forlag
Vitenskapelig monografi
-
Pantziara, Marilena;
Wæge, Kjersti;
Di Martino, Pietro;
Rösken-Winter, Bettina.
(2013)
Introduction to the papers and posters of WG8: Affect and mathematical thinking.
European Society for Research in Mathematics Education
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Wæge, Kjersti;
Pantziara, Marilena.
(2013)
Students' motivation and teachers' practices in the mathematics classroom.
European Society for Research in Mathematics Education
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2012
-
Gunnarsdottir, Gudny Helga;
Hreinsdottir, Freyja;
Pálsdóttir, Guðbjörg;
Hannula, Markku;
Hannula-Sormunen, Minna;
Jablonka, Eva.
(2012)
Proceedings of NORMA 11 The Sixth Nordic Conference on Mathematics Education.
University of Iceland Press
University of Iceland Press
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
-
Wæge, Kjersti.
(2012)
Why does a prospective teacher want to change her mathematics teaching practice?.
University of Iceland Press
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Pantziara, Marilena;
Di Martino, Pietro;
Wæge, Kjersti;
Schloeglmann, Wolfgang.
(2012)
CERME7 Working Group 8: Affect and mathematical thinking.
Research in Mathematics Education
Short communication
-
Jankvist, Uffe Thomas;
Ryve, Andreas;
van Bommel, Jorryt;
Wæge, Kjersti.
(2012)
Future challenges of mathematics education research in the Nordic region - young researchers' perspective.
University of Iceland Press
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2011
-
Hoel, Torlaug Løkensgard;
Guldal, Tale M.;
Dons, Carl Fredrik;
Sagberg, Sturla;
Solhaug, Trond;
Wæge, Kjersti.
(2011)
FoU i praksis 2010. Rapport fra konferanse om praksisrettet FoU i lærerutdanning.
Tapir Akademisk Forlag
Tapir Akademisk Forlag
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
-
Haugaløkken, Ove Kr.;
Wæge, Kjersti;
Strømme, Alex;
Sletbakk, Marianne;
Gravås Ingimundarson, Karin.
(2011)
PIL-prosjektet ved NTNU. Forsøk med praksis som integrerende element i lærerutdanningen.
NTNU Program for lærerutdanning
Rapport
2010
-
Wæge, Kjersti.
(2010)
A student's motivation in mathematics when she experiences an inquiry based mathematics teaching approach.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Wæge, Kjersti;
Jensen, Anne-Mair.
(2010)
Undersøkende matematikkundervisning i videregående skole. Kommunikasjon - motivasjon - forståelse.
Matematikksenteret
Fagbok
-
Wæge, Kjersti;
Monsen, Renate;
Sandmark, Linda Ytterdahl.
(2010)
Sammenhenger mellom elevers forstillinger om forståelse i matematikk og undervisningen de erfarer.
NTNU
Mastergradsoppgave
-
Wæge, Kjersti.
(2010)
Pupils' motivation for learning mathematics. Research in Norway.
Information Age Publishing
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Wæge, Kjersti.
(2010)
Motivation for learning mathematics in terms of needs and goals.
Institut National de Recherche Pedagogique
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Hannula, Markku S.;
Pantziara, Marilena;
Wæge, Kjersti;
Schloeglmann, Wolfgang.
(2010)
Introduction. Multimethod approaches to the multidimensional affect in mathematics education.
Institut National de Recherche Pedagogique
Innledning
2009
-
Wæge, Kjersti.
(2009)
Relations between students' motivation for learning mathematics and a mathematical teaching approach.
Brill|Sense
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2005
-
Rossing, Nils Kristian;
Wæge, Kjersti.
(2005)
Strikkhopp med Barbie.
Caspar Forlag
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Tidsskriftspublikasjoner
-
Mosvold, Reidar;
Wæge, Kjersti;
Fauskanger, Janne.
(2023)
Teacher time out as a site for studying mathematical knowledge for teaching.
Journal of Mathematical Behavior
Vitenskapelig artikkel
-
Wæge, Kjersti;
Mosvold, Reidar;
Fauskanger, Janne;
Bjuland, Raymond.
(2023)
Realfagskrisen: Slik styrker vi lærerne og undervisningen.
Utdanningsnytt.no
Kronikk
-
Wæge, Kjersti;
Svingen, Olaug Ellen Lona.
(2023)
Teachers’ learning of ambitious mathematics teaching as changes in pedagogical discourse.
Nordisk matematikkdidaktikk
Vitenskapelig artikkel
-
Wæge, Kjersti;
Fauskanger, Janne.
(2022)
Supporting In-service Teachers’ Collective Learning of Ambitious Teaching Practices Through Teacher Time Outs.
Scandinavian Journal of Educational Research
Vitenskapelig artikkel
-
Nergård, Beate;
Wæge, Kjersti.
(2021)
Effective mathematical communication in play-based activities: a case study of a Norwegian preschool.
Nordisk matematikkdidaktikk
Vitenskapelig artikkel
-
Wæge, Kjersti;
Fauskanger, Janne.
(2020)
Teacher time outs in rehearsals: in‑service teachers learning ambitious mathematics teaching practices.
Journal of Mathematics Teacher Education
Vitenskapelig artikkel
-
Mosvold, Reidar;
Fauskanger, Janne;
Wæge, Kjersti.
(2018)
Fra undervisningskunnskap i matematikk til kjernepraksiser – endringer i grunnskolelærerutdanningens matematikkfag.
UNIPED
Vitenskapelig artikkel
-
Postholm, May Britt;
Wæge, Kjersti.
(2016)
Teachers’ learning in school-based development.
Educational Research
Vitenskapelig artikkel
-
Kazemi, Elham;
Wæge, Kjersti.
(2015)
Learning to teach within practice-based methods course.
Mathematics Teacher Education and Development
Vitenskapelig artikkel
-
Wæge, Kjersti;
Haugaløkken, Ove Kr..
(2013)
Research-based and hands-on practical teacher education: an attempt to combine the two.
Journal of Education for Teaching
Vitenskapelig artikkel
-
Pantziara, Marilena;
Di Martino, Pietro;
Wæge, Kjersti;
Schloeglmann, Wolfgang.
(2012)
CERME7 Working Group 8: Affect and mathematical thinking.
Research in Mathematics Education
Short communication
Bøker
-
Wæge, Kjersti;
Nosrati, Mona.
(2018)
Motivasjon i matematikk.
Universitetsforlaget
Universitetsforlaget
Vitenskapelig monografi
-
Postholm, May Britt;
Dahl, Thomas;
Engvik, Gunnar;
Fjørtoft, Henning;
Irgens, Eirik Johannes;
Sandvik, Lise Vikan.
(2013)
En gavepakke til ungdomstrinnet? En undersøkelse av piloten for den nasjonale satsingen på skolebasert kompetanseutvikling.
Akademika forlag
Akademika forlag
Vitenskapelig monografi
-
Gunnarsdottir, Gudny Helga;
Hreinsdottir, Freyja;
Pálsdóttir, Guðbjörg;
Hannula, Markku;
Hannula-Sormunen, Minna;
Jablonka, Eva.
(2012)
Proceedings of NORMA 11 The Sixth Nordic Conference on Mathematics Education.
University of Iceland Press
University of Iceland Press
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
-
Hoel, Torlaug Løkensgard;
Guldal, Tale M.;
Dons, Carl Fredrik;
Sagberg, Sturla;
Solhaug, Trond;
Wæge, Kjersti.
(2011)
FoU i praksis 2010. Rapport fra konferanse om praksisrettet FoU i lærerutdanning.
Tapir Akademisk Forlag
Tapir Akademisk Forlag
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
-
Wæge, Kjersti;
Jensen, Anne-Mair.
(2010)
Undersøkende matematikkundervisning i videregående skole. Kommunikasjon - motivasjon - forståelse.
Matematikksenteret
Fagbok
Del av bok/rapport
-
Wæge, Kjersti;
Fauskanger, Janne;
Mosvold, Reidar.
(2024)
Supporting Norwegian teachers' collective learning of core practices through cycles of enactment and investigation.
Harvard Education Press
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Svingen, Olaug Ellen Lona;
Valbekmo, Ingunn;
Wæge, Kjersti.
(2022)
Tidlig innsats i matematikk: Å lære, forstå og finne mening i matematikk.
Cappelen Damm Akademisk
Faglig kapittel
-
Mosvold, Reidar;
Wæge, Kjersti.
(2022)
Entailments of questions and questioning practices in ambitious mathematics teaching.
European Society for Research in Mathematics Education
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Fauskanger, Janne;
Wæge, Kjersti.
(2019)
Learning to represent students’ mathematical ideas through teacher time-outs in rehearsals.
European Society for Research in Mathematics Education
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Sánchez Aguilar, Mario;
Kuzle, Ana;
Wæge, Kjersti;
Misfeldt, Morten.
(2019)
Introduction to the papers of TWG23: Implementation of research findings in mathematics education.
European Society for Research in Mathematics Education
Innledning
-
Wæge, Kjersti.
(2019)
Samtaler i matematikk.
Fagbokforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Valenta, Anita;
Wæge, Kjersti.
(2017)
Rehearsals in work with in-service mathematics teachers.
European Society for Research in Mathematics Education
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Wæge, Kjersti.
(2013)
Lærerens og klasseromskulturens betydning for elevenes motivasjon i matematikk.
Akademika forlag
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Pantziara, Marilena;
Wæge, Kjersti;
Di Martino, Pietro;
Rösken-Winter, Bettina.
(2013)
Introduction to the papers and posters of WG8: Affect and mathematical thinking.
European Society for Research in Mathematics Education
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Wæge, Kjersti;
Pantziara, Marilena.
(2013)
Students' motivation and teachers' practices in the mathematics classroom.
European Society for Research in Mathematics Education
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Wæge, Kjersti.
(2012)
Why does a prospective teacher want to change her mathematics teaching practice?.
University of Iceland Press
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Jankvist, Uffe Thomas;
Ryve, Andreas;
van Bommel, Jorryt;
Wæge, Kjersti.
(2012)
Future challenges of mathematics education research in the Nordic region - young researchers' perspective.
University of Iceland Press
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Wæge, Kjersti.
(2010)
A student's motivation in mathematics when she experiences an inquiry based mathematics teaching approach.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Wæge, Kjersti.
(2010)
Pupils' motivation for learning mathematics. Research in Norway.
Information Age Publishing
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Wæge, Kjersti.
(2010)
Motivation for learning mathematics in terms of needs and goals.
Institut National de Recherche Pedagogique
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Hannula, Markku S.;
Pantziara, Marilena;
Wæge, Kjersti;
Schloeglmann, Wolfgang.
(2010)
Introduction. Multimethod approaches to the multidimensional affect in mathematics education.
Institut National de Recherche Pedagogique
Innledning
-
Wæge, Kjersti.
(2009)
Relations between students' motivation for learning mathematics and a mathematical teaching approach.
Brill|Sense
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Rossing, Nils Kristian;
Wæge, Kjersti.
(2005)
Strikkhopp med Barbie.
Caspar Forlag
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Rapport
-
Nosrati, Mona;
Wæge, Kjersti.
(2015)
Sentrale kjennetegn på god læring og undervisning i matematikk.
Matematikksenteret (Nasjonalt senter for matematikk i opplæringen)
Rapport
-
Engvik, Gunnar;
Dahl, Thomas;
Fjørtoft, Henning;
Postholm, May Britt;
Wæge, Kjersti.
(2013)
Å bidra til skolebasert kompetanseutvikling. En kartlegging av lærerutdanningsinstitusjoners ressurser.
Akademika forlag
Akademika forlag
Rapport
-
Postholm, May Britt;
Engvik, Gunnar;
Fjørtoft, Henning;
Sandvik, Lise Vikan;
Wæge, Kjersti;
Irgens, Eirik J..
(2013)
En gavepakke til ungdomstrinnet? En undersøkelse av den skolebaserte kompetanseutviklingen på ungdomstrinnet i piloten 2012/2013.
NTNU, Porgram for lærerutdanning
Rapport
-
Haugaløkken, Ove Kr.;
Wæge, Kjersti;
Strømme, Alex;
Sletbakk, Marianne;
Gravås Ingimundarson, Karin.
(2011)
PIL-prosjektet ved NTNU. Forsøk med praksis som integrerende element i lærerutdanningen.
NTNU Program for lærerutdanning
Rapport
-
Wæge, Kjersti;
Monsen, Renate;
Sandmark, Linda Ytterdahl.
(2010)
Sammenhenger mellom elevers forstillinger om forståelse i matematikk og undervisningen de erfarer.
NTNU
Mastergradsoppgave
Undervisning
Emner
Formidling
2023
-
Vitenskapelig foredragWæge, Kjersti; Fauskanger, Janne. (2023) Supporting Norwegian teachers’ collective learning of core practices through cycles of enactment and investigation. EARLI EARLI , Thessaloniki 2023-08-21 - 2023-08-26
-
Vitenskapelig foredragFauskanger, Janne; Wæge, Kjersti; Bjuland, Raymond. (2023) Mathematics teachers’ professional development: Opportunities to learn core practices. Høgskolen på Vestlandet Rehearsing Teaching in Teacher Education (ReTPro) – Digital Research Conference. , Online 2023-10-18 - 2023-10-18
2022
-
PosterOpheim, Linda Gurvin; Bjuland, Raymond; Fauskanger, Janne; Goodchild, Simon; Mosvold, Reidar; Wæge, Kjersti. (2022) Professional development for mathematics teacher educators. European Research in Mathematics Education 12th Conference for European Research in Mathematics Education , Bolzano, Italia (online) 2022-01-02 - 2022-01-06
-
Vitenskapelig foredragMosvold, Reidar; Wæge, Kjersti. (2022) Entailments of questions and questioning practices in ambitious mathematics teaching. European Research in Mathematics Education 12th Conference for European Research in Mathematics Education , Bolzano, Italia (online) 2022-02-02 - 2022-02-05
2021
-
Vitenskapelig foredragFauskanger, Janne; Mosvold, Reidar; Wæge, Kjersti; Bjuland, Raymond. (2021) Teacher time out as site for studying mathematical knowledge for teaching. 14th international congress on matheamtics education , Shanghai (online) 2021-07-11 - 2021-07-18
2019
-
Vitenskapelig foredragFauskanger, Janne; Wæge, Kjersti. (2019) Learning to represent students’ mathematical ideas through teacher time-out in rehearsals. ERME CERME 2019-01-06 - 2019-01-10
-
Vitenskapelig foredragFauskanger, Janne; Wæge, Kjersti. (2019) Å lære ambisiøse undervisningspraksiser i matematikk i sykluser med utprøving og utforsking. UiS Etterutdanningskonferansen for lærerutdannere i matematikk , Stavanger 2019-09-17 - 2019-09-17
2015
-
IntervjuFalch, Torberg; Irgens, Eirik Johannes; Frostad, Per; Wæge, Kjersti; Moser, Edvard Ingjald; Moser, May-Britt. (2015) Fem forskningsfunn som skolepolitikerne bør kjenne til. ABC Nyheter ABC Nyheter [Internett] 2015-08-26
-
IntervjuFalch, Torberg; Irgens, Eirik Johannes; Frostad, Per; Wæge, Kjersti; Moser, Edvard Ingjald; Moser, May-Britt. (2015) Fem forskningsfunn som skolepolitikerne bør kjenne til. Gemini Gemini [Internett] 2015-08-26
2012
-
Populærvitenskapelig foredragMaugesten, Marianne; Bergem, Ole Kristian; Wæge, Kjersti; Sanne, Anders. (2012) God regneopplæring-for lærere på ungdomstrinnet. UiT Etterutdanningskonferanse for matematikklærerutdannere , Tromsø 2012-09-24 - 2012-09-27
-
Vitenskapelig foredragWæge, Kjersti. (2012) Å regne i all fag - god undervisning og læring. Matematikksenteret Novemberkonferansen , Trondheim 2012-09-28 - 2012-09-29
2010
-
Populærvitenskapelig foredragWæge, Kjersti. (2010) Hvordan kan undervisningen påvirke elevenes motivasjon i matematikk?. Diverse Realfagkonferansen 2010 , Hell, Stjørdal 2010-04-12 - 2010-04-12
-
Populærvitenskapelig foredragWæge, Kjersti. (2010) Hvordan påvirker matematikkundervisningen elevenes motivasjon?. Matematikksenteret Novemberkonferansen , Trondheim 2010-12-01 - 2010-12-02
-
Vitenskapelig foredragWæge, Kjersti. (2010) PIL-prosjektet ved PLU, NTNU. Høgskulen i Volda Landskonferansen for studie- og praksisleiarar i lærarutdanningane 2010 , Hareid 2010-05-04 - 2010-05-05
-
Populærvitenskapelig foredragStrømme, Alex; Haugaløkken, Ove Kr.; Wæge, Kjersti; Sjølie, Ela. (2010) Praksisbasert lærerutdanning - sementering eller fundamentering. Utdanningsforbundet Når utdanning møter yrke , Oslo 2010-01-25 - 2010-01-25
2009
-
Vitenskapelig foredragWæge, Kjersti. (2009) Motivation for learning mathematics in terms of needs and goals. ERME CERME 6, Sixth Congress of the European Society for research in Mathematics Education , Lyon 2009-01-28 - 2009-02-01
-
Vitenskapelig foredragWæge, Kjersti. (2009) A STUDENT’S MOTIVATION IN MATHEMATICS WHEN SHE EXPERIENCES AN INQUIRY BASED MATHEMATICS TEACHING APPROACH. MAVI 15 – The Fifteenth MAVI conference , Genova 2009-09-08 - 2009-09-11
-
Populærvitenskapelig foredragWæge, Kjersti. (2009) Elevenes motivasjon for å lære matematikk og undersøkende matematikkundervisning. LAMIS (Landslaget for matematikk i skolen) Lokallagsseminar for LAMIS , Lillestrøm 2009-02-06 - 2009-02-08
-
Populærvitenskapelig foredragWæge, Kjersti. (2009) Forskningsresultater om elevenes motivasjon for å lære matematikk. Nasjonalt senter for matematikk i opplæringen MUN samling , Trondheim 2009-10-26 - 2009-10-27