Ingunn Ulvestad
Om
Ingunn Ulvestad har sykepleierutdanning og veilederutdanning, spesialutdanning i Psykiatrisk Sykepleie og mastergrad i Pedagogikk. Hun har lang praksiserfaring fra Psykiatrisk Sykehus og hun er for tiden Emneansvarlig for praksis i Psykiatri ved sykepleierutdanningen. Hun underviser, foreleser, veileder og forsker i henhold til egen fagprofil.
Nursing students' knowledge-based reflections in psychiatric clinical practice
Ulvestad, Ingunn. Journal of Nursing Education and Practice6.2 (2016): 86.
Publikasjoner
2024
-
Haug, Elisabeth;
Andfossen, Nina Beate;
Burrell, Lisa Victoria;
Fjær, Kari Kirkbakk;
Fossum, Siri Ødegaard;
Gamme, Wenke Iren.
(2024)
Man trenger ikke være perfekt for å være normal.
dagensmedisin.no
Kronikk
-
Alnes, Rigmor Grete Einang;
Lysberg, Karen Irene;
Ulvestad, Ingunn;
Stikbakke, Elin;
Skagøy, Bente Schei.
(2024)
På vei mot en mer profesjonell veilederrolle? Praksisveiledernes erfaringer med en ny veiledningsmodell i sykehjem. A more professional supervisor role? Nurse supervisors’ experiences with a new guidance model.
Nordisk sygeplejeforskning
Vitenskapelig artikkel
2023
-
Ulvestad, Ingunn;
Fjær, Kari Kirkbakk;
Skundberg-Kletthagen, Hege.
(2023)
“It Is Not About Us and Them”: Nursing Students’ Perception of Interdisciplinary Collaboration in Mental Health Clinical Studies.
Issues in Mental Health Nursing
Vitenskapelig artikkel
2015
-
Ulvestad, Ingunn.
(2015)
Nursing students’ knowledge-based reflections in
psychiatric clinical practice.
Journal of Nursing Education and Practice (JNEP)
Vitenskapelig artikkel
2012
-
Ulvestad, Ingunn;
Fauchald, Kari;
Annanieva, Inna;
Bergestuen, Bent Egil;
Nøkleberg, Kristin;
Ringvold, Ine.
(2012)
Kunnskapsbasert praksis som fokus i studentveiledningen i psykiatrien. Del 2 Analyse av skriftelige refleksjonslogger i praksisfeltet psykiatri.
Høgskolen i Gjøviks rapportserie (2/2012)
Rapport
2010
-
Ulvestad, Ingunn;
Smedhaugen, Ida;
Paulseth, Vegard;
Sommerstad, Morten;
Stjern, Torill;
Hedelin, Birgitta.
(2010)
Kunnskapsbasert praksis som fokus i studentveiledningen i psykiatrien, Del 1.
Høgskolen i Gjøvik
Høgskolen i Gjøvik (2010:7)
Rapport
Tidsskriftspublikasjoner
-
Haug, Elisabeth;
Andfossen, Nina Beate;
Burrell, Lisa Victoria;
Fjær, Kari Kirkbakk;
Fossum, Siri Ødegaard;
Gamme, Wenke Iren.
(2024)
Man trenger ikke være perfekt for å være normal.
dagensmedisin.no
Kronikk
-
Alnes, Rigmor Grete Einang;
Lysberg, Karen Irene;
Ulvestad, Ingunn;
Stikbakke, Elin;
Skagøy, Bente Schei.
(2024)
På vei mot en mer profesjonell veilederrolle? Praksisveiledernes erfaringer med en ny veiledningsmodell i sykehjem. A more professional supervisor role? Nurse supervisors’ experiences with a new guidance model.
Nordisk sygeplejeforskning
Vitenskapelig artikkel
-
Ulvestad, Ingunn;
Fjær, Kari Kirkbakk;
Skundberg-Kletthagen, Hege.
(2023)
“It Is Not About Us and Them”: Nursing Students’ Perception of Interdisciplinary Collaboration in Mental Health Clinical Studies.
Issues in Mental Health Nursing
Vitenskapelig artikkel
-
Ulvestad, Ingunn.
(2015)
Nursing students’ knowledge-based reflections in
psychiatric clinical practice.
Journal of Nursing Education and Practice (JNEP)
Vitenskapelig artikkel
Rapport
-
Ulvestad, Ingunn;
Fauchald, Kari;
Annanieva, Inna;
Bergestuen, Bent Egil;
Nøkleberg, Kristin;
Ringvold, Ine.
(2012)
Kunnskapsbasert praksis som fokus i studentveiledningen i psykiatrien. Del 2 Analyse av skriftelige refleksjonslogger i praksisfeltet psykiatri.
Høgskolen i Gjøviks rapportserie (2/2012)
Rapport
-
Ulvestad, Ingunn;
Smedhaugen, Ida;
Paulseth, Vegard;
Sommerstad, Morten;
Stjern, Torill;
Hedelin, Birgitta.
(2010)
Kunnskapsbasert praksis som fokus i studentveiledningen i psykiatrien, Del 1.
Høgskolen i Gjøvik
Høgskolen i Gjøvik (2010:7)
Rapport