Ingunn Ofte
Om
Eg har doktorgrad i utdanningsvitenskap frå Institutt for lærerutdanning, NTNU. Vidare har eg hovedfag i engelsk frå NTNU og ein mastergrad i African American Studies frå State University of New York (SUNY), Albany, New York, USA. Eg har jobba fleire år i ungdomsskulen og på vidaregåande skule før eg kom til lærarutdanninga i 2008. Her underviser eg i kultur og litteratur, didaktikk, literacies og forskningsmetode. Eg underviser på GLU, masterutdanninga og videreutdanningskurs.
Forskning
Mine forskningsinteresser fokuserer først og fremst på skriving i lærarutdanninga, både innan fagdisiplinane og på tvers av fagdisiplinar. Eg er interessert i både studentane og lærarutdannaranse sine perspektiv på, forståing av og tilnærming til ulike former for skriving i lærarutdanninga. Doktorgradarbeidet mitt omhandla til dømes literacypraksisane til ei tverrfagleg gruppe lærarutdannarar i arbeidet deira med studentar si skriving.
Eg er leiar for den tverrfaglege forskningsgruppa Studenters skriving ved Institutt for lærerutdanning, NTNU. Den fokuserer i hovudsak på lærarstudentar si tekstskriving - og prosessane som fører fram til desse tekstane. Merksemda er retta mot akademisk skriving generelt og meri fagspesifikke skrivekonvensjonar spesielt.
Publikasjoner
2024
-
Ofte, Ingunn;
Solli, Kristin.
(2024)
Exploring in-class writing activities in teacher education: A study of perspectives on writing in literacy events. .
Nordic Journal of Literacy Research
Vitenskapelig artikkel
2023
-
Neokleous, Georgios;
Ofte, Ingunn;
Sylte, Tor Henning.
(2023)
Bruk av norsk i engelskundervisningen: en kvalitativ studie av elevers og læreres holdninger.
Universitetsforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2022
-
Neokleous, Georgios;
Ofte, Ingunn;
Sylte, Tor Henning.
(2022)
The Use of Home Language(s) in Increasingly Linguistically-Diverse EAL Classrooms in Norway.
IGI Global
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Ofte, Ingunn;
Otnes, Hildegunn.
(2022)
Collegial conversations about writing instruction in teacher education: Positions, perspectives and priorities .
Universitetsforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Ofte, Ingunn.
(2022)
Collective meaning-making in collegial conversations: teacher educators’ talk about students’ academic writing.
Education Inquiry
Vitenskapelig artikkel
2021
-
Ofte, Ingunn;
Otnes, Hildegunn.
(2021)
Skrivehandlinger og andre handlinger: Design av skriveoppgaver i lærerutdanninga.
Högre utbildning
Vitenskapelig artikkel
2020
-
Krulatz, Anna;
Neokleous, Georgios;
Ofte, Ingunn.
(2020)
Dynamic assessment in university-level clil: Forging mature l2 writers through mediation.
The European Journal of Applied Linguistics and TEFL
Vitenskapelig artikkel
-
Neokleous, Georgios;
Ofte, Ingunn.
(2020)
In-service teacher attitudes toward the use of the mother tongue in Norwegian EFL classrooms.
Nordic Journal of Modern Language Methodology (NJMLM)
Vitenskapelig artikkel
-
Ofte, Ingunn;
Duggan, Jennifer.
(2020)
Peer feedback in language teacher training: Students’ pedagogic approaches and interpersonal positioning.
Nordic Journal of Modern Language Methodology (NJMLM)
Vitenskapelig artikkel
2019
-
Duggan, Jennifer;
Ofte, Ingunn;
Pande-Rolfsen, Marthe Sofie;
Humphrey, Kristoffer.
(2019)
The Teacher as English Student .
Cappelen Damm Akademisk
Cappelen Damm Akademisk
Lærebok
2018
-
Ofte, Ingunn.
(2018)
Nøkkelen til akademisk skriving: Øvelse gjør mester.
Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis
Anmeldelse
2017
-
Ofte, Ingunn;
Pande-Rolfsen, Marthe Sofie;
Duggan, Jennifer.
(2017)
Kompetanse for kvalitet. Læreren som student.
Cappelen Damm Akademisk
Cappelen Damm Akademisk
Fagbok
2016
-
Duggan, Jennifer;
Ofte, Ingunn.
(2016)
Hverandrevurdering som læringsverktøy i lærerstudenters tilegnelse av akademiske skriveferdigheter i engelsk.
Norsk pedagogisk tidsskrift
Vitenskapelig artikkel
2014
-
Ofte, Ingunn.
(2014)
English academic writing proficiency in higher education: Facilitating the transition from metalinguistic awareness to metalinguistic competence.
Acta Didactica Norge
Vitenskapelig artikkel
Tidsskriftspublikasjoner
-
Ofte, Ingunn;
Solli, Kristin.
(2024)
Exploring in-class writing activities in teacher education: A study of perspectives on writing in literacy events. .
Nordic Journal of Literacy Research
Vitenskapelig artikkel
-
Ofte, Ingunn.
(2022)
Collective meaning-making in collegial conversations: teacher educators’ talk about students’ academic writing.
Education Inquiry
Vitenskapelig artikkel
-
Ofte, Ingunn;
Otnes, Hildegunn.
(2021)
Skrivehandlinger og andre handlinger: Design av skriveoppgaver i lærerutdanninga.
Högre utbildning
Vitenskapelig artikkel
-
Krulatz, Anna;
Neokleous, Georgios;
Ofte, Ingunn.
(2020)
Dynamic assessment in university-level clil: Forging mature l2 writers through mediation.
The European Journal of Applied Linguistics and TEFL
Vitenskapelig artikkel
-
Neokleous, Georgios;
Ofte, Ingunn.
(2020)
In-service teacher attitudes toward the use of the mother tongue in Norwegian EFL classrooms.
Nordic Journal of Modern Language Methodology (NJMLM)
Vitenskapelig artikkel
-
Ofte, Ingunn;
Duggan, Jennifer.
(2020)
Peer feedback in language teacher training: Students’ pedagogic approaches and interpersonal positioning.
Nordic Journal of Modern Language Methodology (NJMLM)
Vitenskapelig artikkel
-
Ofte, Ingunn.
(2018)
Nøkkelen til akademisk skriving: Øvelse gjør mester.
Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis
Anmeldelse
-
Duggan, Jennifer;
Ofte, Ingunn.
(2016)
Hverandrevurdering som læringsverktøy i lærerstudenters tilegnelse av akademiske skriveferdigheter i engelsk.
Norsk pedagogisk tidsskrift
Vitenskapelig artikkel
-
Ofte, Ingunn.
(2014)
English academic writing proficiency in higher education: Facilitating the transition from metalinguistic awareness to metalinguistic competence.
Acta Didactica Norge
Vitenskapelig artikkel
Bøker
-
Duggan, Jennifer;
Ofte, Ingunn;
Pande-Rolfsen, Marthe Sofie;
Humphrey, Kristoffer.
(2019)
The Teacher as English Student .
Cappelen Damm Akademisk
Cappelen Damm Akademisk
Lærebok
-
Ofte, Ingunn;
Pande-Rolfsen, Marthe Sofie;
Duggan, Jennifer.
(2017)
Kompetanse for kvalitet. Læreren som student.
Cappelen Damm Akademisk
Cappelen Damm Akademisk
Fagbok
Del av bok/rapport
-
Neokleous, Georgios;
Ofte, Ingunn;
Sylte, Tor Henning.
(2023)
Bruk av norsk i engelskundervisningen: en kvalitativ studie av elevers og læreres holdninger.
Universitetsforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Neokleous, Georgios;
Ofte, Ingunn;
Sylte, Tor Henning.
(2022)
The Use of Home Language(s) in Increasingly Linguistically-Diverse EAL Classrooms in Norway.
IGI Global
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Ofte, Ingunn;
Otnes, Hildegunn.
(2022)
Collegial conversations about writing instruction in teacher education: Positions, perspectives and priorities .
Universitetsforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Undervisning
Emner
Formidling
2024
-
Vitenskapelig foredragNeokleous, Georgios; Ofte, Ingunn. (2024) Making Appropriate Use of the Students’ Home Languages (HLs) in Linguistically Diverse Norwegian EAL Classrooms. European Conference on Educational Research (ECER) 2024 , Nicosia 2024-08-27 - 2024-08-30
2019
-
Vitenskapelig foredragOtnes, Hildegunn; Ofte, Ingunn. (2019) Skrivehandlinger og andre handlinger: Design av akademiske skriveoppgaver i lærerutdanninga. Lesesenteret Skriv! Les! , Stavanger 2019-05-07 - 2019-05-09
2018
-
Vitenskapelig foredragOtnes, Hildegunn; Ofte, Ingunn. (2018) Design av oppgaver i lærerutdanninga. Antwerpen universitet Sig Writing , Antwerpen 2018-08-29 - 2018-08-31
2017
-
Faglig foredragKrulatz, Anna; Ofte, Ingunn. (2017) Current issues and trends in EFL teacher education in Norway. Department of World Languages, Eastern Michigan University Faglig foredrag , Ypsilanti, Michigan 2017-11-06 - 2017-11-06
-
Vitenskapelig foredragDuggan, Jennifer; Ofte, Ingunn. (2017) Responder-Respondee Positioning: Norwegian Student-Teachers' Approaches to Feedback in the HE EFL Classroom. EATAW 2017 , London 2017-06-19 - 2017-06-21
-
Vitenskapelig foredragNeokleous, Georgios; Ofte, Ingunn. (2017) Bringing the MT back from exile: Optimality in monolingual environments. ECER 2017 , København 2017-08-22 - 2017-08-25
-
Vitenskapelig foredragOfte, Ingunn; Duggan, Jennifer. (2017) Responder/respondee positioning: students' stances towards each other and each other’s work in the HE EFL classroom. Norwegian Forum for English for Academic Purposes Summer Conference , Oslo 2017-06-08 - 2017-06-09
-
Vitenskapelig foredragNeokleous, Georgios; Ofte, Ingunn. (2017) Norwegian EFL teacher attitudes towards first language use in monolingual EFL settings. NTNU Skriv! Les! , NTNU 2017-05-09 - 2017-05-11
-
Vitenskapelig foredragOfte, Ingunn; Brujordet, Marit Opland. (2017) Sjangerpedagogikk i engelsk: Å skrive beskrivende rapport i femte klasse. NTNU Skriv! Les! , NTNU 2017-05-09 - 2017-05-11
-
Vitenskapelig foredragOfte, Ingunn; Flash, Pamela. (2017) Teaching with writing: working towards integrating writing and writing instruction across the disciplines in higher education. Norwegian Forum for English for Academic Purposes Summer Conference , Oslo 2017-06-08 - 2017-06-09
2016
-
Faglig foredragLarsen, Ann Sylvi; Ofte, Ingunn. (2016) Innføring i sjangerpedagogikk i tre norske skoler - noen erfaringer. Thora Storm videregående skole Etterutdanningskurs for lærere i videregående skole , Trondheim 2016-04-13 -
-
Vitenskapelig foredragDuggan, Jennifer; Ofte, Ingunn. (2016) Peer response in L2 writing development in Norwegian teacher training. International Writing across the Curriculum Conference , University of Michigan 2016-06-23 - 2016-06-25
2015
-
Vitenskapelig foredragOfte, Ingunn. (2015) Students negotiating discoursal voice(s) and position(s) using dialogue journals. NTNU NORDPAL 2015-10-07 -
-
Faglig foredragDuggan, Jennifer; Ofte, Ingunn. (2015) Peer Review and Writing Workshops in a Norwegian Teacher Training Programme. NFEAP The Norwegian Forum for English for Academic Purposes Summer Conference 2015 , Høgskolen i Oslo og Akershus 2015-06-11 - 2015-06-12
-
Vitenskapelig foredragOfte, Ingunn. (2015) Outsiders/insiders/“in-betweeners”: Student writers negotiating their position(s) in academic discourse using dialogue journals. European Association for Teaching of Academic Writing , Tallin 2015-10-14 - 2015-10-17
2014
-
Vitenskapelig foredragOfte, Ingunn. (2014) Entering unfamiliar territory: Negotiating a discourse identity in L2 academic writing using reflection journals. University of Minnesota International Writing Across the Curriculum Conference , Minneapolis 2014-06-12 - 2014-06-14
-
Vitenskapelig foredragJamsen, Kirsten; Ofte, Ingunn. (2014) Building Bridges and Learning Together: An International Collaboration Between the University of Minnesota’s Center for Writing and the Norwegian National Center for Writing Education and Research (Skrivesenteret). Conference of the European Writing Centers Association 2014-07-19 - 2014-07-22
2013
-
Vitenskapelig foredragOfte, Ingunn. (2013) Entering unfamiliar territory: Teacher students’ first meeting with L2 academic writing. Bahçeşehir University European Conference of Educational Research - Emerging Researchers , Istanbul 2013-09-09 - 2013-09-10
2012
-
Vitenskapelig foredragKlemp, Torunn; Måsøval, Heidi Strømskag; Ofte, Ingunn. (2012) Teaching with writing. Skrivesenteret ved HiST Skrive-PUFF , HiST-ALT 2012-10-19 - 2012-10-19