Ingrid Berg Sivertsen
Om
Generell bakgrunn
Ingrid er utdannet Industridesigner fra AHO og har en MBA. Hun er bedriftseier og daglig leder av Ingrid Oline AS, hvor hun designerer og illustrerer papir- og tekstilprodukter som selges i butikk rundt om i Norge og i nettbutikk.
Undervisning
Ingrid har/underviser i Teknologiledelse, Teknologiledelse for Design og Arkitektur, Ingeniørfaglig systemtenkning, Entreprenørielle muligheter og markedsundersøkelser, EiT - Kommersialisering av teknologi, Hvordan bli en endringsagent? ved NTNU. Hun har også undervist entreprenørskap og design emner ved ulike utdanningsinstituasjoner.
Forskning
Forskningsinteresser de siste årene har vært hvordan studenter utvikler innovasjonskompetanse, hvordan vi forebygger ensomhet hos studenter, innovative vurderingsmetoder, forretningsmodell innovasjon, entreprenørskapsutdanning, designutdanning, læringsmiljø, tverrfaglighet for å nevne noen.
SFU Engage
Ingrid har siden 2021 jobbet med prosjekter for SFU Engage med ulike prosjekter for studenter, entreprenørskaps utdanning og entreprenørielle økosystem. Hun startet opp prosjektet NYSKAPER på Nord universitet. Nyskaper er en soft-funding for studenter med en idé. I tillegg har hun utviklet og gjennomført undervisningsopplegg innen entreprenørskap og innovasjon på blant annet sommerskoler i Norge og Sør-Afrika.
SUPER - umedgjørlige problem og studentaktivlæring
Gjennom SUPER prosjektet har prosjektteamet laget SUPER Assessor. SUPER Assessor er et verktøy for å lage innovative vurderingsmetoder. Den første versjonen er laget for undervisere i høyere utdanning. Prosjektteamet arbeider nå med SUPER Space og SUPER Vision.
Publikasjoner
2024
-
Wilhelmsen, Åshild;
Haneberg, Dag Håkon Andre Åsmundhavn;
Sivertsen, Ingrid Berg;
Alsos, Ole Andreas;
Solvoll, Sølvi.
(2024)
GENERATIVE AI IN DESIGN EDUCATION: BUSINESS
AS USUAL, A TROUBLEMAKER, OR A GAME
CHANGER? .
The Design Society
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2023
-
Sivertsen, Ingrid Berg.
(2023)
Engagement in technical student-run organizations: How do this effect the students’ well-being and what does it mean to the future of education?.
Société européenne pour la formation des ingénieurs (SEFI)
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Aalto, Pasi Olav;
Alsos, Ole Andreas;
Haneberg, Dag Håkon Andre Åsmundhavn;
Steinert, Martin;
Ege, Daniel Nygård;
Sivertsen, Ingrid Berg.
(2023)
The effects of learning environments on student active learning.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Sivertsen, Ingrid Berg;
Haneberg, Dag Håkon Andre Åsmundhavn;
Solvoll, Sølvi.
(2023)
Fremtidens innovatører gjennom studentfrivillighet?.
Magma forskning og viten
Vitenskapelig artikkel
Tidsskriftspublikasjoner
-
Sivertsen, Ingrid Berg;
Haneberg, Dag Håkon Andre Åsmundhavn;
Solvoll, Sølvi.
(2023)
Fremtidens innovatører gjennom studentfrivillighet?.
Magma forskning og viten
Vitenskapelig artikkel
Del av bok/rapport
-
Wilhelmsen, Åshild;
Haneberg, Dag Håkon Andre Åsmundhavn;
Sivertsen, Ingrid Berg;
Alsos, Ole Andreas;
Solvoll, Sølvi.
(2024)
GENERATIVE AI IN DESIGN EDUCATION: BUSINESS
AS USUAL, A TROUBLEMAKER, OR A GAME
CHANGER? .
The Design Society
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Sivertsen, Ingrid Berg.
(2023)
Engagement in technical student-run organizations: How do this effect the students’ well-being and what does it mean to the future of education?.
Société européenne pour la formation des ingénieurs (SEFI)
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Aalto, Pasi Olav;
Alsos, Ole Andreas;
Haneberg, Dag Håkon Andre Åsmundhavn;
Steinert, Martin;
Ege, Daniel Nygård;
Sivertsen, Ingrid Berg.
(2023)
The effects of learning environments on student active learning.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Undervisning
Emner
Formidling
Forsket på frivillige som jobber 60 timer i uka: - Mye man ikke lærer på studiet
Stage Two - den største universitets konkurransen for Start-ups
AI, Start-up and Snacks
Vant pris for beste workshop under 3E
2024
-
Vitenskapelig foredragKverme, Sivert Sande; Sivertsen, Ingrid Berg; Vie, Ola Edvin. (2024) Er verv i tekniske studentorganisasjoner snarveien til prosjektkompetanse?. NEON/UiT NEON-dagene i Tromsø , Tromsø 2024-11-19 - 2024-11-21
2023
-
Vitenskapelig foredragSivertsen Berg, Ingrid; Vie, Ola Edvin. (2023) Fra lesesalen til ledelsen - Hvor og hvordan utvikler studenter lederkompetanse? . NTNU Neon dagene Trondheim , Trondheim 2023-11-21 - 2023-11-23
-
Vitenskapelig foredragAalto, Pasi Olav; Alsos, Ole Andreas; Haneberg, Dag Håkon Andre Åsmundhavn; Steinert, Martin; Ege, Daniel Nygård; Sivertsen Berg, Ingrid. (2023) The effects of learning environments on student active learning. NTNU 19th International CDIO Conference , Trondheim 2023-06-26 - 2023-06-29
-
Faglig foredragSivertsen Berg, Ingrid; Haneberg, Dag Håkon Andre Åsmundhavn; Alsos, Ole Andreas; Solvoll, Sølvi. (2023) How can we re-think assessment of students’ work in entrepreneurship education?. Århus University / ECSB 3E Conference , Århus 2023-05-10 - 2023-05-12