Berit Synnøve Molnes Bringsli
70161202
95088131
Ankeret, A220, Ålesund
Om
Berit Molnes Bringsli (1981) er utdannet sykepleier og arbeider som universitetslektor i helsevitenskap med et særlig ansvar for psykisk helsearbeid. Hun har lang erfaring fra spesialisthelsetjenesten både innenfor pediatri og psykiatri. Innenfor psykisk helsearbeid har hun tatt MAP instruktørkurs (Møte med aggresjonsproblematikk) og holder kurs ved helseforetaket for ansatte ved behov. I tillegg har hun tatt videreutdanning i gruppebasert behandling av mennesker med alvorlige psykiske lidelser ved Institutt for gruppeanalyse og gruppepsykoterapi (IGA) i 2018.
Utdanning
- Sykepleier, Høgskolen i Ålesund, 2009
- Master i avansert klinisk sykepleie, psykisk helsearbeid, Høgskolen i Ålesund, 2015
- Ledelse i Helse og sosialsektoren, NTNU Ålesund, 2016
- Universitetspedagogikk, NTNU, 2022
Forskningsinteresser
- Pasientsikkerhet
- Forbedringsarbeid
- Brukermedvirkning innenfor psykisk helsearbeid
- Metoder i forebygging og håndtering av voldsproblematikk
Emneansvar:
- SYA1002 – Sykepleierens observasjon og vurdering av pasientens helse og sykdom
- SYA2300 - Faglig ledelse og tjenesteutvikling - praksisstudier
Undervisning:
- SYA1002 – Sykepleierens observasjon og vurdering av pasientens helse og sykdom
- HELA6020 – Innføring i praksisveiledning
- HELA6021 – Fordypning i praksisveiledning
- SYA2100 – Kliniske vurderinger i sykepleie ved sykdom og behandling
- SYA2102 – Kliniske vurderinger i sykepleie ved sykdom og behandling – helsefremming og rehabilitering
Kompetanseord
Publikasjoner
2015
-
Bringsli, Berit Synnøve Molnes.
(2015)
Forskjeller i liggetid og antall innleggelser hos pasienter før og etter inkludering i ambulante team i psykisk helsevern samt demografiske kjønnsforskjeller.
NTNU Ålesund
Mastergradsoppgave
Rapport
-
Bringsli, Berit Synnøve Molnes.
(2015)
Forskjeller i liggetid og antall innleggelser hos pasienter før og etter inkludering i ambulante team i psykisk helsevern samt demografiske kjønnsforskjeller.
NTNU Ålesund
Mastergradsoppgave