Arbeidstittelen for doktorgradprosjektet mitt er ´aesthetic engagement and theatre in language learning´. Jeg ser på bruk av teater i engelsk språkundervisning der sammenhengen mellom teater som kunstform, estetisk engasjement og fantasi står i fokus. Prosjektet tar sikte på å forstå hvilken rolle fantasi og forestillingsevne har i tilegnelse og omdannelse av kunnskap og de mulighetene som ligger i teater for å utvikle elevers forståelse og bruk av språk og tekst. Prosjektet er i samarbeid med ShINE: Shakespeare in Education og er veiledet av Dr Delilah Bermudez Brataas og Dr Michael Finneran.
Min bakgrunn er som teaterinstruktør, dramapedagog og engelsklærer i grunnskolen og videregående skole. Jeg har lang erfaring som teaterinstruktør i prosjekter med barn, ungdom og voksne og har jobbet som dramapedagog i kulturskolen og grunnskole. Min akademiske bakgrunn omfatter Bachelor i teater fra Dalhousie University (Canada), praktisk-pedagogisk utdanning i drama- og teaterkommunikasjon fra OsloMet, engelskstudier fra UiT og Master i kultur og språkfagenes didaktikk fra Høgskolen i Innlandet.