Krisebudsjett for datafaga:
Rammar 3000 IT-studentar
Den store auken i talet på studentar som tek datafag ved NTNU,
blir ikkje følgd opp med auka budsjettmidlar. Til hausten må
75 prosent av studentrettleiinga i IT-faga ved NTNU kuttast.
I dag er det allereie for få studentassistentar.
Når nesten alle desse blir kutta, blir situasjonen for datastudentane
svært kritisk, seier (f.v.) Lars Erik Liljebäck (22), Siv Rogdar
(21), Astrid Bjørgum (23) og Mathias Lidal (20), studentar ved Institutt
for datateknikk og informasjonsvitskap.
Budsjettsituasjonen ved Institutt for datateknikk og informasjonsvitskap
(IDI), NTNU, viser at totalt disponible midlar er redusert frå 45,0
millionar i 1998 til 40,2 millionar 1999. Instituttet hevdar dei treng
52 millionar for å driva «forsvarleg». Konsekvensane
er at undervisinga blir redusert og at midlane til student-, undervisings-
og vitskapsassistentar blir kutta med 75 prosent i haustsemesteret. Det
er dei 1800 studentane som følgjer IT-kursa i 1. og 2. klasse ved
teknologistudia, samt dei 1200 grunnfagsstudentane ved dei frie studia
på Lade, som blir hardast ramma.
- Det er ingen samanhang mellom det NTNU som marknadsfører seg
som eit IT-universitet og det NTNU som løyver pengar til IT-utdanninga,
seier Kjell Bratbergsengen, instituttleiar ved IDI.
Eksplosiv studentvekst
Sidan 1997 har talet på IT-studentar ved NTNU auka med 60 prosent.
På IDI si avdeling ved dei frie studia på Lade reknar leiinga
med at talet på grunnfagsstudentar kan koma opp i 1200 frå
hausten 1999 - mot 800 i dag.
- Det er skammeleg at ikkje NTNU har ein budsjettmodell som fangar opp
den belastningsauken IDI har fått dei siste åra, seier Kjell
Bratbergsengen.
Auken i talet på studentar har skapt eit stort behov for større
undervisingslokale - noko budsjettet ikkje gjev rom for. Dei knappe ressursane
fører til at IDI ikkje har råd til nytt utstyr for å
halda følgje med dei veksande studenttala.
- I staden for at det vert investert 2,5 millionar kroner i fleire arbeidsplassar
for 3., 4. og 5. årskurs ved dei teknologiske studia på Gløshaugen,
finst det i år ikkje midlar til nytt utstyr, fortel Bård Kjos,
kontorsjef ved IDI.
I dag har berre halvparten av 4. og 5. års studentane lesesalsplass.
Med dagens økonomiske løyvingar vil denne situasjonen bli
dramatisk forverra berre få år fram i tid. Om tre år
vil talet på 4. klassingar berre på teknologistudia vera 230
mot 126 i dag.
Underbemanna
Ved IDI er det i dag om lag 40 studentar per lærar. Det føreligg
ikkje nye tal for andre fag på Gløshaugen, men tal frå
1995 viser at det på dei andre faga er mellom ti og tjue studentar
per lærar. Auka løyvingar kan løysa problema med utstyr
og rettleiingaskapasitet på kort sikt. På lengre sikt er det
betre arbeidstilhøve for dei vitskaplege tilsette som kan løysa
den generelle underbemanninga.
- Talet på vitskapleg tilsette ved IDI må opp, slik at det
står i forhold til det aukande talet på studentar, seier instituttleiar
Bratbergsengen.
IDI-leiinga meiner den alvorlege situasjonen har fleire årsakar:
NTNU viser manglande vilje til å omprioritera midlar frå meir
tradisjonelle fagretningar med fallande studental til det nyare informatikkfaget
som opplever ein ekplosjonsarta studentvekst.
Vurderer ekstraløyving
Rektor Emil Spjøtvoll vil ikkje kommentera budsjettsituasjonen
ved IDI konkret fordi NTNU-leiinga løyver pengar til Fakultet for
fysikk, informatikk og matematikk (FIM), ikkje direkte til IDI. Spjøtvoll
viser til at FIM har fått 12,5 millionar kroner i ekstrabevilgningar
for inneverande år. NTNU-rektoren skal i møte med FIM-leiinga
den næraste tida det han skal ta opp budsjettsituasjonen ved IDI.
- Vil NTNU løyva meir pengar til IT-studiet?
- Rektor disponerer ein pott til IT-føremål. Det er avsett
3,5 millonar som primært er tenkt til utstyr, men me skal vurdera
ekstra løyvingar til IDI, seier Spjøtvoll
TEKST: NORALV PEDERSEN
Les
også: Kritisk for studentane
|