Det er lurt å skrive en avtale! Ferske studenters opplevelse av gruppearbeid og gruppeavtaler
Ferske studenters opplevelse av gruppearbeid og gruppeavtaler
DOI:
https://doi.org/10.5324/njsteme.v5i1.3912Abstract
Gruppearbeid er en sentral læringsaktivitet i Ingeniørfaglig innføringsemne, som bachelor ingeniørstudenter tar første semester. Evalueringsskjema (n = 333) og studentintervjuer (n = 4) viser at ingeniørstudenter har svært positive erfaringer med å skrive en gruppeavtale i dette emnet. I studentintervjuene blir særlig gruppeavtalen sin rolle for å unngå eller løse eventuelle konflikter dratt frem. Evalueringsskjemaet viser at et betydelig flertall av studentene sier seg enig i påstandene «Det var lurt å skrive en avtale» og «Jeg vil ta initiativ til å lage en slik avtale i fremtiden». Studentene som oppgir å ha brukt gruppeavtalen aktivt er mer positive til både gruppeavtalen, i hvilken grad medstudentene bidro i gruppearbeidet og prosjektet for øvrig.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Iselin Grav Aakre, Marte Sørtveit Mørkve
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
The Nordic Journal of STEM Education licenses all content of the journal under a Creative Commons Attribution (CC-BY) licence. This means, among other things, that anyone is free to copy and distribute the content, as long as they give proper credit to the author(s) and the journal. For further information, see Creative Commons website for human readable or lawyer readable versions.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
1. Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
3. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access