Torkel Haugan Hansen
73559801
90751953
Gunnerus gate 1, G409, Kalvskinnet
Publikasjoner
2023
-
Langfeldt, Marit Buset;
Valenta, Anita;
Hansen, Torkel Haugan.
(2023)
Pre-service teachers’ use of the word explain when working on mathematical reasoning and proving .
European Society for Research in Mathematics Education
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2019
-
Dahl, Heidi;
Enge, Ole;
Hansen, Torkel Haugan;
Valenta, Anita.
(2019)
Lesson Plays as a Mirror on Prospective Teachers' Professional Knowledge for Mathematics Teaching.
Mathematics Teacher Education and Development
Vitenskapelig artikkel
-
Dahl, Heidi;
Enge, Ole;
Hansen, Torkel Haugan;
Valenta, Anita.
(2019)
Lesson Plays as a Mirror on Prospective Teachers' Professional Knowledge for Mathematics Teaching.
Mathematics Teacher Education and Development
Vitenskapelig artikkel
2017
-
Arnesen, Kristin Krogh;
Enge, Ole;
Grimeland, Yvonne;
Hansen, Torkel Haugan.
(2017)
How do prospective teachers imagine mathematical discussions on fraction comparison?.
European Society for Research in Mathematics Education
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2005
-
Gjøvik, Øistein;
Hansen, Torkel Haugan;
Stedøy, Ingvill Merete;
Wedege-Mathiassen, Tine;
Wæge, Kjersti.
(2005)
Kjønnsperspektiv og matematikk.
Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning
Populærvitenskapelig artikkel
-
Hansen, Torkel Haugan.
(2005)
Et øre mot taus kunnskap - implikasjoner for forskningsprosessen.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Hansen, Torkel Haugan.
(2005)
Mathematics integrated in a job-function. In Lindberg, L. (ed.) "Bildning" and/or Training, ALM11. Proceedings of the 11th International Conference on Adult Learning Mathematics.
IPD-Reports
Vitenskapelig artikkel
Tidsskriftspublikasjoner
-
Dahl, Heidi;
Enge, Ole;
Hansen, Torkel Haugan;
Valenta, Anita.
(2019)
Lesson Plays as a Mirror on Prospective Teachers' Professional Knowledge for Mathematics Teaching.
Mathematics Teacher Education and Development
Vitenskapelig artikkel
-
Dahl, Heidi;
Enge, Ole;
Hansen, Torkel Haugan;
Valenta, Anita.
(2019)
Lesson Plays as a Mirror on Prospective Teachers' Professional Knowledge for Mathematics Teaching.
Mathematics Teacher Education and Development
Vitenskapelig artikkel
-
Gjøvik, Øistein;
Hansen, Torkel Haugan;
Stedøy, Ingvill Merete;
Wedege-Mathiassen, Tine;
Wæge, Kjersti.
(2005)
Kjønnsperspektiv og matematikk.
Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning
Populærvitenskapelig artikkel
-
Hansen, Torkel Haugan.
(2005)
Mathematics integrated in a job-function. In Lindberg, L. (ed.) "Bildning" and/or Training, ALM11. Proceedings of the 11th International Conference on Adult Learning Mathematics.
IPD-Reports
Vitenskapelig artikkel
Del av bok/rapport
-
Langfeldt, Marit Buset;
Valenta, Anita;
Hansen, Torkel Haugan.
(2023)
Pre-service teachers’ use of the word explain when working on mathematical reasoning and proving .
European Society for Research in Mathematics Education
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Arnesen, Kristin Krogh;
Enge, Ole;
Grimeland, Yvonne;
Hansen, Torkel Haugan.
(2017)
How do prospective teachers imagine mathematical discussions on fraction comparison?.
European Society for Research in Mathematics Education
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Hansen, Torkel Haugan.
(2005)
Et øre mot taus kunnskap - implikasjoner for forskningsprosessen.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Undervisning
Emner
Formidling
2022
-
Faglig foredragHansen, Torkel Haugan; Hårberg, Jon Sverre; Pande-Rolfsen, Marthe Sofie; Karlgård, Kristina; Lehn, Elisabeth Walsøe. (2022) Veiledning og/eller vurdering i praksis: utvikling og prosess eller kun en vurderingsarena?. NTNU - Institutt for lærerutdanning i samarbeid med DMMH Praksiskonferansen 2022 , Trondheim 2022-05-23 - 2022-05-25
2004
-
Vitenskapelig foredragHansen, Torkel Haugan. (2004) Mathematics integrated in a job-function. Göteborg University The 11th International Conference on Adults Learning Mathematics , Kungälv 2004-06-29 - 2004-07-02