Tone Brendløkken
Forskning
Publikasjoner
2023
-
Alterhaug, Katrine Dalbu;
Brendløkken, Tone.
(2023)
«Blended Intensive Program ved Institutt for lærerutdanning.»
.
Universitetsavisen
Kronikk
-
Brendløkken, Tone;
Nygård, Mette.
(2023)
Ikke alle ville rekt opp hånda. En studie av hvordan Padlet kan bidra til å synliggjøre flere studentstemmer i klasserommet. .
Norsk pedagogisk tidsskrift
Vitenskapelig artikkel
2022
-
Brendløkken, Tone;
Liland, Ragnhild.
(2022)
«Du må være i det for å forstå». Profesjonelt lærerarbeid med flyktninger.
Universitetsforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2020
-
Brendløkken, Tone;
Langaas, Ylva.
(2020)
Nytilsatte og nyutdannede læreres erfaringer i videregående skole.
Bedre Skole
Fagartikkel
2012
-
Kongsvik, Trond;
Amundsen, Oscar;
Brendløkken, Tone.
(2012)
PP-tjenesten og systemarbeid i videregående skole: Fra "top down" til "bottom up".
Psykologi i kommunen (PIK)
Vitenskapelig artikkel
Tidsskriftspublikasjoner
-
Alterhaug, Katrine Dalbu;
Brendløkken, Tone.
(2023)
«Blended Intensive Program ved Institutt for lærerutdanning.»
.
Universitetsavisen
Kronikk
-
Brendløkken, Tone;
Nygård, Mette.
(2023)
Ikke alle ville rekt opp hånda. En studie av hvordan Padlet kan bidra til å synliggjøre flere studentstemmer i klasserommet. .
Norsk pedagogisk tidsskrift
Vitenskapelig artikkel
-
Brendløkken, Tone;
Langaas, Ylva.
(2020)
Nytilsatte og nyutdannede læreres erfaringer i videregående skole.
Bedre Skole
Fagartikkel
-
Kongsvik, Trond;
Amundsen, Oscar;
Brendløkken, Tone.
(2012)
PP-tjenesten og systemarbeid i videregående skole: Fra "top down" til "bottom up".
Psykologi i kommunen (PIK)
Vitenskapelig artikkel
Del av bok/rapport
-
Brendløkken, Tone;
Liland, Ragnhild.
(2022)
«Du må være i det for å forstå». Profesjonelt lærerarbeid med flyktninger.
Universitetsforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Undervisning
Emner
Formidling
2023
-
Faglig foredragAlterhaug, Katrine Dalbu; Brendløkken, Tone. (2023) Status for prosjektet "Den flyktninge kompetente lærer". Iinstitutt for lærerutdanning The multicultural classroom , Trondheim 2023-11-30 - 2023-11-30
-
Faglig foredragAlterhaug, Katrine Dalbu; Brendløkken, Tone. (2023) Intercultural and interdisciplinary collaboration for more inclusion. . NTNU Blended intensive program , Trondheim 2023-11-27 - 2023-12-01
2022
-
Faglig foredragBrendløkken, Tone. (2022) A conversation with Leo Ajkic about people on the move. NTNU, ILU, Prosjektet Den flyktningekompetente lærer People on the move - dialogue about pedagogical practices , Trondheim 2022-12-01 - 2022-12-01
-
Faglig foredragBrendløkken, Tone. (2022) The refugee competent teacher: Opening of the conference. . NTNU, ILU, Prosjektet Den flyktningekompetente lærer People on the move - dialogue about pedagogical practices , Trondheim 2022-12-01 - 2022-12-01
-
IntervjuBrendløkken, Tone; Liland, Ragnhild. (2022) Minori immigrati, l'istruzione si fa anche con la Norvegia (Migrants minors, schooling togehter with Norway). Corriere adriatico Corriere adriatico [Avis] 2022-04-03
-
IntervjuBrendløkken, Tone; Liland, Ragnhild. (2022) Grottammare, costi azzerati a scuola per i bambini profughi. Rivera Oggi Rivera Oggi [Avis] 2022-04-06
-
Vitenskapelig foredragBrendløkken, Tone; Liland, Ragnhild. (2022) International collaboration for more inclusion. University of Macerata Inclucion Week , Macerata 2022-04-02 - 2022-04-02
-
IntervjuBrendløkken, Tone; Liland, Ragnhild. (2022) Viktig for å skape tryggere skole. Adresseavisen Adresseavisen [Avis] 2022-04-25
-
Vitenskapelig foredragBrendløkken, Tone; Liland, Ragnhild. (2022) Teachers for Refugees – experience and thoughts working with refugees. University of Iceland NERA Conference in Reykjavík, Iceland, 2022. , Reykjavík 2022-06-01 - 2022-06-03
-
IntervjuBrendløkken, Tone; Liland, Ragnhild. (2022) Øver på traumer. Klassekampen Klassekampen [Avis] 2022-03-12
2020
-
Vitenskapelig foredragBrendløkken, Tone; Liland, Ragnhild. (2020) Den flyktningekompetente lærer. Forskergruppen Praksis i Sør (PRIS) Internasjonal utveksling i lærerutdanning 2020-10-29 - 2020-10-30
2018
-
Vitenskapelig foredragBrendløkken, Tone; Langaas, Ylva. (2018) Opportunities and challenges related to mentoring of NQT from the school leader's perspective. NERA 2018 2018-03-08 - 2018-03-10
2017
-
Vitenskapelig foredragBrendløkken, Tone; Langaas, Ylva. (2017) New in upper secondary school. Nordic Educational Research Association (NERA) , København 2017-03-23 - 2017-03-25