Randi Solheim
73558904
47863231
Gunnerus gate 1, G309, Kalvskinnet
Om
Randi Solheim er professor i norskdidaktikk ved ILUs Fagseksjon for norsk. Ho arbeider særleg med skriveopplæring og vurdering av skriving, utvikling av språk- og tekstkompetanse i dei første skuleåra, sosiolingvistikk og språkpolitikk. Ho er også engasjert i fleire prosjekt om masteroppgåver og masterrettleiing i grunnskulelærarutdanninga.
Undervisning og rettleiing studieåret 2024−2025
- Master i fagdidaktikk, studieretning for norskdidaktikk (koordinator):
- Masteroppgåve i norskdidaktikk (emneansvarleg)
- Master i grunnskulelærarutdanning 1−7/5−10:
- Vidareutdanning for lærarar:
- Doktorgradskurs:
- Kvalitativ og post-kvalitativ analyse I og II
- Research/PhD course in writing research: Developing and designing a research project on writing and writing development (i samarbeid med Universitetet i Oslo)
- Rettleiing på master- og doktorgradsnivå
Fagfelt og forskingsinteresser
- Norskdidaktikk med hovudvekt på språklege emne
- Skriving som nøkkelkompetanse, skriveopplæring, skriveutvikling, vurdering av skriving
- Den første språk-, skrive- og leseopplæringa
- Literacy i skule og lærarutdanning
- Sosiolingvistikk
- Språkpolitikk
Forskingsprosjekt og utviklingsarbeid
Pågåande:
- FUS – Funksjonelll skriving i dei første skuleåra
- PRANO − praksisforankra norskfaglege masteroppgåver
- SKRIN - Skriving i norskfaget
Avslutta:
- Fagleg literacy i skule og lærarutdanning – eit tverrfagleg forskingsmiljø
- Developing national standards for the assessment of writing. A tool for teaching and learning – Normprosjektet
- SKRIV – Skriving som grunnleggjande ferdigheit og utfordring i alle fag
- FiGO – Forsking i grunnleggande opplæring
- TEIN – Talemålsendring i Noreg
Faglege verv
- Nasjonalt nettverk for masterrettleiing i lærarutdanningane (leiar)
- Språkrådet, Fagråd for skule og offentleg forvaltning (leiar)
- NOKUTs sakkunnige komité for evaluering av grunnskulelærarutdanningane
- Ph.-d.-utvalet ved Institutt for lærarutdanning, NTNU
- Skriftserien Skriftkultur (redaksjonsrådet)
- Nordic Journal of Literacy Researh (redaksjonsrådet)
Publikasjonar
Samtale, samskrive, samhandle (2022)
Denne antologien koplar nyare forsking på skriving og skriveopplæring med samtaleforsking. Saman viser bidraga korleis det å snakke og det å skrive kan kaste gjensidig lys over kvarandre i ulike typar læringsprosessar, både for elever og lærarar.
Nye grep om skriveopplæringa: Forskingsfunn og praksiserfaringar (2021)
Boka presenterer Normprosjektet, eit omfattande forskingsprosjekt om skriveopplæring, skriveutvikling og vurdering. Erfaringar frå ulike delstudiar blir presenterte og diskuterte i lys av erfaringar frå ulike utdanningskontekstar og aktuell forsking.
2024
-
Solheim, Randi;
Wetås, Åse.
(2024)
Sats på norsklæraren og ekte intelligens!.
Khrono.no
Kronikk
-
Fjørtoft, Henning;
Solheim, Randi;
Klemp, Torunn Elise;
Blikstad-Balas, Marte.
(2024)
Temanummer: Nye perspektiver på literacy i barnehage, skole og høyere utdanning.
Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis
Leder
-
Solheim, Randi;
Falk, Daroon Yassin;
Hundal, Anne Kathrine;
Matre, Synnøve;
Morken, Astrid Kufaas;
Nygård, Mari.
(2024)
Å utvikle kommunikativ og kulturelt forankra skrivekompetanse. Ein studie av språklege og tekstlege ressursar i elevtekstar frå dei to første skuleåra.
Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis
Vitenskapelig artikkel
-
Solheim, Randi;
Nygård, Mari;
Jølle, Lennart Jøran.
(2024)
Faglig forankra, fagovergripende – og med fotfeste i profesjonen. Norskdidaktiske masteroppgaver i grunnskolelærerutdanninga.
Acta Didactica Norden (ADNO)
Vitenskapelig artikkel
2022
-
Riis-Johansen, Marit Olave;
Otnes, Hildegunn;
Solheim, Randi.
(2022)
Innleiing: Samtale, samskrive, samhandle.
Universitetsforlaget
Faglig kapittel
-
Solheim, Randi;
Nilssen, Vivi Lisbeth;
Aasen, Arne Johannes.
(2022)
Seksåringar i skapande tekstleg samspel.
Universitetsforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Solheim, Randi;
Otnes, Hildegunn;
Riis-Johansen, Marit Olave.
(2022)
Samtale, samskrive, samhandle : Nye perspektiv på muntlighet og skriftlighet i samspill.
Universitetsforlaget
Universitetsforlaget
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
-
Solheim, Randi;
Matre, Synnøve.
(2022)
Kooperation von Forschenden und Schulen zur Förderung von Schreibkompetenz.
Faglig kapittel
-
Matre, Synnøve;
Solheim, Randi.
(2022)
Forskningsbaserad skrivdidaktik ‒ perspektiv och reflektioner.
Studentlitteratur AB
Faglig kapittel
2021
-
Solheim, Randi;
Hårstad, Stian.
(2021)
Det norske språklandskapet: variasjon i tale og skrift.
Universitetsforlaget
Faglig kapittel
-
Hårstad, Stian;
Solheim, Randi.
(2021)
Flerspråklighet i et nordisk perspektiv.
Universitetsforlaget
Faglig kapittel
-
Solheim, Randi;
Matre, Synnøve.
(2021)
Normprosjektet, skriveopplæringa og norskfaget.
Norsklæreren
Fagartikkel
-
Nygård, Mari;
Solheim, Randi.
(2021)
Å møte skulestartarane: Språklege erfaringar og språklæring.
Universitetsforlaget
Faglig kapittel
-
Solheim, Randi;
Falk, Daroon Yassin.
(2021)
Skrivarutvikling og skrivekompetanse. Funksjonelle og formålsretta perspektiv på den første skriveopplæringa. .
Universitetsforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Matre, Synnøve;
Solheim, Randi;
Otnes, Hildegunn;
Berge, Kjell Lars;
Evensen, Lars Sigfred;
Thygesen, Ragnar.
(2021)
Nye grep om skriveopplæringa. Forskingsfunn og praksiserfaringar.
Universitetsforlaget
Universitetsforlaget
Vitenskapelig monografi
2020
-
Solheim, Randi.
(2020)
Inngangar til studiar av skriveforløp og vurderingspraksisar.
Universitetsforlaget
Faglig kapittel
-
Lorentzen, Vibeke;
Igland, Mari Ann;
Solheim, Randi.
(2020)
Skriving i naturfag : En analyse av nettbaserte undervisningsressurser fra to nasjonale sentre.
Nordic Journal of Literacy Research
Vitenskapelig artikkel
2019
-
Otnes, Hildegunn;
Solheim, Randi.
(2019)
Acts of responding. Teachers’ written comments and students’ text revisions.
Assessment in Education: Principles, Policy & Practice
Vitenskapelig artikkel
-
Berge, Kjell Lars;
Skar, Gustaf Bernhard Uno;
Matre, Synnøve;
Solheim, Randi;
Evensen, Lars Sigfred;
Otnes, Hildegunn.
(2019)
Introducing teachers to new semiotic tools for writing instruction and writing assessment: consequences for students’ writing proficiency.
Assessment in Education: Principles, Policy & Practice
Vitenskapelig artikkel
2016
-
Solheim, Randi;
Smidt, Jon Kristian.
(2016)
Bokmelding: Skrive om å skrive om å skrive.
FoU i praksis
Anmeldelse
-
Vangsnes, Øystein A;
Solheim, Randi.
(2016)
Liksom-nynorsk og språklege rettar.
Forskning.no
Leserinnlegg
-
Matre, Synnøve;
Solheim, Randi.
(2016)
Opening dialogic spaces: Teachers’ metatalk on writing assessment.
International Journal of Educational Research
Vitenskapelig artikkel
-
Evensen, Lars Sigfred;
Berge, Kjell Lars;
Thygesen, Ragnar;
Matre, Synnøve;
Solheim, Randi.
(2016)
Standards as a tool for teaching and assessing cross-curricular writing.
Curriculum Journal
Vitenskapelig oversiktsartikkel/review
2015
-
Matre, Synnøve;
Solheim, Randi.
(2015)
Skriving i framtidas skule (innlegg på Ludvigsen-utvalets blogg).
Fremtidens skole
Populærvitenskapelig artikkel
-
Nilssen, Vivi Lisbeth;
Solheim, Randi.
(2015)
'I see what I see from the theory I have read.' Student teachers' learning through theory in practice.
Journal of Education for Teaching
Vitenskapelig artikkel
-
Matre, Synnøve;
Solheim, Randi.
(2015)
Writing education and assessment in Norway: Towards shared understanding, shared language and shared responsibility.
L1-Educational Studies in Language and Literature
Vitenskapelig artikkel
2014
-
Solheim, Randi;
Matre, Synnøve.
(2014)
Lærarsamtalar om elevtekstar – mot eit felles fagspråk om skriving og vurdering.
Novus Forlag
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Solheim, Randi.
(2014)
Høyangermålet - språkleg lapskaus eller lokal identitetsmarkør?.
Faglig kapittel
-
Solheim, Randi;
Matre, Synnøve.
(2014)
Forventninger om skrivekompetanse. Perspektiver på skriving, skriveopplæring og vurdering i "Normprosjektet".
Viden om Læsning
Vitenskapelig artikkel
2013
-
Smidt, Jon;
Solheim, Randi.
(2013)
Skriving som vei til kunnskap, identitet og kultur. En lærers arbeid med skriving på mellomtrinnet.
Cappelen Damm Akademisk
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Smidt, Jon;
Solheim, Randi;
Aasen, Arne Johannes.
(2013)
På sporet af god skriveundervisning - en bog for lærere i alle fag.
Klim
Klim
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
2012
-
Matre, Synnøve;
Sjøhelle, Dagrun Kibsgaard;
Solheim, Randi.
(2012)
Ekspressive tekstar av unge skrivarar: om kjensleutløp, identitetsarbeid og skriveutvikling.
Universitetsforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Matre, Synnøve;
Sjøhelle, Dagrun Kibsgaard;
Solheim, Randi.
(2012)
Teorier om tekst i møte med skolens lese- og skrivepraksiser.
Universitetsforlaget
Universitetsforlaget
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
-
Nilssen, Vivi Lisbeth;
Solheim, Randi.
(2012)
Å forstå kva elevane forstår. Om skriving som bru mellom teori og praksis i lærarutdanninga.
Akademika forlag
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Matre, Synnøve;
Sjøhelle, Dagrun Kibsgaard;
Solheim, Randi.
(2012)
Innleiing.
Universitetsforlaget
Innledning
-
Smidt, Jon;
Solheim, Randi.
(2012)
Veier til kunnskap, identitet og kultur. Om formål og bruk i skolens skriveopplæring.
Bedre Skole
Populærvitenskapelig artikkel
2011
-
Smidt, Jon;
Solheim, Randi;
Aasen, Arne Johannes.
(2011)
På sporet av god skriveopplæring - ei bok for lærere i alle fag.
Tapir Akademisk Forlag
Tapir Akademisk Forlag
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
-
Solheim, Randi.
(2011)
Kvifor skriv vi? Og kva brukar vi skrivinga til?.
Tapir Akademisk Forlag
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Solheim, Randi;
Aasen, Arne Johannes.
(2011)
Rettleidd lesing - ei ramme for den første leseopplæringa.
Norsklæreren
Vitenskapelig artikkel
-
Matre, Synnøve;
Myran, Iris Hansson;
Solheim, Randi.
(2011)
Oppdagende skriving - en vei inn i lesingen.
Cappelen Damm Akademisk
Cappelen Damm Akademisk
Oversatt bok
2010
-
Solheim, Randi;
Larsen, Ann Sylvi;
Torvatn, Anne Charlotte.
(2010)
Skrivekulturar på mellomtrinnet - tre døme.
Tapir Akademisk Forlag
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Solheim, Randi.
(2010)
Sosial smeltedigel - språklege legeringar. Om talemålsutviklinga i industrisamfunnet Høyanger.
Tapir Akademisk Forlag
Tapir Akademisk Forlag
Vitenskapelig monografi
2009
-
Solheim, Randi.
(2009)
Ein mangfaldig språkleg kvardag.
Universitetsforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Solheim, Randi.
(2009)
Språkleg standardisering i komplekse situasjonar - om lokal tilpassing, posisjonering og makt.
NLT - Norsk lingvistisk tidsskrift
Vitenskapelig artikkel
-
Solheim, Randi.
(2009)
Frå tankekart til tekst. Om bruk av og frigjering frå mønster og modellar i skriveopplæringa.
Tapir Akademisk Forlag
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Solheim, Randi.
(2009)
Å arbeide med og på nynorsk.
Universitetsforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Solheim, Randi.
(2009)
Dialect development in a melting pot: The formation of a new culture and a new dialect in the industrial town of Høyanger.
Nordic Journal of Linguistics
Vitenskapelig artikkel
2008
-
Solheim, Randi;
Pedersen, Inge Lise;
Kerswill, Paul.
(2008)
Språket i smeltegryta - Doktordisputas ved NTNU.
Maal og Minne
Vitenskapelig artikkel
2006
-
Solheim, Randi.
(2006)
Språkbruk og språkhaldningar i Høyanger etter andre verdskrigen. Eit sosiolingvistisk særtilfelle eller eit lokalt døme på ein allmenn tendens?.
Målbryting
Fagartikkel
2004
-
Solheim, Randi.
(2004)
"Høyanger: Stedet og språket".
Spartacus
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2003
-
Solheim, Randi.
(2003)
Sosiale smeltediglar - språklege legeringar.
Motskrift : tidsskrift for språk og litteratur
Vitenskapelig artikkel
-
Solheim, Randi;
Andersen, Håkon With.
(2003)
Fabrikken og kulturen - Om forminga av ein industristad og ein industristadsdialekt.
Universitetsforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Tidsskriftspublikasjoner
-
Solheim, Randi;
Wetås, Åse.
(2024)
Sats på norsklæraren og ekte intelligens!.
Khrono.no
Kronikk
-
Fjørtoft, Henning;
Solheim, Randi;
Klemp, Torunn Elise;
Blikstad-Balas, Marte.
(2024)
Temanummer: Nye perspektiver på literacy i barnehage, skole og høyere utdanning.
Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis
Leder
-
Solheim, Randi;
Falk, Daroon Yassin;
Hundal, Anne Kathrine;
Matre, Synnøve;
Morken, Astrid Kufaas;
Nygård, Mari.
(2024)
Å utvikle kommunikativ og kulturelt forankra skrivekompetanse. Ein studie av språklege og tekstlege ressursar i elevtekstar frå dei to første skuleåra.
Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis
Vitenskapelig artikkel
-
Solheim, Randi;
Nygård, Mari;
Jølle, Lennart Jøran.
(2024)
Faglig forankra, fagovergripende – og med fotfeste i profesjonen. Norskdidaktiske masteroppgaver i grunnskolelærerutdanninga.
Acta Didactica Norden (ADNO)
Vitenskapelig artikkel
-
Solheim, Randi;
Matre, Synnøve.
(2021)
Normprosjektet, skriveopplæringa og norskfaget.
Norsklæreren
Fagartikkel
-
Lorentzen, Vibeke;
Igland, Mari Ann;
Solheim, Randi.
(2020)
Skriving i naturfag : En analyse av nettbaserte undervisningsressurser fra to nasjonale sentre.
Nordic Journal of Literacy Research
Vitenskapelig artikkel
-
Otnes, Hildegunn;
Solheim, Randi.
(2019)
Acts of responding. Teachers’ written comments and students’ text revisions.
Assessment in Education: Principles, Policy & Practice
Vitenskapelig artikkel
-
Berge, Kjell Lars;
Skar, Gustaf Bernhard Uno;
Matre, Synnøve;
Solheim, Randi;
Evensen, Lars Sigfred;
Otnes, Hildegunn.
(2019)
Introducing teachers to new semiotic tools for writing instruction and writing assessment: consequences for students’ writing proficiency.
Assessment in Education: Principles, Policy & Practice
Vitenskapelig artikkel
-
Solheim, Randi;
Smidt, Jon Kristian.
(2016)
Bokmelding: Skrive om å skrive om å skrive.
FoU i praksis
Anmeldelse
-
Vangsnes, Øystein A;
Solheim, Randi.
(2016)
Liksom-nynorsk og språklege rettar.
Forskning.no
Leserinnlegg
-
Matre, Synnøve;
Solheim, Randi.
(2016)
Opening dialogic spaces: Teachers’ metatalk on writing assessment.
International Journal of Educational Research
Vitenskapelig artikkel
-
Evensen, Lars Sigfred;
Berge, Kjell Lars;
Thygesen, Ragnar;
Matre, Synnøve;
Solheim, Randi.
(2016)
Standards as a tool for teaching and assessing cross-curricular writing.
Curriculum Journal
Vitenskapelig oversiktsartikkel/review
-
Matre, Synnøve;
Solheim, Randi.
(2015)
Skriving i framtidas skule (innlegg på Ludvigsen-utvalets blogg).
Fremtidens skole
Populærvitenskapelig artikkel
-
Nilssen, Vivi Lisbeth;
Solheim, Randi.
(2015)
'I see what I see from the theory I have read.' Student teachers' learning through theory in practice.
Journal of Education for Teaching
Vitenskapelig artikkel
-
Matre, Synnøve;
Solheim, Randi.
(2015)
Writing education and assessment in Norway: Towards shared understanding, shared language and shared responsibility.
L1-Educational Studies in Language and Literature
Vitenskapelig artikkel
-
Solheim, Randi;
Matre, Synnøve.
(2014)
Forventninger om skrivekompetanse. Perspektiver på skriving, skriveopplæring og vurdering i "Normprosjektet".
Viden om Læsning
Vitenskapelig artikkel
-
Smidt, Jon;
Solheim, Randi.
(2012)
Veier til kunnskap, identitet og kultur. Om formål og bruk i skolens skriveopplæring.
Bedre Skole
Populærvitenskapelig artikkel
-
Solheim, Randi;
Aasen, Arne Johannes.
(2011)
Rettleidd lesing - ei ramme for den første leseopplæringa.
Norsklæreren
Vitenskapelig artikkel
-
Solheim, Randi.
(2009)
Språkleg standardisering i komplekse situasjonar - om lokal tilpassing, posisjonering og makt.
NLT - Norsk lingvistisk tidsskrift
Vitenskapelig artikkel
-
Solheim, Randi.
(2009)
Dialect development in a melting pot: The formation of a new culture and a new dialect in the industrial town of Høyanger.
Nordic Journal of Linguistics
Vitenskapelig artikkel
-
Solheim, Randi;
Pedersen, Inge Lise;
Kerswill, Paul.
(2008)
Språket i smeltegryta - Doktordisputas ved NTNU.
Maal og Minne
Vitenskapelig artikkel
-
Solheim, Randi.
(2006)
Språkbruk og språkhaldningar i Høyanger etter andre verdskrigen. Eit sosiolingvistisk særtilfelle eller eit lokalt døme på ein allmenn tendens?.
Målbryting
Fagartikkel
-
Solheim, Randi.
(2003)
Sosiale smeltediglar - språklege legeringar.
Motskrift : tidsskrift for språk og litteratur
Vitenskapelig artikkel
Bøker
-
Solheim, Randi;
Otnes, Hildegunn;
Riis-Johansen, Marit Olave.
(2022)
Samtale, samskrive, samhandle : Nye perspektiv på muntlighet og skriftlighet i samspill.
Universitetsforlaget
Universitetsforlaget
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
-
Matre, Synnøve;
Solheim, Randi;
Otnes, Hildegunn;
Berge, Kjell Lars;
Evensen, Lars Sigfred;
Thygesen, Ragnar.
(2021)
Nye grep om skriveopplæringa. Forskingsfunn og praksiserfaringar.
Universitetsforlaget
Universitetsforlaget
Vitenskapelig monografi
-
Smidt, Jon;
Solheim, Randi;
Aasen, Arne Johannes.
(2013)
På sporet af god skriveundervisning - en bog for lærere i alle fag.
Klim
Klim
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
-
Matre, Synnøve;
Sjøhelle, Dagrun Kibsgaard;
Solheim, Randi.
(2012)
Teorier om tekst i møte med skolens lese- og skrivepraksiser.
Universitetsforlaget
Universitetsforlaget
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
-
Smidt, Jon;
Solheim, Randi;
Aasen, Arne Johannes.
(2011)
På sporet av god skriveopplæring - ei bok for lærere i alle fag.
Tapir Akademisk Forlag
Tapir Akademisk Forlag
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
-
Solheim, Randi.
(2010)
Sosial smeltedigel - språklege legeringar. Om talemålsutviklinga i industrisamfunnet Høyanger.
Tapir Akademisk Forlag
Tapir Akademisk Forlag
Vitenskapelig monografi
Del av bok/rapport
-
Riis-Johansen, Marit Olave;
Otnes, Hildegunn;
Solheim, Randi.
(2022)
Innleiing: Samtale, samskrive, samhandle.
Universitetsforlaget
Faglig kapittel
-
Solheim, Randi;
Nilssen, Vivi Lisbeth;
Aasen, Arne Johannes.
(2022)
Seksåringar i skapande tekstleg samspel.
Universitetsforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Solheim, Randi;
Matre, Synnøve.
(2022)
Kooperation von Forschenden und Schulen zur Förderung von Schreibkompetenz.
Faglig kapittel
-
Matre, Synnøve;
Solheim, Randi.
(2022)
Forskningsbaserad skrivdidaktik ‒ perspektiv och reflektioner.
Studentlitteratur AB
Faglig kapittel
-
Solheim, Randi;
Hårstad, Stian.
(2021)
Det norske språklandskapet: variasjon i tale og skrift.
Universitetsforlaget
Faglig kapittel
-
Hårstad, Stian;
Solheim, Randi.
(2021)
Flerspråklighet i et nordisk perspektiv.
Universitetsforlaget
Faglig kapittel
-
Nygård, Mari;
Solheim, Randi.
(2021)
Å møte skulestartarane: Språklege erfaringar og språklæring.
Universitetsforlaget
Faglig kapittel
-
Solheim, Randi;
Falk, Daroon Yassin.
(2021)
Skrivarutvikling og skrivekompetanse. Funksjonelle og formålsretta perspektiv på den første skriveopplæringa. .
Universitetsforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Solheim, Randi.
(2020)
Inngangar til studiar av skriveforløp og vurderingspraksisar.
Universitetsforlaget
Faglig kapittel
-
Solheim, Randi;
Matre, Synnøve.
(2014)
Lærarsamtalar om elevtekstar – mot eit felles fagspråk om skriving og vurdering.
Novus Forlag
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Solheim, Randi.
(2014)
Høyangermålet - språkleg lapskaus eller lokal identitetsmarkør?.
Faglig kapittel
-
Smidt, Jon;
Solheim, Randi.
(2013)
Skriving som vei til kunnskap, identitet og kultur. En lærers arbeid med skriving på mellomtrinnet.
Cappelen Damm Akademisk
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Matre, Synnøve;
Sjøhelle, Dagrun Kibsgaard;
Solheim, Randi.
(2012)
Ekspressive tekstar av unge skrivarar: om kjensleutløp, identitetsarbeid og skriveutvikling.
Universitetsforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Nilssen, Vivi Lisbeth;
Solheim, Randi.
(2012)
Å forstå kva elevane forstår. Om skriving som bru mellom teori og praksis i lærarutdanninga.
Akademika forlag
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Matre, Synnøve;
Sjøhelle, Dagrun Kibsgaard;
Solheim, Randi.
(2012)
Innleiing.
Universitetsforlaget
Innledning
-
Solheim, Randi.
(2011)
Kvifor skriv vi? Og kva brukar vi skrivinga til?.
Tapir Akademisk Forlag
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Solheim, Randi;
Larsen, Ann Sylvi;
Torvatn, Anne Charlotte.
(2010)
Skrivekulturar på mellomtrinnet - tre døme.
Tapir Akademisk Forlag
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Solheim, Randi.
(2009)
Ein mangfaldig språkleg kvardag.
Universitetsforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Solheim, Randi.
(2009)
Frå tankekart til tekst. Om bruk av og frigjering frå mønster og modellar i skriveopplæringa.
Tapir Akademisk Forlag
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Solheim, Randi.
(2009)
Å arbeide med og på nynorsk.
Universitetsforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Solheim, Randi.
(2004)
"Høyanger: Stedet og språket".
Spartacus
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Solheim, Randi;
Andersen, Håkon With.
(2003)
Fabrikken og kulturen - Om forminga av ein industristad og ein industristadsdialekt.
Universitetsforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
OVERSETTELSESARB
-
Matre, Synnøve;
Myran, Iris Hansson;
Solheim, Randi.
(2011)
Oppdagende skriving - en vei inn i lesingen.
Cappelen Damm Akademisk
Cappelen Damm Akademisk
Oversatt bok
Formidling
2024
-
ProgramdeltagelseBentzen, Kristine; Solheim, Randi; Vangsnes, Øystein Alexander. (2024) Få ut finger'n, og gå eller stå på ski. NRK Språksnakk NRK Språksnakk [Radio] 2024-03-01
-
Vitenskapelig foredragSolheim, Randi; Jesson, Rebecca; Parr, Judy; Ariani, Nova. (2024) Teachers’ professional knowledge of writing: Multi-focal lenses on Norway and Aotearoa New Zealand’s curricula. EARLI SIG Writing EARLI SIG Writing 2024 , Univesité Paris Nanterre 2024-06-26 - 2024-06-28
-
Faglig foredragSolheim, Randi. (2024) Teoretiske og metodiske inngangar til forsking på rammeleik i skriveopplæringa. OsloMet, Fakultet for lærarutdanning Seminar om skriving og rammeleik i begynnaroplæringa , Oslo 2024-06-10 -
-
Vitenskapelig foredragSolheim, Randi; Fiskvik, Marte Helland. (2024) Norskfaget og potensialet i språk- og skriveopplæringa . Språkrådet og NTNU Frukostseminar med faginnlegg og paneldebatt , Litteraturhuset i Trondheim 2024-06-04 - 2024-06-04
-
ProgramdeltagelseEik, Ragnhild; van Ommeren, Rikke; Solheim, Randi. (2024) Språksnakk - lemrende eller snærende. NRK radio og podcast NRK radio og podcast [Radio] 2024-04-19
-
Vitenskapelig foredragSolheim, Randi. (2024) Conceptualising the specialised language for the teaching of writing . Institutt for lærarutdanning, NTNU SkrivePuff , Trondheim 2024-05-23 -
-
Vitenskapelig foredragKvithyld, Trygve; Larsen, Ann Sylvi; Solheim, Randi. (2024) Å skrive praksisforankra norskfaglige masteroppgaver. Institutt for lærarutdanning, NTNU SkrivePuff , Trondheim 2024-04-11 -
-
IntervjuSolheim, Randi. (2024) Nordiskt nätverk skapar didaktiska synergier. Linköpings universitet Linköpings universitet [Internett] 2024-04-09
-
Vitenskapelig foredragSolheim, Randi. (2024) Å komme tett på små skrivarar: Forskingserfaringar og metodiske refleksjonar. Inst. för pedagogik, didaktik och utbildningssociologi STOLP seminarium (Studies of Language Practices) , Uppsala universitet 2024-05-15 -
-
Vitenskapelig foredragSolheim, Randi; Matre, Synnøve. (2024) Stoda for norsk skriveforsking: Kor står vi, kor går vi? . Nasjonalt Lesesenter Skriv! Les! , Stavanger 2024-05-07 - 2024-05-08
-
Vitenskapelig foredragSolheim, Randi; Nygård, Mari. (2024) Skriftutforsking og setningspusling gjennom samtale med sjuåringar. Nasjonalt Lesesenter Skriv! Les! 2024 , Stavanger 2024-05-07 - 2024-05-08
-
ProgramdeltagelseOpsahl, Toril; Solheim, Randi; Aa, Leiv Inge; Gieselmann, Lydia. (2024) Frohet og gaslighting - ish. Språksnakk, NRK P2 Språksnakk, NRK P2 [Radio] 2024-04-26
-
ProgramdeltagelseAndenæs, Ellen; Lysvik, Julian Kirkeby; Solheim, Randi. (2024) Språksnakk: Drit, kvarv og lad legget. NRK NRK [Radio] 2024-10-04
-
ProgramdeltagelseOpsahl, Toril; Solheim, Randi; Aa, Leiv Inge; Zahl, Hilde. (2024) "Ingen dauer av å droppe 'den'". Språksnakk, NRK P2 Språksnakk, NRK P2 [Radio] 2024-01-26
2023
-
ProgramdeltagelseSolheim, Randi; Gulla, Jon Atle; Falkum, Ingrid Lossius; Sonstad, Klaus. (2023) Hva gjør kunstig intelligens med språket vårt? Språksnakk - live fra Trøndelag teater. NRK P2, nettradio og podcast NRK P2, nettradio og podcast [Radio] 2023-09-29
-
IntervjuSolheim, Randi; Brøyn, Tore. (2023) Femårig lærerutdanning gir oss reflekterte praktikere. Bedre skole 03/2023 Bedre skole 03/2023 [Fagblad] 2023-11-01
-
Vitenskapelig foredragSolheim, Randi; Nygård, Mari. (2023) Young students’ knowledge about language expressed through writing and in dialogues . EARLI EARLI 2023 , Thessaloniki 2023-08-21 - 2023-08-26
-
ProgramdeltagelseEide, Kristin Melum; Bremnes, Heming Strømholt; Solheim, Randi; Sonstad, Klaus. (2023) Vaps, luta lei og 577 milliarder: Språksnakk. NRK NRK [Radio] 2023-04-21
-
Vitenskapelig foredragSolheim, Randi; Matre, Synnøve. (2023) Kva kan ulike metodiske tilnærmingar fortelje oss om skrivekompetansen til dei yngste elevane? Erfaringar og funn frå kvalitative studiar i FUS-prosjektet. Institutt for lærarutdanning og Skrivesenteret, NTNU SkrivePuff , Trondheim 2023-05-04 -
-
IntervjuGrov, Hege Kambo; Solheim, Randi; Matre, Synnøve; Valand, Siv Sørås. (2023) Skriveopplæringa: Fagfolk vil styrke lærernes rammer i den digitale skolen. Språknytt Språknytt [Tidsskrift] 2023-02-08
-
Vitenskapelig foredragJølle, Lennart Jøran; Solheim, Randi; Nygård, Mari. (2023) Frå bokstavlæring til fantasy: Norskdidaktiske masteroppgåver i GLU 2022 - ein oversiktsstudie. Nettverk for norskdidaktisk forsking Nettverk for norskdidaktisk forsking, nasjonalt seminar , Volda 2023-06-01 - 2023-06-02
-
Faglig foredragSolheim, Randi. (2023) Opposisjon ved Uppsala universitet, Oscar Björks disputas. Uppsala universitet Disputas , Uppsala 2023-06-09 -
-
ProgramdeltagelseSolheim, Randi; Vaag, Jonas Rennemo; Hårstad, Stian. (2023) "Gal eller feil? Skall eller skrell?". Språksnakk NRK Radio Språksnakk NRK Radio [Radio] 2023-02-03
-
Vitenskapelig foredragRiis-Johansen, Marit Olave; Myran, Iris Hansson; Morken, Astrid Kufaas; Solheim, Randi; Matre, Synnøve. (2023) Ways into writing. What is functional and meaningful for young writers?. Writing research across boarders (WRAB) , Trondheim 2023-02-18 - 2023-02-22
-
Vitenskapelig foredragJølle, Lennart Jøran; Nygård, Mari; Solheim, Randi. (2023) Konstituering av norskfaget gjennom norskdidaktiske masteroppgåver - frå bokstavlæring til fantasy . Nordisk nettverk for forskning i førstespråksdidaktikk NNFF9: Möten och mangfald - förstespråksdidaktik i Norden , Helsinki 2023-10-25 - 2023-10-26
2022
-
Faglig foredragSolheim, Randi; Nygård, Mari. (2022) Master i lærarutdanning – innspel frå det nasjonale masternettverket. Faglig råd for lærerutdanning 2025 Rådsmøte , Oslo 2022-03-10 - 2022-03-10
-
Faglig foredragSolheim, Randi; Aa, Leiv Inge. (2022) Språklova, Språkrådet - og vi. Institutt for lærarutdanning, NTNU Seksjonsseminar , Trondheim 2022-02-04 -
-
Vitenskapelig foredragSolheim, Randi; Matre, Synnøve. (2022) Educating writers for participation: Teachers’ roles and students’ agency in writing intervention studies . EARLI's special interest group in writing education EARLI SIG Writing , Umeå 2022-06-20 - 2022-06-22
-
Vitenskapelig foredragSolheim, Randi; Riis-Johansen, Marit Olave. (2022) Situert skriving og kontekstforankra elevtekstanalysar. Skrivesenteret og Lesesenteret Skriv! Les! , Trondheim 2022-05-10 - 2022-05-11
-
Faglig foredragSolheim, Randi; Fjørtoft, Henning. (2022) Skriving og kunnskapsutvikling: Mot ein signaturpedagogikk i lærarutdanninga. Forskingsmiljøet Fagleg literacy i skule og lærarutdanning Literacy-miljøets årskonferanse , Trondheim 2022-06-17 - 2022-06-17
-
ProgramdeltagelseSolheim, Randi; Husby, Olaf; Bukve, Trude. (2022) Språksnakk: Pave i magen, mer einert og Klaus Onsdag?. NRK P2, nettradio og podcast NRK P2, nettradio og podcast [Radio] 2022-09-23
-
PosterSolheim, Randi; Otnes, Hildegunn; Aasen, Arne Johannes; Dragvoll, Johan. (2022) Å bygge eit forskingsmiljø. Historisk riss over skriveforskingsmiljøet i Trondheim. Institutt for lærarutdanning NTNU Lærekraft (100-årsjubileum for lærarutdanninga i Trondheim) , Trondheim 2022-10-03 - 2023-10-06
-
ProgramdeltagelsePaulsen, Mikkel Ekeland; Solheim, Randi; Hårstad, Stian. (2022) Språksnakk: Saken er biff! Fampe og retrofleks. NRK Radio NRK Radio [Radio] 2022-12-09
-
Vitenskapelig foredragJølle, Lennart; Solheim, Randi; Aa, Leiv Inge. (2022) Anchoring student teachers’ masters’ theses in field practice: Experiences from an R&D project in Norwegian Teacher education . NERA NERA 2022 , Reykjavik 2022-05-31 - 2022-06-03
2021
-
Faglig foredragSolheim, Randi. (2021) Skriveutvikling og skrivarutvikling: Funksjonelle, formålsretta og elevnære perspektiv på skriveopplæring. Lingit Webinar , Trondheim 2021-09-09 -
-
Faglig foredragSolheim, Randi. (2021) Masteroppgåva: Forankringa, sjangeren og kompetansen. Nasjonalt nettverk for masterrettleiing i lærarutdanningane Seminar 2021-11-24 -
-
ProgramdeltagelseSolheim, Randi; Mæhlum, Brit Kirsten; Semundseth, Marit. (2021) Språksnakk: Valgfrihet i norsk skriftspråk, Skriveferdigheter ved skolestart. P2 P2 [Radio] 2021-04-16
-
Vitenskapelig foredragSolheim, Randi. (2021) Språkmakarar, meiningsskaparar, skrivarar ... Perspektiv på skriveutvikling og skrivarutvikling i begynnaropplæringa . Institutt for lærarutdanning, NTNU Tverrfagleg konferanse om begynnaropplæring , Trondheim 2021-11-30 -
-
Vitenskapelig foredragSolheim, Randi; Falk, Daroon Yassin; Hundal, Anne Kathrine; Matre, Synnøve; Morken, Astrid Kufaas; Nygård, Mari. (2021) Funksjonelle perspektiv og mottakerorientering i elevtekster fra første trinn. (Innlegg i nordisk symposium) . Nordisk nettverk for morsmålsdidaktisk forskning Åttonde nordiska konferensen för modersmålsdidaktisk forskning , Upsala 2021-11-24 - 2021-11-25
-
Faglig foredragSolheim, Randi. (2021) Lærautdanninga og språknormenene. Språkrådet Fellesmøte for Språkrådets fagrådsmedlemmer 2021-12-08 - 2021-12-08
-
Vitenskapelig foredragMatre, Synnøve; Riis-Johansen, Marit Olave; Myran, Iris Hansson; Solheim, Randi. (2021) Å bygge forteljingskompetanse ved hjelp av skrivedidaktiske ressursar. Nordisk nettverk for morsmålsdidaktisk forskning Åttonde nordiska konferensen för modersmålsdidaktisk forskning , Upsala 2021-11-24 - 2021-11-25
-
Vitenskapelig foredragSolheim, Randi; Falk, Daroon Yassin. (2021) Writing for a purpose. Writer development and writing competence in the primary years. Internat. Society for the Advancement of Writing Research WRAB - (Writing Resarch Across Borders) 2023 2021-03-05 - 2021-03-06
-
Vitenskapelig foredragFalk, Daroon Yassin; Solheim, Randi; Hundal, Anne Kathrine; Matre, Synnøve; Nygård, Mari; Morken, Astrid Kufaas. (2021) Young students’ writing. A Framework for analyzing visual and verbal meaning-making. Internat. Society for the Advancement of Writing Research WRAB - (Writing Research Across Borders) 2023 2021-03-05 - 2021-03-06
2020
-
Vitenskapelig foredragSolheim, Randi; Matre, Synnøve; Falk, Daroon Yassin. (2020) Funktionellt skrivande i de första skolåren – analys av skrivkompetenser i multimodala elevtexter . Örebro universitet Högre seminarium i Enheten för humaniora , Örebro 2020-05-27 - 2020-05-27
2019
-
Vitenskapelig foredragSolheim, Randi; Matre, Synnøve. (2019) Kontekstuelle inngangar til elevtekstanalyse: Nærlesing og overblikk. Fagleg literacy i skule og lærarutdanning Literacy-miljøets erfaringskonferanse , Trondheim 2019-05-07 - 2019-05-09
-
Vitenskapelig foredragSolheim, Randi; Matre, Synnøve; Evensen, Lars Sigfred; Igland, Mari-Ann; Otnes, Hildegunn. (2019) Ulike analytiske blikk på elevtekstar frå Normprosjektet (symposium). Lesesenteret Skriv! Les! 2019 , Stavanger 2019-05-07 - 2019-05-09
-
Vitenskapelig foredragSolheim, Randi; Eiksund, Hjalmar Trond. (2019) Vurdering for læring av skriving – i eit mangfaldig språkleg landskap. Nasjonalt senter for nynorsk i opplæringa Nynorskkonferansen 2019 , Hamar 2019-11-19 - 2019-11-20
-
Vitenskapelig foredragSolheim, Randi. (2019) Kva er (eigentleg) funksjonell skriving? I norsk skriveforsking, utdanningspolitikk og morsmålsdidaktikk - og for dei yngste skrivarane? . Nordisk nettverk for morsmålsdidaktisk forsking NNMF7 , Trondheim 2019-10-23 - 2019-10-24
-
Vitenskapelig foredragMatre, Synnøve; Solheim, Randi. (2019) Tilnærmingar til tidleg tekstskaping. Uppsala universitet Utmanar, utforskar, utvecklar! Festsymposium tilägnat professor emerita Caroline Liberg , Uppsala 2019-10-11 -
2018
-
Vitenskapelig foredragSolheim, Randi; Matre, Synnøve. (2018) Primary students’ writing: Experiences, conventions and creativity . EARLI EARLI SIG Writing , Antwerpen 2018-08-29 - 2018-08-31
-
Faglig foredragSolheim, Randi. (2018) Hva er norskdidaktisk forskning? Innlegg i paneldebatt. Nettverk for norskdidaktisk forskning Nettverk for norskdidaktisk forskning: Seminar , Universitetet i Sørøst-Norge, Drammen 2018-09-27 -
-
Faglig foredragSolheim, Randi. (2018) Interdisciplinary (and inter-faculty) research groups: Experiences and learnings. Faculty of Social and Educational Sciences, NTNU Conference on research group development , Trondheim 2018-10-26 -
-
Faglig foredragSolheim, Randi. (2018) Å vere lærar for dei yngste elevane: Faglege perspektiv og forskingsglimt frå arbeid med skriving, lesing og samtale . Trøndelag fylkeskommune og NTNU Rådgiverforum , Trondheim 2018-03-06 -
-
Faglig foredragSolheim, Randi. (2018) Opposisjon ved Anne Kristine Øgreids disputas. Universitetet i Oslo, Det utdanningsvitenskapelige fakultet Disputas, UiO , Oslo 2018-01-18 -
-
Vitenskapelig foredragSolheim, Randi; Matre, Synnøve. (2018) Funksjonell skriving og læringsstøttande vurdering: Erfaringar og funn frå ein dialogisk intervensjon i norsk grunnskule. Umeå universitet, Institutionen för språkstudier Seminar , Umeå 2018-12-06 -
-
Vitenskapelig foredragMatre, Synnøve; Solheim, Randi. (2018) The NORM project: Findings and experiences. Umeå universitet, Institutionen för språkstudier Gjesteforelesning , Umeå 2018-12-06 -
2017
-
Faglig foredragSolheim, Randi. (2017) Literacy og faglegheit i skule og arbeidsliv. Institutt for lærarutdanning, NTNU ILUs strategiseminar , Røros 2017-05-18 - 2017-05-19
-
Vitenskapelig foredragSolheim, Randi. (2017) Frå sosiolingvistikk til literacy og norskdidaktikk. Sosiolingvistisk nettverk SONE-konferansen 2017: Språk og skule , Trondheim 2017-04-20 - 2017-04-21
-
Vitenskapelig foredragOtnes, Hildegunn; Solheim, Randi. (2017) Responshandlingar og revisjonspraksisar. Skrivesenteret Forskingsseminar , Trondheim 2017-01-19 -
-
Vitenskapelig foredragOtnes, Hildegunn; Solheim, Randi. (2017) Formative assessment and acts of responding. Internat. Society for the Advancement of Writing Research Writing Research Across Borders (WRAB) , Bogota 2017-02-15 - 2017-02-18
-
Vitenskapelig foredragOtnes, Hildegunn; Solheim, Randi. (2017) Fra læreres responser til elevers revisjoner. Skrivesenteret og Lesesenteret Skriv! Les! 2017 , Trondheim 2017-05-09 - 2017-05-11
-
Vitenskapelig foredragMatre, Synnøve; Solheim, Randi; Otnes, Hildegunn; Skar, Gustaf Bernhard Uno; Berge, Kjell Lars; Krogh, Ellen. (2017) Writing education and assessment in Norwegian primary school – Results and experiences from a large-scale intervention study . Internat. Society for the Advancement of Writing Research Writing Research Across Borders (WRAB), Symposium , Bogota 2017-02-15 - 2017-02-18
-
Vitenskapelig foredragSolheim, Randi; Matre, Synnøve. (2017) Normprosjektet – Nye grep om skriveopplæringa. NTNU SU-fakultetets opningskonferanse , Trondheim 2017-03-16 -
-
Vitenskapelig foredragMatre, Synnøve; Solheim, Randi. (2017) Vurderingsssamtalar som kompetanseutvikling for lærarar. Skrivesenteret Forskingsseminar 2017-01-19 -
-
Vitenskapelig foredragMatre, Synnøve; Solheim, Randi. (2017) The NORM project’s methodological approach – A critical discussion. Internat. Society for the Advancement of Writing Research Writing Research Across Borders (WRAB) , Bogota 2017-02-15 - 2017-02-18
-
Vitenskapelig foredragMatre, Synnøve; Solheim, Randi. (2017) Writing research for and with schools - Perspectives from the NORM Project. EARLI EARLI 2017, SIG Writing's invited symposium , Tampere 2017-08-29 - 2017-09-02
-
Vitenskapelig foredragJølle, Lennart; Solheim, Randi; Nygård, Mari. (2017) Fagspesifikke tekstpraksiser i norskfaget. NNMF Nordisk Netværk for Modersmålsdidaktisk Forskning: Grænsegængere , Odense 2017-11-30 - 2017-12-01
-
Faglig foredragSolheim, Randi; Matre, Synnøve. (2017) Skriveforsking for og med skular: Metodiske refleksjonar. ILU SkrivePuff , Trondheim 2017-11-17 - 2017-11-17
-
Vitenskapelig foredragSolheim, Randi; Nygård, Mari; Jølle, Lennart. (2017) Språkkunnskap i norskfaglig tekstarbeid. NNMF Nordisk Netværk for Modersmålsdidaktisk Forskning: Grænsegængere , Odense 2017-11-30 - 2017-12-01
-
Faglig foredragSolheim, Randi; Vangsnes, Øystein A. (2017) Om talemålsdata og elevtekstar som grunnlag for Språkrådets arbeid. Innblikk i korpusa frå ScanDiaSyn og Normprosjektet. Språkrådet Fagseminar i Språkrådet , Oslo 2017-10-20 -
-
Vitenskapelig foredragMatre, Synnøve; Solheim, Randi. (2017) "Løft for lærarane, utvikling av elevane" - Erfaringar og funn frå Normprosjektet. Normprosjektet, NTNU Grep om skriveopplæring. Innsikter frå ny forsking på skriving og vurdering , Trondheim 2017-11-01 - 2017-11-03
2016
-
Vitenskapelig foredragOtnes, Hildegunn; Solheim, Randi. (2016) Acts of responding to students' texts. Liverpool Hope University EARLI SIG Writing 2016 , Liverpool 2016-07-04 - 2016-07-06
-
Vitenskapelig foredragSolheim, Randi. (2016) Om Normprosjektet, læringsstøttande vurdering og utvikling av vurderingskompetanse. Institutt for lærerutdanning og pedagogikk Gjesteforelesing , Universitetet i Tromsø 2016-09-29 - 2016-09-29
-
Faglig foredragSolheim, Randi. (2016) Å instruere, realisere og vurdere skriving. Normprosjektets vurderingsressursar og dei yngste skrivarane (Bidrag i nordisk symposium). ASLA (Svenska föreningen för tillämpad språkvetenskap) ASLA 2016 , Uppsala 2016-04-21 - 2016-04-22
-
Vitenskapelig foredragSolheim, Randi. (2016) Skrivekompetanse, skriveopplæring og læringsstøttande vurdering. Høgskulen i Sogn og Fjordane Gjesteforelesing , Sogndal 2016-02-19 - 2016-02-19
-
Vitenskapelig foredragOtnes, Hildegunn; Solheim, Randi. (2016) Responshandlingar. NTNU/Skrivesenteret Skrive-Puff , Trondheim 2016-11-25 - 2016-11-25
-
Vitenskapelig foredragSolheim, Randi; Matre, Synnøve. (2016) Young students and the describing act of writing (Paper in international symposium). EARLI EARLI SIG Writing 2016 , Liverpool 2016-07-04 - 2016-07-06
-
Vitenskapelig foredragSkar, Gustaf Bernhard Uno; Berge, Kjell Lars; Solheim, Randi; Matre, Synnøve; Thygesen, Ragnar; Evensen, Lars Sigfred. (2016) Effects of a long term writing assessment intervention. European Association for Research on Learning and Instructio EARLI SIG 1: Assessment & Evaluation , München 2016-08-24 - 2016-08-26
-
IntervjuMatre, Synnøve; Solheim, Randi. (2016) Slik skal skriving styrkes i skolen. Gemini.no Gemini.no [Internett] 2016-01-21
2015
-
Vitenskapelig foredragMatre, Synnøve; Solheim, Randi. (2015) Teachers’ assessment dialogues – an approach to shared understanding of writing and assessment . Skrivesenteret Nordic Symposium on Testing and Assessing Writing , Trondheim 2015-09-28 - 2015-09-29
-
Vitenskapelig foredragSolheim, Randi; Matre, Synnøve. (2015) Teachers’ talk about students’ texts. Developing assessment competence through dialogue (Contribution to the international symposium Dialogic spaces - an examination of metatalk about writing) . European Association for Research on Learning and Instruct. EARLI , Limassol 2015-08-25 - 2015-08-29
-
Vitenskapelig foredragSolheim, Randi; Otnes, Hildegunn. (2015) Å gjere det summative formativt - perspektiv på vurdering i Normprosjektet. Centrum för utbildningsvetenskap och lärarforskning Lärande, text och språk , Göteborgs universitet 2015-10-15 - 2015-10-16
-
Vitenskapelig foredragOtnes, Hildegunn; Solheim, Randi. (2015) Vurderingsstrategier og språkhandlinger i læreres tilbakemeldinger. Centrum för utbildningsvetenskap och lärarforskning Lärande, text och språk , Göteborgs universitet 2015-10-15 - 2015-10-16
-
Faglig foredragMatre, Synnøve; Solheim, Randi. (2015) Tendensar i nyare skriveforsking. Skrivesenteret Seminar , Trondheim 2015-11-04 -
-
Faglig foredragSolheim, Randi; Matre, Synnøve. (2015) Kva skjer i internasjonal skriveforsking?. Skrive-PUFF Skrive-PUFF-seminar , Trondheim 2015-11-27 -
-
IntervjuMatre, Synnøve; Solheim, Randi. (2015) Enorm skriveforskning. HiST.no HiST.no [Internett] 2015-04-20
-
Vitenskapelig foredragNilssen, Vivi Lisbeth; Solheim, Randi. (2015) Skriving som bro mellom teori og praksis i lærerutdanninga. Midt Norsk nettverk for lærerutdanning Konferansen FoU i praksis , Trondheim 2015-04-09 - 2015-04-10
-
Vitenskapelig foredragNilssen, Vivi Lisbeth; Solheim, Randi. (2015) Å følge en fokuselev - en autentisk oppgave med relevans for fremtiden. Midt Norsk nettverk for lærerutdanning Konferansen FoU i praksis , Trondheim 2015-04-09 - 2015-04-10
-
Vitenskapelig foredragSolheim, Randi. (2015) Om å skrive og beskrive på barnetrinnet (Innlegg i nordisk symposium om dei yngste skrivarane). Lesesenteret og Skrivesenteret Skriv! Les! , Stavanger 2015-05-18 - 2015-05-20
-
Vitenskapelig foredragMatre, Synnøve; Solheim, Randi. (2015) Teachers’ dialogues about students’ texts - a basis for formative assessment . IAIMTE 10th IAIMTE Conference 2015: Languages, Literatures and Literacies , Odense 2015-06-03 - 2015-06-05
-
Vitenskapelig foredragBerge, Kjell Lars; Evensen, Lars Sigfred; Matre, Synnøve; Skar, Gustaf Bernhard Uno; Solheim, Randi; Thygesen, Ragnar. (2015) Symposium: Skriveutvikling og vurderingskompetanse - funn frå Normprosjektet. Lesesenteret og Skrivesenteret Skriv! Les! , Stavanger 2015-05-18 - 2015-05-20
2014
-
Vitenskapelig foredragMatre, Synnøve; Solheim, Randi. (2014) Eksplisitte forventningar om skrivekompetanse i skulen – ein reiskap for skriveopplæring og vurderingsarbeid?. Noregs Forskingsråd Utdanningskonferansen 2014: Sammen om endring? , Oslo 2014-11-17 -
-
Vitenskapelig foredragMatre, Synnøve; Solheim, Randi; Berge, Kjell Lars; Otnes, Hildegunn; Parr, Judy. (2014) Symposium: Developing national standards for the assessment of writing. A tool for teaching and learning. International Soc. for the Advancement of Writing Research Writing Research Across Borders, WRAB 2014 , Paris 2014-02-19 - 2014-02-22
-
Vitenskapelig foredragMatre, Synnøve; Evensen, Lars Sigfred; Solheim, Randi. (2014) Establishing national standards for writing. A methodological approach. Earli, Sig Writing Conference on Writing Research , Amsterdam 2014-08-27 - 2014-08-29
-
Vitenskapelig foredragSolheim, Randi. (2014) "The NORM project" - an intervention study on writing and assessment in Norwegian primary schools. International Soc. for the Advancement of Writing Research Writing Research Across Borders, WRAB 2014 , Paris 2014-02-19 - 2014-02-22
-
Faglig foredragMatre, Synnøve; Solheim, Randi; Berge, Kjell Lars; Evensen, Lars Sigfred. (2014) Innspel til Ludvigsen-utvalet og framtidas skule. Ludvigsen-utvalet Seminar med Ludvigsen-utvalet , Oslo 2014-12-10 -
-
Vitenskapelig foredragMatre, Synnøve; Solheim, Randi. (2014) Arbeid med skriving - forventningsnormer i bruk. SkrivSats, HiST Forskingsseminar , Trondheim 2014-05-26 -
2013
-
Faglig foredragSolheim, Randi. (2013) Opposisjon ved Karine Stjernholms disputas. Universitetet i Oslo, Det humanistiske fakultet Disputas, UiO , Oslo 2013-06-20 -
-
Vitenskapelig foredragSolheim, Randi; Matre, Synnøve. (2013) Innleiing til symposium: Skriveutvikling i småskulen og på mellomtrinnet – studiar frå Normprosjektet. Innlegg i symposiet: Eit oversyn og nokre punktnedslag. Skrivesenteret og Lesesenteret Skriv! Les! , Trondheim 2013-05-05 - 2013-05-08
-
Vitenskapelig foredragSolheim, Randi. (2013) Normprosjektet: Ein presentasjon med vekt på design, metode og samarbeid med skular. NOLES-nettverket NOLES: Metodar og forskingsprosjekt i lese- og skriveopplæringa , Bergen 2013-10-16 - 2013-10-17
-
Populærvitenskapelig foredragSolheim, Randi. (2013) Språket i smeltegryta - og utanfor. Høyanger kommune Foredrag ved språkårsmarkeringa i Høyanger , Høyanger samfunnhus 2013-10-03 - 2013-10-03
-
Vitenskapelig foredragMatre, Synnøve; Solheim, Randi. (2013) Normprosjektet - teori og metode. HiST og Skrivesenteret Seminar , Trondheim 2013-03-20 - 2013-03-20
-
Vitenskapelig foredragSolheim, Randi; Matre, Synnøve. (2013) Normprosjektet - bakgrunn, design og erfaringar. Nasjonalt senter for skriveopplæring og skriveforsking Nordisk forskingsseminar , Trondheim 2013-11-11 - 2013-11-13
-
Faglig foredragMatre, Synnøve; Solheim, Randi. (2013) Om vurdering av skriving som grunnleggjande ferdigheit. HiST Rektormøte , Trondheim 2013-09-26 - 2013-09-26
2012
-
Vitenskapelig foredragMatre, Synnøve; Solheim, Randi. (2012) Å vurdere skriving: Kvar legg vi lista?. DMMH Konferansen FoU i praksis , Trondheim 2012-04-23 - 2012-04-24
-
Vitenskapelig foredragSolheim, Randi. (2012) Kva skrivekompetanse er det rimeleg å forvente på 5. og 8. trinn? Om «Normprosjektet» og vurdering av skriving som grunnleggjande ferdigheit. Lesesenteret, Universitetet i Stavanger Konferansen «Hva lærte du på skolen i dag?» , Stavanger 2012-03-26 - 2012-03-27
-
Vitenskapelig foredragSolheim, Randi; Aasen, Arne Johannes; Nilssen, Vivi Lisbeth. (2012) Skrive, teikne, fortelje – meiningsskaping blant seksåringar. DMMH Konferansen FoU i Praksis , Trondheim 2012-04-23 - 2012-04-24
-
IntervjuMatre, Synnøve; Solheim, Randi. (2012) Hvordan vurdere en tekst. Bedre skole Bedre skole [Tidsskrift] 2012-01-01
2011
-
Vitenskapelig foredragNilssen, Vivi Lisbeth; Solheim, Randi. (2011) When theory and practice melt together: A Research and development project in Norwegian Teacher Education. European Educational Research Association (EERA) European Conference on Educational Research (ECER) 2011: Urban Education , Berlin 2011-09-13 - 2011-09-16
-
Vitenskapelig foredragSolheim, Randi. (2011) Framvekst av nye dialektar - og nye kulturar. Høgskulen i Volda Masterutdanninga i nynorsk skriftkultur, Ivar Aasen-instituttet , Volda 2011-03-11 -
-
Vitenskapelig foredragMatre, Synnøve; Solheim, Randi; Fasting, Rolf Bjarne. (2011) Forventningar om skrivekompetanse hos elevar på fjerde og sjuande trinnet i norsk skole. Høgskolen i Sør-Trøndelag FoU i Praksis, symposium , Trondheim 2011-04-26 - 2011-04-28
-
Vitenskapelig foredragSolheim, Randi. (2011) Vurdering av skriving - språklege, tekstlege og faglege omsyn. Lesesenteret Skriv! Les! , Stavanger 2011-05-30 - 2011-06-01
-
Vitenskapelig foredragSolheim, Randi. (2011) Skriving som grunnleggende ferdighet – hva og hvordan vurderer vi?. Nationalt videncenter for læsning Skriftlighed i skolens fag , København 2011-10-31 - 2011-11-02
2010
-
Vitenskapelig foredragSolheim, Randi. (2010) Om framveksten av ein industristadskultur og eit industristadsspråk. FORSE - Forskargruppe i språk og samfunn, prosjektet Språkutvikling på industrisdader, Universitetet i Bergen Opning av "Industristadsprosjektet", Universitetet i Bergen , Universitetet i Bergen 2010-09-08 - 2010-09-08
-
Vitenskapelig foredragNilssen, Vivi L.; Solheim, Randi; Aasen, Arne Johannes. (2010) Å forstå hva elevene forstår. At lære at være lærer - Professionen i læreruddannelsen. Nordisk Læreruddannelseskonference , Hjørring, Danmark 2010-05-05 - 2010-05-08
-
Vitenskapelig foredragNilssen, Vivi L.; Solheim, Randi; Aasen, Arne Johannes. (2010) Nærlys på leseopplæring. Professionen i læreruddannelsen. At lære at være lærer, Nordisk lærerutdanningskonference , Hjørring, Danmark 2010-05-05 - 2010-05-08
2009
-
Vitenskapelig foredragSolheim, Randi; Torvatn, Anne Charlotte. (2009) "All I know" or writing for a purpose? Two different cultures of writing in Norwegian primary school. Literacy as worldmaking - A challenge to educational research, NERA's 37th congress , Trondheim 2009-03-05 - 2009-03-07
-
Vitenskapelig foredragSolheim, Randi; Aasen, Arne Johannes. (2009) Begrepsforståelse i den tidlige leseopplæringa. Fou i praksis , Høgskolen i Nord-Trøndelag, Levanger 2009-04-23 - 2009-04-24
-
Vitenskapelig foredragSolheim, Randi. (2009) Om triaden form, innhald og bruk i to ulike skrivekulturar på mellomtrinnet. Mons 13 - Møte om norsk språk , Trondheim 2009-11-26 - 2009-11-28
2008
-
Vitenskapelig foredragSolheim, Randi. (2008) Framvekst av nye varietetar: dialektar og regiolektar. Høgskulen i Volda Masterstudiet i nynorsk skriftkultur, Ivar Aasen-instituttet , Volda 2008-03-07 - 2008-03-07
-
Vitenskapelig foredragSolheim, Randi. (2008) Inn i tekstverda. Om utvikling av språkleg merksemd og tekstkompetanse gjennom arbeid med kvardagstekstar og nyare barnelitteratur. Trondheim kommune Språkbroen 2008 , Trondheim 2008-06-04 - 2008-06-04
-
Vitenskapelig foredragSolheim, Randi. (2008) Frå tankekart til tekst. Om verdien av å ha mønster for skrivinga - og å kunne frigjere seg frå dei. Konferansen Skriveopplæring i "kunnskapssamfunnet" , Trondheim 2008-11-17 - 2008-11-18
-
Vitenskapelig foredragSolheim, Randi. (2008) Standardnært talemål i komplekse språksituasjonar: tilpassing, posisjonering og makt. NTNU Har vi et "standardtalemål" i Norge? , Røros 2008-02-08 - 2008-02-10
2005
-
Vitenskapelig foredragSolheim, Randi. (2005) Eit bymål i Sogn?. Sosiolingvistisk nettverk (SONE) Konferansen Utviklingsprosessar i urbane språkmiljø , Kristiansand 2005-03-03 - 2005-03-05
2004
-
Vitenskapelig foredragSolheim, Randi. (2004) Språklege utviklingsliner i industrisamfunnet Høyanger. Institutt for nordistikk og litteraturvitskap INLs instituttseminar , NTNU 2004-09-15 -
2003
-
Programdeltagelse
2002
-
Vitenskapelig foredragSolheim, Randi. (2002) Om forminga av kultur og talemål i eit einsidig industrisamfunn. Sjuande nordiske dialektologkonferansen , Voss 2002-08-18 -
-
Vitenskapelig foredragSolheim, Randi. (2002) Industristadskultur og industristadsdialekt som sosiale konstruksjonar. "Fabrikken som sted, bilde og idé" , Bårdshaug, Orkanger 2002-05-08 -
2001
-
Vitenskapelig foredragSolheim, Randi. (2001) Språket i smeltegryta - Eit prosjektet om talemål i Høyanger. TEIN-konferansen Språkleg identitet og haldning , Hardingasete, Norheimsund/Tørvikbygd 2001-10-21 -