Njål Sivertstøl
Njål Sivertstøl
njal.sivertstol@ntnu.no
Om
Utdanning
Norges Handelshøyskole NHH: PhD
- Fagområde: Marknadsføring, tilknytt Senter for Tjenesteinnovasjon
- Avhandling: Online communities for customer support - A study of participation and its antecedents
Norges Handelshøyskole NHH: Siviløkonom/MSc
- Fagområde: International Business
- Masteroppgåve: The Global High Tech Culture - A study of Norwegian High Tech companies in Bangalore
Arbeidserfaring
Sopra Steria: Manager/Konsulent
- Tjenestedesign, digitalisering, innovasjon, og brukaroppleving
Telenor: Forskar/bedriftsintern konsulent/UX researcher
- Digitalisering, innovasjon, brukaroppleving, og internasjonal marknadsføring.
Bekk Management Consulting: Konsulent
- Branding, strategi, og organisasjon
Norges Handelshøgskule NHH: Assistant Professor/Stipendiat
- Sosiale media og marknadsføring.
Sparebanken Møre: Kundeansvarleg
- Lån, investering, og forsikring
Undervisning
Marknadsføring
Digital marknadsføring
Innovasjon
Forskning
Marknadsføring
Internasjonal marknadsføring
Digital marknadsføring
Co-creation/samskaping
Innovasjon
Digitalisering
Tjenesteinnovasjon
Utvalde fagtidsskrift- og blogginnlegg
Sunnmørsposten: Pandemi: Jacu måtte kline til digitalt
Shifter.no: Bedriftsintern innovasjon: seks råd for å lykkes
Kampanje.com: Slik lykkes du med internasjonal markedsføring
Computerworld.no: Gjør kunden til verdiskaper: slik går du frem
Sterkblanding.no: 6 råd for å lykkes med digitale innovasjonsplattformer
Sterkblanding.no: Internasjonal markedsføring: 3 viktige punkter for å lykkes
Sterkblanding.no: Gjør kunden til verdiskaper: slik går du frem
Publikasjoner
2022
-
Jakubanecs, Alexander;
Supphellen, Magne;
Helgeson, James G.;
Haugen, Hege Mathea;
Sivertstøl, Njål.
(2022)
The impact of cultural variability on brand stereotype, emotion and purchase intention.
Journal of Consumer Marketing
Vitenskapelig artikkel
2021
-
Sivertstøl, Njål.
(2021)
Betre digital kundestøtte? La kundane hjelpe kvarandre!.
Universitetsforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2020
-
Sivertstøl, Njål;
Supphellen, Magne;
Jakubanecs, Alexander;
Haugen, Hege Mathea.
(2020)
Bør norske merkevarer i asiatiske markeder kulturtilpasses? Krysskulturelle forskjeller i emosjonelle responser på reklame.
Magma forskning og viten
Vitenskapelig artikkel
2019
-
Jakubanecs, Aleksandrs;
Supphellen, Magne;
Haugen, Hege Mathea;
Sivertstøl, Njål.
(2019)
Developing brand emotions across cultures: Effects of self-construal and context.
Journal of Consumer Marketing
Vitenskapelig artikkel
-
Sivertstøl, Njål.
(2019)
Bedriftsintern innovasjon: seks råd for å lykkes.
shifter
Populærvitenskapelig artikkel
-
Borge, Hege Louise;
Sivertstøl, Njål.
(2019)
Gjør kunden til verdiskaper: slik går du frem.
Computerworld.no
Populærvitenskapelig artikkel
-
Sivertstøl, Njål.
(2019)
Slik lykkes du med internasjonal markedsføring.
kampanje.com
Populærvitenskapelig artikkel
-
Jakubanecs, Aleksandrs;
Supphellen, Magne;
Fedorikhin, Alexander;
Haugen, Hege Mathea;
Sivertstøl, Njål.
(2019)
Elicitation of Salient Brand Emotions in Western and Asian Markets: The Role of Elicitation Context.
International Journal of Market Research (IJMR)
Vitenskapelig artikkel
-
Sivertstøl, Njål;
Fjuk, Annita.
(2019)
Applying Design-Thinking to Innovate, Validate, and Implement New Digital Services.
Edward Elgar Publishing
Faglig kapittel
2018
-
Chasanidou, Dimitra;
Sivertstøl, Njål;
Hildrum, Jarle.
(2018)
Exploring employee interactions and quality of contributions in intra‐organisational innovation platforms.
Creativity and Innovation Management
Vitenskapelig artikkel
2016
-
Sivertstøl, Njål.
(2016)
Why help others? A study of consumers' participation in online communities for customer support.
Journal of the Knowledge Economy
Vitenskapelig artikkel
-
Sivertstøl, Njål.
(2016)
Samskaping av tjenester - fire måter kunder skaper verdi på.
Magma forskning og viten
Vitenskapelig artikkel
2015
-
Sivertstøl, Njål;
Kleppe, Ingeborg Astrid.
(2015)
Online communities for customer support. A study of participation and its antecedents.
NHH
Doktorgradsavhandling
2006
-
Sivertstøl, Njål;
Kleppe, Ingeborg Astrid.
(2006)
The global High Tech culture - A study of Norwegian High Tech companies in Bangalore.
NHH
Mastergradsoppgave
Tidsskriftspublikasjoner
-
Jakubanecs, Alexander;
Supphellen, Magne;
Helgeson, James G.;
Haugen, Hege Mathea;
Sivertstøl, Njål.
(2022)
The impact of cultural variability on brand stereotype, emotion and purchase intention.
Journal of Consumer Marketing
Vitenskapelig artikkel
-
Sivertstøl, Njål;
Supphellen, Magne;
Jakubanecs, Alexander;
Haugen, Hege Mathea.
(2020)
Bør norske merkevarer i asiatiske markeder kulturtilpasses? Krysskulturelle forskjeller i emosjonelle responser på reklame.
Magma forskning og viten
Vitenskapelig artikkel
-
Jakubanecs, Aleksandrs;
Supphellen, Magne;
Haugen, Hege Mathea;
Sivertstøl, Njål.
(2019)
Developing brand emotions across cultures: Effects of self-construal and context.
Journal of Consumer Marketing
Vitenskapelig artikkel
-
Sivertstøl, Njål.
(2019)
Bedriftsintern innovasjon: seks råd for å lykkes.
shifter
Populærvitenskapelig artikkel
-
Borge, Hege Louise;
Sivertstøl, Njål.
(2019)
Gjør kunden til verdiskaper: slik går du frem.
Computerworld.no
Populærvitenskapelig artikkel
-
Sivertstøl, Njål.
(2019)
Slik lykkes du med internasjonal markedsføring.
kampanje.com
Populærvitenskapelig artikkel
-
Jakubanecs, Aleksandrs;
Supphellen, Magne;
Fedorikhin, Alexander;
Haugen, Hege Mathea;
Sivertstøl, Njål.
(2019)
Elicitation of Salient Brand Emotions in Western and Asian Markets: The Role of Elicitation Context.
International Journal of Market Research (IJMR)
Vitenskapelig artikkel
-
Chasanidou, Dimitra;
Sivertstøl, Njål;
Hildrum, Jarle.
(2018)
Exploring employee interactions and quality of contributions in intra‐organisational innovation platforms.
Creativity and Innovation Management
Vitenskapelig artikkel
-
Sivertstøl, Njål.
(2016)
Why help others? A study of consumers' participation in online communities for customer support.
Journal of the Knowledge Economy
Vitenskapelig artikkel
-
Sivertstøl, Njål.
(2016)
Samskaping av tjenester - fire måter kunder skaper verdi på.
Magma forskning og viten
Vitenskapelig artikkel
Del av bok/rapport
-
Sivertstøl, Njål.
(2021)
Betre digital kundestøtte? La kundane hjelpe kvarandre!.
Universitetsforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Sivertstøl, Njål;
Fjuk, Annita.
(2019)
Applying Design-Thinking to Innovate, Validate, and Implement New Digital Services.
Edward Elgar Publishing
Faglig kapittel
Rapport
-
Sivertstøl, Njål;
Kleppe, Ingeborg Astrid.
(2015)
Online communities for customer support. A study of participation and its antecedents.
NHH
Doktorgradsavhandling
-
Sivertstøl, Njål;
Kleppe, Ingeborg Astrid.
(2006)
The global High Tech culture - A study of Norwegian High Tech companies in Bangalore.
NHH
Mastergradsoppgave
Undervisning
Emner
Formidling
2021
-
ProgramdeltagelseSivertstøl, Njål. (2021) Pandemi: Jacu måtte kline til digitalt. Sunnmørsposten Sunnmørsposten [Avis] 2021-03-11
2019
-
Vitenskapelig foredragNg, Sharon; Goh, Kim Huat; Sivertstøl, Njål; Haugen, Hege Mathea. (2019) Who and When Will Consumers Choose Online Versus Offline Platforms: Omni-Channel Customer Service In a Digital Economy. Frontiers in Service 2019 Frontiers in Service 2019 , Singapore 2019-07-18 - 2019-07-21
2018
-
Vitenskapelig foredragNg, Sharon; Goh, Kim Huat; Haugen, Hege Mathea; Sivertstøl, Njål. (2018) Hanging on to the Past: Omni-Channel Customer Service in a Digital Economy. EMAC EMAC Conference , Glasgow 2018-05-29 - 2018-06-01
2017
-
Vitenskapelig foredragJakubanecs, Alexander; Supphellen, Magne; Haugen, Hege Mathea; Sivertstøl, Njål. (2017) The Role of Context and Social Orientation of Emotion. The Association for Consumer Research (ACR) The Association for Consumer Research (ACR) Conference , Berlin 2017-10-27 - 2017-10-30
-
Vitenskapelig foredragJakubanecs, Alexander; Supphellen, Magne; Haugen, Hege Mathea; Sivertstøl, Njål. (2017) Patterns of Emotional Brand Experiences Across Cultures: The Role of Context and Social Orientation of Emotions. Marketing Advances Conference Marketing Advances (MA) Conference , Atlanta 2017-11-02 - 2018-10-03
2015
-
IntervjuSivertstøl, Njål. (2015) Både kunder og selskaper tjener på nettforumer. forsking.no forsking.no [Fagblad] 2015-06-15
2010
-
Vitenskapelig foredragSivertstøl, Njål. (2010) Co-creation in consumer communities. FIBE Doctoral Colloqium in Business Administration , NHH, Bergen 2010-01-06 - 2010-01-06
-
Vitenskapelig foredragSivertstøl, Njål. (2010) Online Communities for co-creation. European Association for Consumer Research (EACR) Conference PhD Colloquium at the EACR conference , London 2010-06-28 - 2010-06-30
2009
-
Vitenskapelig foredragSivertstøl, Njål. (2009) It´s hard to be a BMW driver. Johan Arndt Marketing Conference, TØH PhD Colloquium at the Johan Arndt Marketing Conference , Trondheim 2009-02-02 - 2009-02-04