Nina Cathrine Aagesen Vasseljen
73412739
48102194
Arkitekt Christies gate 2, 305, Kalvskinnet
Publikasjoner
2020
-
Vasseljen, Nina C. Aagesen.
(2020)
Cultural-historical activity theory framing and guiding professional learning in school-based development.
Routledge
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Vasseljen, Nina C. Aagesen;
Postholm, May Britt.
(2020)
Lærerutdannerens rolle i skolebasert kompetanseutvikling. Hvordan bidra til profesjonalisering innenfra?.
Cappelen Damm Akademisk
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2015
-
Dons, Carl Fredrik;
Vasseljen, Nina C. Aagesen.
(2015)
Om å bygge båten mens vi seiler - Høgskolen i Sør-Trøndelag og Ungdomstrinn i Utvikling.
Nettsider (opplysningsmateriale)
Del av bok/rapport
-
Vasseljen, Nina C. Aagesen.
(2020)
Cultural-historical activity theory framing and guiding professional learning in school-based development.
Routledge
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Vasseljen, Nina C. Aagesen;
Postholm, May Britt.
(2020)
Lærerutdannerens rolle i skolebasert kompetanseutvikling. Hvordan bidra til profesjonalisering innenfra?.
Cappelen Damm Akademisk
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
INFORMASJONSMATR
-
Dons, Carl Fredrik;
Vasseljen, Nina C. Aagesen.
(2015)
Om å bygge båten mens vi seiler - Høgskolen i Sør-Trøndelag og Ungdomstrinn i Utvikling.
Nettsider (opplysningsmateriale)
Undervisning
Emner
Formidling
2024
-
Faglig foredragVasseljen, Nina Cathrine Aagesen; Vathne, Runar; Steinnes, Gerd Sylvi; Hansen, Inger Merethe; Bjerkholt, Eva Merete; Hansen, Petter William. (2024) Nasjonalt nettverk for veiledning for nyutdannede lærere Hvordan bidra til kontinuerlig kvalitetsutvikling i nettverkets arbeid?. Høgskolen i Østfold Veiledningskonferansen 2024 , Fredrikstad 2024-02-08 - 2024-02-09
-
Vitenskapelig foredragVasseljen, Nina Cathrine Aagesen; Hansen, Petter William; Hansen, Inger Merethe; Bjerkholt, Eva Merete. (2024) Fra to-årig veiledningsordning til ett-årig introduksjonsår? Forskning og innspill til Kunnskapsdepartementet fra lærerutdanningenes nasjonale kompetansenettverk for veiledning for nyutdannede lærere. Kunnskapsdepartementet Kunnskapsdepartementet arbeid med utviklingen av et nytt helhetlig system for kompetanse - og karriereutvikling i barnehage og skole , Kunnskapsdepartementet 2024-03-11 - 2024-03-11
2022
-
Vitenskapelig foredragVasseljen, Nina C. Aagesen. (2022) Developing local mentoring practices for Newly Qualified Teachers, grounded in Cultural Historical Activity Theory. Nordic Educational Research Association (NERA) NERA Conference 2022 , Reykjavik, Island 2022-06-01 - 2022-06-03
-
Vitenskapelig foredragVasseljen, Nina C. Aagesen. (2022) Nyutdannede lærere og lokale veiledningsordninger - ressurser for rektors pedagogiske ledelse. Skoleeiere og lærerutdanning i Trøndelag Trøndelagskonferansen , Scandic Hell Hotell Stjørdal 2022-10-20 - 2022-10-21
-
PosterVasseljen, Nina C. Aagesen. (2022) Nyutdannede lærere fortjener veiledning av høy kvalitet!. ILU, NTNU Lærekraft i 100 år , Trondheim 2022-10-03 - 2022-10-07
2021
-
Faglig foredragHylander, Lene; Vasseljen, Nina C. Aagesen. (2021) Informasjonsfilm Ny som lærer. Institutt for lærerutdanning Karriedagene Institutt for lærerutdanning 2021 , Trondheim 2021-01-28 -
-
Vitenskapelig foredragAas, Hanne Kristin; Vasseljen, Nina C. Aagesen. (2021) Lesson Study i skolebasert kompetanseutvikling. Universitetet i Stavanger Lesson Study som profesjonsutvikling i lærerutdanningen 2021-04-20 -
2018
-
Vitenskapelig foredragAas, Hanne Kristin; Vasseljen, Nina C. Aagesen. (2018) Lesson Study as means towards an extended view on learning, a more student centered and inclusive practice. The World Association of Lesson Studies WALS 2018 international conference , Beijing 2018-11-23 - 2018-11-25
2017
-
Faglig foredragVasseljen, Nina C. Aagesen. (2017) Analytisk læringsledelse - å undersøke og utvikle egen undervisning. Hitra kommune Fagdag lærere barneskole , Fillan 2017-04-20 - 2017-04-20
-
Faglig foredragVasseljen, Nina C. Aagesen. (2017) Hva skal lærere samarbeid om, og hvordan?. Berg skole Fagdag lærere barneskole , Trondheim 2017-03-06 - 2017-03-06
-
Faglig foredragVasseljen, Nina C. Aagesen; Aasen, Lisbeth Larsen. (2017) Vurdering som kontinuerlig prosess i planlegging, gjennomføring og utvikling av undervisning. Hitra kommune Fagdag for lærere i grunnskolen , Fillan 2017-03-15 - 2017-03-15
-
Faglig foredragVasseljen, Nina C. Aagesen; Aas, Hanne Kristin. (2017) Lesson Study som metode for skolebasert kompetanseutvikling. Hva trengs av ledelse?. NTNU Skolelederkonferansen Ledelse og kvalitet i skolen , Scandic Hell hotell Stjørdal 2017-02-09 - 2017-02-10
-
Vitenskapelig foredragVasseljen, Nina C. Aagesen; Aas, Hanne Kristin. (2017) How does Lesson Study contribute to teachers’ learning and school-based development in Norwegian schools?. The World Association of Lesson Studies WALS 2017 , Nagoya 2017-11-24 - 2017-11-26
-
Faglig foredragVasseljen, Nina C. Aagesen. (2017) Lesson Study - når lærere i fellesskap undersøker og utvikler egen undervisning. Halden videregående skole Fagdag , Halden 2017-09-06 - 2017-09-06
-
Vitenskapelig foredragAas, Hanne Kristin; Vasseljen, Nina C. Aagesen. (2017) Researchers role in school-based action research. Chaining the actions by creating mirrordata and tools for teacher development. Collaborative Action Research Network CARN Conference 2017 , University of Crete, Rethymnon 2017-10-20 - 2017-10-22
2016
-
Faglig foredragVasseljen, Nina Cathrine Aagesen. (2016) Relasjonspedagogikk og læringsmiljøarbeid – en god inngang til skoleåret. Hitra kommune Plandag Hitra kommune , Fillan 2016-08-16 -
-
Faglig foredragAas, Hanne Kristin; Vasseljen, Nina Cathrine Aagesen. (2016) Lesson Study. Birralee International School Plandag Birralee International School Trondheim , Trondheim 2016-08-11 - 2016-08-11
-
Faglig foredragVasseljen, Nina Cathrine Aagesen. (2016) Lesson Study – å undersøke og utvikle egen undervisning. Utdanningsdirektoratet Prosjektleder- og FYR-koordinatorsamling , Trondheim 2016-04-13 - 2016-04-13
-
Vitenskapelig foredragVasseljen, Nina Cathrine Aagesen; Aas, Hanne Kristin. (2016) Lesson Study as a Method for Developing Individual and Group Teacher Competence. EERA The Emerging Researchers' Conference 2016 , Dublin 2016-08-22 - 2016-08-22
-
Faglig foredragVasseljen, Nina Cathrine Aagesen. (2016) Ledelse av læring i organisasjonen –erfaringer fra enhetsbasert kompetanseutvikling. Gauldalsregionen Barnehagebasert kompetanseutvikling , Trondheim 2016-02-09 - 2016-02-09
-
Faglig foredragVasseljen, Nina Cathrine Aagesen. (2016) Lesson Study – lærersamarbeid om elevenes læring. Å undersøke og utvikle egen undervisning. Horten videregående skole Plandag Horten videregående skole , Horten 2016-08-09 - 2016-08-09
-
Vitenskapelig foredragVasseljen, Nina Cathrine Aagesen; Aas, Hanne Kristin. (2016) Lesson Study som metode for kollektiv og individuell kompetanseutvikling blant lærere. Melhus kommune Plandag Melhus kommune , Melhus 2016-08-17 - 2016-08-17
-
Vitenskapelig foredragAas, Hanne Kristin; Vasseljen, Nina Cathrine Aagesen. (2016) How does Lesson Study contribute to teachers collective and individual learning?. The World Association of Lesson Studies WALS Annual Conference 2016 , Exeter 2016-09-03 - 2016-09-05
-
Vitenskapelig foredragVasseljen, Nina Cathrine Aagesen; Aas, Hanne Kristin. (2016) Lesson Study for the first time – Experiences from a research and development project in Norwegian elementary school. The World Association of lesson Studies WALS Annual Conference 2016 , Exeter 2016-09-03 - 2016-09-05
2015
-
Vitenskapelig foredragAas, Hanne Kristin; Vasseljen, Nina C. Aagesen. (2015) Lesson Study - a method for improving teaching and collaborative Learning in Norwegian elementary schools. CARN and University of Minho CARN Conference , Braga 2015-11-06 - 2015-11-08
-
Faglig foredragVasseljen, Nina C. Aagesen. (2015) Barn lærer når de forteller. Overgang barnehage-skole. Melhus kommune Ledersamling Melhus kommune , Melhus 2015-06-02 -