Mari-Ana Myfanwy Jones
Mari-Ana Myfanwy Jones
Førsteamanuensis og Studieprogramleder Master i Skoleutvikling og Utdanningsledelse, Leder Rektorutdanning NTNU-nettverket, Leder NATPRONET
mari.a.jones@ntnu.no
Publikasjoner
2024
-
Jones, Mari-Ana Myfanwy;
Skaalvik, Cecilie;
Letnes, Mari-Ann;
Dons, Carl Fredrik;
Meidell, Mette.
(2024)
Mer enn tips og triks: hvordan få det beste ut av Dekom-samarbeid?.
Skolelederen
Kronikk
-
Jones, Mari-Ana Myfanwy;
Bergh, Camilla Fredrikke;
Hagerup, Pia Skog;
Aasen, Arne Johannes.
(2024)
Erfaringer med oppfølgingsordningen 2020-23.
NTNU/Statsforvalteren i Trøndelag
Rapport
-
Rikstad, Gunhild;
Jones, Mari-Ana Myfanwy.
(2024)
Medvirkning som samskaping i møtepunktet mellom museum og skole.
Nordisk Museologi
Vitenskapelig artikkel
2023
-
Jones, Mari-Ana Myfanwy;
Dehlin, Erlend.
(2023)
Betydningen av skriving og veiledning i rektorutdanningen i Forskning på den nasjonale skolelederutdanningen Del II.
Utdanningsdirektoratet
Rapport
-
Jones, Mari-Ana Myfanwy;
Grevle, Tessa Eriksen;
Dehlin, Erlend;
Burner, Tony;
Bubb, Sara.
(2023)
Opportunities and Dilemmas in Interactions between the Education Sector and Academia.
Nordic Journal of Comparative and International Education (NJCIE)
Leder
2022
-
Dehlin, Erlend;
Jones, Mari-Ana;
Klev, Roger;
Dons, Carl F..
(2022)
Skoler i drift. Hvordan bruker erfaringene med korona til noe positivt?.
Bedre Skole
Kronikk
-
Dehlin, Erlend;
Jones, Mari-Ana.
(2022)
Mer rekruttskole i skolen? Her er vår mening: "Et rungende tja!".
Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.)
Kronikk
-
Dehlin, Erlend;
Jones, Mari-Ana.
(2022)
Elevmedvirkning og samskapt læring.
Fagbokforlaget
Fagbokforlaget
Populærvitenskapelig bok
-
Jones, Mari-Ana.
(2022)
“We hope it isn’t about them deciding everything!”
A Mixed Methods Study of Student Participation.
NTNU Open
Doktorgradsavhandling
2021
-
Dehlin, Erlend;
Jones, Mari-Ana.
(2021)
Ledelse av lærernes profesjonelle læringsfellesskap i "eleven som subjekt"-skolen.
Fagbokforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Jones, Mari-Ana;
Hall, Valerie.
(2021)
Redefining student voice: applying the lens of critical pragmatism.
Oxford Review of Education
Vitenskapelig artikkel
-
Jones, Mari-Ana;
Hall, Valerie A..
(2021)
Student Voice and Student Feedback: How Critical Pragmatism Can Reframe Research and Practice.
Springer
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Jones, Mari-Ana;
Dehlin, Erlend;
Skoglund, Kristin Norum;
Dons, Carl Fredrik.
(2021)
Crisis as opportunity: experiences of Norwegian school leaders during the COVID-19 pandemic.
Education In The North
Vitenskapelig artikkel
2020
-
Jones, Mari-Ana.
(2020)
‘Students as “development-agents”: how one school in Northern Norway brings students and teachers together to enact school improvement.’.
Education In The North
Vitenskapelig artikkel
-
Jones, Mari-Ana;
Bubb, Sara.
(2020)
Student voice to improve schools: Perspectives from students, teachers and leaders in ‘perfect’ conditions. .
Improving Schools
Vitenskapelig artikkel
-
Bubb, Sara;
Jones, Mari-Ana.
(2020)
Learning from the COVID-19 home-schooling experience: Listening to pupils, parents/carers and teachers.
Improving Schools
Vitenskapelig artikkel
-
Jones, Mari-Ana;
Bubb, Sara.
(2020)
Fagfornyelsen i praksis - erfaringer med hjemmeskole i Tysvær kommune.
Bedre Skole
Fagartikkel
Tidsskriftspublikasjoner
-
Jones, Mari-Ana Myfanwy;
Skaalvik, Cecilie;
Letnes, Mari-Ann;
Dons, Carl Fredrik;
Meidell, Mette.
(2024)
Mer enn tips og triks: hvordan få det beste ut av Dekom-samarbeid?.
Skolelederen
Kronikk
-
Rikstad, Gunhild;
Jones, Mari-Ana Myfanwy.
(2024)
Medvirkning som samskaping i møtepunktet mellom museum og skole.
Nordisk Museologi
Vitenskapelig artikkel
-
Jones, Mari-Ana Myfanwy;
Grevle, Tessa Eriksen;
Dehlin, Erlend;
Burner, Tony;
Bubb, Sara.
(2023)
Opportunities and Dilemmas in Interactions between the Education Sector and Academia.
Nordic Journal of Comparative and International Education (NJCIE)
Leder
-
Dehlin, Erlend;
Jones, Mari-Ana;
Klev, Roger;
Dons, Carl F..
(2022)
Skoler i drift. Hvordan bruker erfaringene med korona til noe positivt?.
Bedre Skole
Kronikk
-
Dehlin, Erlend;
Jones, Mari-Ana.
(2022)
Mer rekruttskole i skolen? Her er vår mening: "Et rungende tja!".
Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.)
Kronikk
-
Jones, Mari-Ana;
Hall, Valerie.
(2021)
Redefining student voice: applying the lens of critical pragmatism.
Oxford Review of Education
Vitenskapelig artikkel
-
Jones, Mari-Ana;
Dehlin, Erlend;
Skoglund, Kristin Norum;
Dons, Carl Fredrik.
(2021)
Crisis as opportunity: experiences of Norwegian school leaders during the COVID-19 pandemic.
Education In The North
Vitenskapelig artikkel
-
Jones, Mari-Ana.
(2020)
‘Students as “development-agents”: how one school in Northern Norway brings students and teachers together to enact school improvement.’.
Education In The North
Vitenskapelig artikkel
-
Jones, Mari-Ana;
Bubb, Sara.
(2020)
Student voice to improve schools: Perspectives from students, teachers and leaders in ‘perfect’ conditions. .
Improving Schools
Vitenskapelig artikkel
-
Bubb, Sara;
Jones, Mari-Ana.
(2020)
Learning from the COVID-19 home-schooling experience: Listening to pupils, parents/carers and teachers.
Improving Schools
Vitenskapelig artikkel
-
Jones, Mari-Ana;
Bubb, Sara.
(2020)
Fagfornyelsen i praksis - erfaringer med hjemmeskole i Tysvær kommune.
Bedre Skole
Fagartikkel
Bøker
-
Dehlin, Erlend;
Jones, Mari-Ana.
(2022)
Elevmedvirkning og samskapt læring.
Fagbokforlaget
Fagbokforlaget
Populærvitenskapelig bok
Del av bok/rapport
-
Dehlin, Erlend;
Jones, Mari-Ana.
(2021)
Ledelse av lærernes profesjonelle læringsfellesskap i "eleven som subjekt"-skolen.
Fagbokforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Jones, Mari-Ana;
Hall, Valerie A..
(2021)
Student Voice and Student Feedback: How Critical Pragmatism Can Reframe Research and Practice.
Springer
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Rapport
-
Jones, Mari-Ana Myfanwy;
Bergh, Camilla Fredrikke;
Hagerup, Pia Skog;
Aasen, Arne Johannes.
(2024)
Erfaringer med oppfølgingsordningen 2020-23.
NTNU/Statsforvalteren i Trøndelag
Rapport
-
Jones, Mari-Ana Myfanwy;
Dehlin, Erlend.
(2023)
Betydningen av skriving og veiledning i rektorutdanningen i Forskning på den nasjonale skolelederutdanningen Del II.
Utdanningsdirektoratet
Rapport
-
Jones, Mari-Ana.
(2022)
“We hope it isn’t about them deciding everything!”
A Mixed Methods Study of Student Participation.
NTNU Open
Doktorgradsavhandling
Undervisning
Emner
Formidling
2024
-
Faglig foredragJones, Mari-Ana Myfanwy; Dehlin, Erlend; Sahlin, Susanne. (2024) Leading in Partnership: opportunities and dilemmas. European Educational Researchers Association European Conference of Educational Research , Nicosia 2024-08-26 - 2024-08-30
-
Vitenskapelig foredragHagerup, Pia Skog; Bergh, Camilla Fredrikke; Jones, Mari-Ana Myfanwy; Aasen, Arne Johannes. (2024) Opportunities and Dilemmas in Longitudinal Partnersips for Continuous School Development. EERA European Educational Research Association ECER , Nicosia 2024-08-26 - 2024-08-30
-
Vitenskapelig foredragHylander, Lene; Jones, Mari-Ana Myfanwy; Leraand, Arve; Dehlin, Erlend; Smeplass, Eli. (2024) Samskapt vurdering: Erfaringer med utvikling av underveisvurderingspraksiser i toppundervisningsprosjekt i yrkesfaglærerutdanning. Nordyrk , Reykjavik 2024-06-03 - 2024-06-05
-
Vitenskapelig foredragJones, Mari-Ana Myfanwy; Hylander, Lene; Dehlin, Erlend; Leraand, Arve. (2024) Samskapt vurdering: erfaringer med utvikling av underveisvurderingspraksiser i toppundervisningsprosjektet. NTNU Læringsfestivalen , Trondheim 2024-05-27 - 2024-05-28
2023
-
Vitenskapelig foredragJones, Mari-Ana Myfanwy; Bergh, Camilla Fredrikke. (2023) Knowledge co-creation in a university-school partnership in Norway. European Educational Research Association European Conference of Educational Research , Glasgow 2023-08-22 -
-
Faglig foredragJones, Mari-Ana Myfanwy. (2023) «Vi håper de ikke skal bestemme alt!» Medvirkning og samskaping i museum og skolen . Kulturarv i DKS SPOR - arena for kulturarv konferanse 2023-09-14 -
-
Faglig foredragJones, Mari-Ana Myfanwy. (2023) Elevmedvirkning: Hvordan får vi det til i skolen? . NTNU Ledelse og kvalitet i skolen 2023-02-10 -
2022
-
Faglig foredragJones, Mari-Ana. (2022) Rektorutdanning - NTNU-nettverket. Nasjonalt EVU-Forum Nasjonalt EVU-Forum 2022 , Trondheim 2022-11-21 -
-
IntervjuJones, Mari-Ana; Dehlin, Erlend. (2022) Tidsbruk, skoleutvikling og drift. Skolelederforbundet podkast: Viktigste Leder Skolelederforbundet podkast: Viktigste Leder [Internett] 2022-07-31
-
ProgramledelseJones, Mari-Ana; Dehlin, Erlend; Irgens, Eirik J.. (2022) Medvirkning i skolen: dilemmaer og muligheter. YouTube YouTube [Internett] 2022-03-08
2021
-
Vitenskapelig foredragJones, Mari-Ana; Dehlin, Erlend. (2021) Leading Schools as Learning Communities in the 21st Century: the Importance of Student Participation. European Educational Research Association European Conference on Educational Research 2021-09-06 - 2021-09-10
-
Vitenskapelig foredragBubb, Sara; Jones, Mari-Ana. (2021) Learning In And From The Remote Learning Experience During The Pandemic. European Educational Research Association European Conference on Educational Research 2021-09-06 - 2021-09-10