Ingunn Fylkesnes
Om
Eg er tilsett som førsteamanuensis ved Institutt for sosialt arbeid, og arbeider med praksisoppfølging for barnevernsstudentar, ferdighetstrening med studentar og har her emneansvar for etter- og videreutdanning i Tverrfaglig psykososialt arbeid med barn og unge (PABU).
Eg har ein variert bakgrunn yrkesmessig, der delane støtter opp om kvarandre fram mot noverande stilling. Eg er utdanna fysioterapeut frå Bergen, og har arbeidd ved ein kommunal HVPU-institusjon rundt reformperioden tidleg 1990-tal. Eg har arbeidd i hovudsak med barn og familiar ved Nordlandssjukehuset, Bodø (samt leiarerfaring) og har lang erfaring som saksbehandlar ved Barne- og familietenesta i Trondheim. Samla sett har arbeidserfaringa medført stor kompetanse innanfor området barn, unge og familiar, mest familiar med barn med funksjonsnedsetjingar.
Mastergrad i helsevitskap (samfunnsvitskapleg) ved NTNU (2014) og doktorgrad i sosiologi ved Nord universitet (2021) har begge handla om barn og unge som bur i barnebustad, ei lite synleg gruppe barn og unge i landet vårt.
Vår 2022 fullførte eg Uniped, 200-timersprogrammet for universitetspedagogikk (NTNU).
Eg er med i forskergruppen "Funksjonshemming og samfunn" (Funkis) og har deltelke i det internasjonale forskingsprosjektet PANDA/REACCH.
Forskning
Mi forsking har i hovudsak omhandla barn og unge og deira liv i institusjonsforma barnebustad. Doktorgradsprosjektet mitt er ei observasjonsstudie frå livet i nokre barnebustadar. Her blir dei unge og dei tilsette sin kvardag vevd saman. Doktorgraden var artikkelbasert og inneheldt fire artiklar.
I etterkant har eg initiert eit prosjekt som "følgjer" det offentlege, landsdekkande systemtilsynet i barne- og avlastningsbustadar, som blir gjennomført 2022-2023. Dette er første omfattande tilsyn sidan 2009. Her intervjuer eg tilsynslag ved Statsforvaltaren i dei ulike fylka, og planlegg å snakke med nokre tilsette i kommunar som har hatt tilsyn. Tilsynet omhandlar habilitering/opplæring. Eg planlegg å skrive ein artikkel basert på data som vert henta inn, inkludert Helsetilsynet sin veileder for tilsynet og sluttrapporten som tilsynet vil lage etter endt tilsyn.
Eg er involvert i eit forskings/utviklingsprosjekt om universell utforming, finansiert av HK-dir. Dette prosjektet handlar om korleis universell utforming som tema og kunnskap kan inkluderast i undervisning til studentar ved Institutt for sosialt arbeid, NTNU.
Publikasjoner
2024
-
Nielsen, Brita Fladvad;
Pedersen, Heidi;
Eidhamar, Helga;
Fernandez, Daniela;
Ness, Ottar;
Rishi, Gunika.
(2024)
Tjenester for Alle 2 Universitetet for Alle. Konferansebidrag og prosjektfunn.
NTNU
Rapport
2023
-
Pedersen, Heidi;
Fylkesnes, Ingunn;
Hammer, Svenja.
(2023)
Universell utforming som kompetanseområde innen sosial- og barnevernsfaglig utdanning.
NTNU
Rapport
-
Fylkesnes, Ingunn.
(2023)
Berøring og intimitet - kroppen i skjeringspunktet mellom offentleg og privat. Omsorg for utviklingshemma barn og unge i barnebustad.
Barn – forskning om barn og barndom i Norden
Vitenskapelig artikkel
2022
-
Fylkesnes, Ingunn;
Husby, Inger Sofie Dahlø.
(2022)
Hva ville skjedd med Agnes i dag?
Kronikk i Adresseavisen 17.03.22.
Adresseavisen
Leserinnlegg
-
Fylkesnes, Ingunn.
(2022)
Utviklingshemmede trenger gode relasjoner.
Innlegg i MidtNorsk debatt i Adresseavisen.
17.03.22.
Adresseavisen
Leserinnlegg
-
Juul, Randi;
Husby, Inger Sofie Dahlø;
Saenen, Virna;
Eerdekens, Wendy;
Heirbaut, Eva;
Mercado García, Esther.
(2022)
Methods and tools that inform collaborative work
with young children
Brief for practitioners
.
Briefs
2021
-
Fylkesnes, Ingunn;
Ytterhus, Borgunn.
(2021)
Whose voices matter? Use, misuse and non-use of augmentative and alternative communication (AAC) among severely disabled children living in small group homes.
Scandinavian Journal of Disability Research
Vitenskapelig artikkel
-
Fylkesnes, Ingunn;
Sandvin, Johans Tveit.
(2021)
Kropp, kommunikasjon, aktørskap. Utviklingshemma barn og unge si livsverd i den institusjonelle konteksten barnebustad.
Nord universitet
Nord universitet
Doktorgradsavhandling
2020
-
Fylkesnes, Ingunn.
(2020)
Communicative Work: Establishing Communication by Severely Disabled Children in Small Group Homes.
Child Care in Practice
Vitenskapelig artikkel
-
Fylkesnes, Ingunn.
(2020)
Institutional talk and practices: A journey into small group-homes for intellectually disabled children.
Disability & Society
Vitenskapelig artikkel
-
Fylkesnes, Ingunn.
(2020)
Relasjonelt aktørskap. Vilkår for medverknad når barn og unge med utviklingshemming bur i barnebustad.
Fontene forskning
Vitenskapelig artikkel
Tidsskriftspublikasjoner
-
Fylkesnes, Ingunn.
(2023)
Berøring og intimitet - kroppen i skjeringspunktet mellom offentleg og privat. Omsorg for utviklingshemma barn og unge i barnebustad.
Barn – forskning om barn og barndom i Norden
Vitenskapelig artikkel
-
Fylkesnes, Ingunn;
Husby, Inger Sofie Dahlø.
(2022)
Hva ville skjedd med Agnes i dag?
Kronikk i Adresseavisen 17.03.22.
Adresseavisen
Leserinnlegg
-
Fylkesnes, Ingunn.
(2022)
Utviklingshemmede trenger gode relasjoner.
Innlegg i MidtNorsk debatt i Adresseavisen.
17.03.22.
Adresseavisen
Leserinnlegg
-
Fylkesnes, Ingunn;
Ytterhus, Borgunn.
(2021)
Whose voices matter? Use, misuse and non-use of augmentative and alternative communication (AAC) among severely disabled children living in small group homes.
Scandinavian Journal of Disability Research
Vitenskapelig artikkel
-
Fylkesnes, Ingunn.
(2020)
Communicative Work: Establishing Communication by Severely Disabled Children in Small Group Homes.
Child Care in Practice
Vitenskapelig artikkel
-
Fylkesnes, Ingunn.
(2020)
Institutional talk and practices: A journey into small group-homes for intellectually disabled children.
Disability & Society
Vitenskapelig artikkel
-
Fylkesnes, Ingunn.
(2020)
Relasjonelt aktørskap. Vilkår for medverknad når barn og unge med utviklingshemming bur i barnebustad.
Fontene forskning
Vitenskapelig artikkel
Rapport
-
Nielsen, Brita Fladvad;
Pedersen, Heidi;
Eidhamar, Helga;
Fernandez, Daniela;
Ness, Ottar;
Rishi, Gunika.
(2024)
Tjenester for Alle 2 Universitetet for Alle. Konferansebidrag og prosjektfunn.
NTNU
Rapport
-
Pedersen, Heidi;
Fylkesnes, Ingunn;
Hammer, Svenja.
(2023)
Universell utforming som kompetanseområde innen sosial- og barnevernsfaglig utdanning.
NTNU
Rapport
-
Fylkesnes, Ingunn;
Sandvin, Johans Tveit.
(2021)
Kropp, kommunikasjon, aktørskap. Utviklingshemma barn og unge si livsverd i den institusjonelle konteksten barnebustad.
Nord universitet
Nord universitet
Doktorgradsavhandling
INFORMASJONSMATR
-
Juul, Randi;
Husby, Inger Sofie Dahlø;
Saenen, Virna;
Eerdekens, Wendy;
Heirbaut, Eva;
Mercado García, Esther.
(2022)
Methods and tools that inform collaborative work
with young children
Brief for practitioners
.
Briefs
Undervisning
Emner
Formidling
2024
-
Vitenskapelig foredragFylkesnes, Ingunn. (2024) Landsdekkande tilsyn med barne- og avlastingsbustadar. Norsk Nettverk for Forskning om Funksjonshemming Norsk Nettverk for Forskning om Funksjonshemming , Bodø 2024-06-03 - 2024-06-04
-
Faglig foredragFylkesnes, Ingunn. (2024) Landsdekkande tilsyn med barne- og avlastingsbustadar. NNFF Norsk nettverk for forskning på funksjonshemmede , Bodø 2024-06-03 - 2024-06-04
2023
-
Faglig foredragPedersen, Heidi; Fylkesnes, Ingunn. (2023) Universell utforming som kompetanseområde i høyere utdanning innen sosialt arbeid og barnevernsfag. Institutt for desig, Institutt for sosialt arbeid, Institutt for pedagogikk og livslang læring, NTNU Tjenester for alle - konferansen 2023 , NTNU, Gløshaugen, trondheim 2023-11-15 - 2023-11-16
-
Vitenskapelig foredragFylkesnes, Ingunn. (2023) Touch and intimacy. The body as private or public in residential institutions for intellectually disabled children. NNDR Nordic Network for Disability Research 16th conference , Reykjavik 2023-05-10 - 2023-05-12
-
PosterPedersen, Heidi; Fylkesnes, Ingunn. (2023) Universal design as competence area in social work and child protection education. Nordic Network of Disability Research NNDR 16 Research conference 2023 , Reykjavik, Island 2023-05-10 - 2023-05-12
-
PosterPedersen, Heidi; Fylkesnes, Ingunn. (2023) Universal design as competence area in social work and child protection education. NNDR Nordic network of disability research 16th conference , Reykjavik 2023-05-10 - 2023-05-12
2021
-
Vitenskapelig foredragFylkesnes, Ingunn. (2021) Barnebustaden som velferdspolitisk fenomen - relatert til CRPD. NNFF Norsk nettverk for forskning om funksjonshemming, NNFF , DIgitalt 2021-06-07 - 2021-06-08
2019
-
Vitenskapelig foredragFylkesnes, Ingunn. (2019) Everyday life, lifeworld, meaning: Institutional experiences in small group-homes for severe intellectually disabled children. University of Urbana- Champaigh International congress of qualitative inquiry 2019 , Urbana Champaign, Illinois 2019-05-15 - 2019-05-18
2018
-
Vitenskapelig foredragFylkesnes, Ingunn. (2018) The everyday life of severe disabled children living in small group-homes and the possibility for getting a bottom-up perspective. Lancaster Disability Conference , Lancaster 2018-09-11 - 2018-09-13
-
Vitenskapelig foredragFylkesnes, Ingunn. (2018) Metodologiske tilnærminger for observasjonsstudie av barn og unge som bor i barnebolig. Norsk nettverk for forskning om funksjonshemming Norsk nettverk for forskning om funksjonshemming 8. forksningskonferanse , Stjørdal 2018-06-04 - 2018-06-05