Elin Moen
Publikasjoner
2024
-
Moen, Elin;
Hellesnes, Gro.
(2024)
På vei mot å bli en lærerperson. Lærerstudenters utforsking gjennom performative læringsaktiviteter i et læringslaboratorium.
Cappelen Damm Akademisk
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2020
-
Moen, Elin Tronsaune;
Page, Alexander Gamst.
(2020)
Kunnskapsformer og danningsidealer i lærerutdanningen.
Cappelen Damm Akademisk
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Kvello, Pål;
Barstad, Stine Slaatsveen;
Rønning, Bernt;
Moen, Elin Tronsaune;
Østerlie, Ove.
(2020)
Omvendt undervisning versus tradisjonell undervisning i
naturfag på ungdomsskolen: En studie av elevers motivasjon,
forberedelser og læringsutbytte.
Acta Didactica Norden (ADNO)
Vitenskapelig artikkel
-
Page, Alexander Gamst;
Moen, Elin Tronsaune.
(2020)
En syklisk vei til profesjonell
kunnskap: Praksisperiodens
påvirkning på kunnskapsproduksjon
i lærerutdanning.
Cappelen Damm Akademisk
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Løhre, Audhild;
Etnan, Randi;
Moen, Elin Tronsaune.
(2020)
Tilhørighet under klassens himmel: Lærerstudenter midtveis i profesjonsutdanningen.
Cappelen Damm Akademisk
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2017
-
Moen, Elin.
(2017)
Utvikling av skolekultur og lærerens handlingsrom i en flerkulturell skole.
Gyldendal Akademisk
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2016
-
Løhre, Audhild;
Moen, Elin;
Etnan, Randi;
Andersen, Marit;
Uthus, Marit.
(2016)
Verdier, engasjement og tilhørighet som drivkrefter i lærerstudenters yrkesvalg og utvilking av læreridentitet.
Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk
Vitenskapelig artikkel
2007
-
Moen, Elin.
(2007)
"Da slipp du å sitt der å vær dum". En fenomenologisk studie av gutters opplevelse knyttet til bruk av læringsstrategier.
Tapir Akademisk Forlag
Skriftserien klasseromsforskning (17)
Vitenskapelig monografi
Tidsskriftspublikasjoner
-
Kvello, Pål;
Barstad, Stine Slaatsveen;
Rønning, Bernt;
Moen, Elin Tronsaune;
Østerlie, Ove.
(2020)
Omvendt undervisning versus tradisjonell undervisning i
naturfag på ungdomsskolen: En studie av elevers motivasjon,
forberedelser og læringsutbytte.
Acta Didactica Norden (ADNO)
Vitenskapelig artikkel
-
Løhre, Audhild;
Moen, Elin;
Etnan, Randi;
Andersen, Marit;
Uthus, Marit.
(2016)
Verdier, engasjement og tilhørighet som drivkrefter i lærerstudenters yrkesvalg og utvilking av læreridentitet.
Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk
Vitenskapelig artikkel
Bøker
-
Moen, Elin.
(2007)
"Da slipp du å sitt der å vær dum". En fenomenologisk studie av gutters opplevelse knyttet til bruk av læringsstrategier.
Tapir Akademisk Forlag
Skriftserien klasseromsforskning (17)
Vitenskapelig monografi
Del av bok/rapport
-
Moen, Elin;
Hellesnes, Gro.
(2024)
På vei mot å bli en lærerperson. Lærerstudenters utforsking gjennom performative læringsaktiviteter i et læringslaboratorium.
Cappelen Damm Akademisk
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Moen, Elin Tronsaune;
Page, Alexander Gamst.
(2020)
Kunnskapsformer og danningsidealer i lærerutdanningen.
Cappelen Damm Akademisk
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Page, Alexander Gamst;
Moen, Elin Tronsaune.
(2020)
En syklisk vei til profesjonell
kunnskap: Praksisperiodens
påvirkning på kunnskapsproduksjon
i lærerutdanning.
Cappelen Damm Akademisk
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Løhre, Audhild;
Etnan, Randi;
Moen, Elin Tronsaune.
(2020)
Tilhørighet under klassens himmel: Lærerstudenter midtveis i profesjonsutdanningen.
Cappelen Damm Akademisk
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Moen, Elin.
(2017)
Utvikling av skolekultur og lærerens handlingsrom i en flerkulturell skole.
Gyldendal Akademisk
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Undervisning
Emner
Formidling
2024
-
PosterØksnes, Maria; Hellesnes, Gro; Moen, Elin; Norderhus, Ragnhild Røe; Haugdahl, Astrid Irene. (2024) Lek før og nå. NTNU Forskernatt 2024 2024-09-27 - 2024-09-27
-
Vitenskapelig foredragMoen, Elin; Hellesnes, Gro. (2024) Performative læringsaktiviteter som utgangspunkt for å utforske seg selv som lærerperson. Et undervisningsprosjekt i grunnskolelærerutdanningen ved ILU, NTNU. University Colleges SYD Nordisk læreruddannelses-konference LUK24 , Esbjerg, Danmark 2024-05-13 - 2024-05-16
2022
-
Vitenskapelig foredragHellesnes, Gro; Moen, Elin Tronsaune. (2022) What happens when teacher students explore their own practice experiences through embodied and dialogue-exploring activities on campus? (Hva skjer når lærerstudenter utforsker egne praksiserfaringer gjennom kroppslige og dialog-utforskende aktiviteter på campus?). NERA NERA 2022 , Reykjavik 2022-06-01 - 2022-06-03
-
Vitenskapelig foredragMoen, Elin Tronsaune; Hellesnes, Gro. (2022) Understanding and grasping the teacher role, in meeting the field of practice in school. NERA NERA 2022 , Reykjavik 2022-06-01 - 2022-06-03
-
PosterMoen, Elin; Hellesnes, Gro. (2022) PEDLAB Et undervisningsopplegg hvor lærerstudenter utforsker erfaringer, opplevelser og antakelser knyttet til egen lærerrolle. Institutt for lærerutdanning, NTNU Lærekraft , Trondheim 2022-10-03 - 2022-10-07
2019
-
Vitenskapelig foredragMoen, Elin Tronsaune; Järnerot, Anna. (2019) What Would Klafki And Aristoteles Say About Our Student Teachers? . ECER 2019-09-04 -
2016
-
Vitenskapelig foredragKvello, Pål; Barstad, Stine Slaatsveen; Østerlie, Ove; Moen, Elin. (2016) Omvendt undervisning eller tradisjonell undervisning. Hva er best?. Nasjonalt nettverk for naturfagutdanning og Naturfagsenteret Forskerskole for lærerutdannere i naturfag , Oslo 2016-10-21 - 2016-10-21
2015
-
Vitenskapelig foredragLøhre, Audhild; Moen, Elin; Uthus, Marit. (2015) Hvor vil den ferske lærerstudenten - og hvordan komme dit?. FoU i praksis 2015 , Trondheim 2015-04-09 - 2015-04-10