Audun Grøm
Om
Funksjon i 2023: Seksjonssjef for seksjon for utdanningskvalitet og læringsmiljø
Funksjon i 2020- 2023: Avdelingsdirektør for avdeling for utdanningskvalitet
Funksjon i 2018 -2020: Prodekan for bachelor ingeniørutdannning på IE
Funksjon i 2017: Stedlig leder på tvers av fakultetets bachelorutdanninger på Kalvskinnet.
Funksjon i 2016: Instituttleder for elektrofag og fornybar energi (IEFE) på Fakultet for teknologi
Funksjon i 2015: Daglig leder for Hist Kompetanse AS (HCR)
Prosjektleder: Prosjektleder TettPÅ, NTNU Toppundervisning
Undervisning siden 2004: TALM 1005-A Statistikk og økonomi, økonomidel
TALM 3005-A Innovasjon og økonomi
ALM303V-A Regnskap
KOMP1006- Norsk bedriftskultur
Økonomisk leder for forskningsprosjektene:
EduMecca: Contract 143545-2008-LLP-NO-KA3-KA3MP
iQSim: Contract 142719-LLP-1-2008-1-NO-LEONARDO-LMP
iQVET: Contract LdV-2012-1-NO1-LEO05-04776
Do-IT: Contract 2009-1-NO1-LEO05-01046
iLike: Contract 527585-LLP-1-2012-1-NO-COMENIUS-CMP
EuroMecca: Contract NO/08/LLP-LdV/TOI/131003
Done-IT: Contract 511485-LLP-1-2010-NO-KA3-KA3MP
TITUS: Contract LLP-LdV-TOI-2012-RO-005-21128
EuroPlast: Contract 2010-1-NO1-LEO05-01968
Partneransvar: Global SRS: Contract 2011-1-SE1-LEO05-08382
VET2EDU:
IWSD:
EnvKids: Contract 502390-LLP-1-2009-GR-COMENIUS-CMP
Publikasjoner
2020
-
Rokkones, Klara;
Dahlback, Jorunn;
Goldmann, Ingrid;
Utvær, Britt Karin Støen;
Grøm, Audun;
Midjo, Arne.
(2020)
Fremtidens yrkesfaglærerutdanning ved NTNU. Delrapport 1 og 2. .
NTNU
Rapport
2019
-
Grøm, Audun;
Lyng, Reidar;
Malmqvist, Johan.
(2019)
TOWARDS CDIO STANDARDS 3.0.
Proceedings of the International CDIO Conference
Vitenskapelig artikkel
-
Grøm, Audun;
Nygård, Mads;
Lyng, Reidar;
Rosén, Anders.
(2019)
MAPPING THE CDIO SYLLABUS TO THE UNESCO
KEY COMPETENCIES FOR SUSTAINABILITY.
Proceedings of the International CDIO Conference
Vitenskapelig artikkel
2017
-
Grøm, Audun;
Hansen, Gabrielle;
Stoica, George Adrian.
(2017)
Gamifying Experiences Using a Peer Learning Assessment System: Combining Two Separate Research Traditions to Promote Student Learning.
Springer
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2012
-
Talmo, Tord Mjøsund;
Stav, John Birger;
Arnesen, Ketil;
Grøm, Audun.
(2012)
EXPERIENCES WITH USE OF ACTIVITY BASED TRAINING METHODS IN LANGUAGE TRAINING.
International Academy of Technology, Education and Development (IATED)
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Nielsen, Kjetil Liestøl;
Hansen-Nygård, Gabrielle;
Talmo, Tord Mjøsund;
Grøm, Audun;
Stav, John Birger.
(2012)
STUDENTS EXPERIENCE WITH USE OF RESPONSE TECHNOLOGY ON THEIR SMARTPHONES.
International Academy of Technology, Education and Development (IATED)
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Talmo, Tord Mjøsund;
Stav, John Birger;
Arnesen, Ketil;
Grøm, Audun.
(2012)
Experiences with use of activity based training methods in language training.
INTED Proceedings
Vitenskapelig artikkel
-
Nielsen, Kjetil Liestøl;
Hansen-Nygård, Gabrielle;
Talmo, Tord Mjøsund;
Grøm, Audun;
Stav, John Birger.
(2012)
STUDENTS EXPERIENCE WITH USE OF RESPONSE TECHNOLOGY ON THEIR SMARTPHONES.
INTED Proceedings
Vitenskapelig artikkel
Tidsskriftspublikasjoner
-
Grøm, Audun;
Lyng, Reidar;
Malmqvist, Johan.
(2019)
TOWARDS CDIO STANDARDS 3.0.
Proceedings of the International CDIO Conference
Vitenskapelig artikkel
-
Grøm, Audun;
Nygård, Mads;
Lyng, Reidar;
Rosén, Anders.
(2019)
MAPPING THE CDIO SYLLABUS TO THE UNESCO
KEY COMPETENCIES FOR SUSTAINABILITY.
Proceedings of the International CDIO Conference
Vitenskapelig artikkel
-
Talmo, Tord Mjøsund;
Stav, John Birger;
Arnesen, Ketil;
Grøm, Audun.
(2012)
Experiences with use of activity based training methods in language training.
INTED Proceedings
Vitenskapelig artikkel
-
Nielsen, Kjetil Liestøl;
Hansen-Nygård, Gabrielle;
Talmo, Tord Mjøsund;
Grøm, Audun;
Stav, John Birger.
(2012)
STUDENTS EXPERIENCE WITH USE OF RESPONSE TECHNOLOGY ON THEIR SMARTPHONES.
INTED Proceedings
Vitenskapelig artikkel
Del av bok/rapport
-
Grøm, Audun;
Hansen, Gabrielle;
Stoica, George Adrian.
(2017)
Gamifying Experiences Using a Peer Learning Assessment System: Combining Two Separate Research Traditions to Promote Student Learning.
Springer
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Talmo, Tord Mjøsund;
Stav, John Birger;
Arnesen, Ketil;
Grøm, Audun.
(2012)
EXPERIENCES WITH USE OF ACTIVITY BASED TRAINING METHODS IN LANGUAGE TRAINING.
International Academy of Technology, Education and Development (IATED)
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Nielsen, Kjetil Liestøl;
Hansen-Nygård, Gabrielle;
Talmo, Tord Mjøsund;
Grøm, Audun;
Stav, John Birger.
(2012)
STUDENTS EXPERIENCE WITH USE OF RESPONSE TECHNOLOGY ON THEIR SMARTPHONES.
International Academy of Technology, Education and Development (IATED)
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Rapport
-
Rokkones, Klara;
Dahlback, Jorunn;
Goldmann, Ingrid;
Utvær, Britt Karin Støen;
Grøm, Audun;
Midjo, Arne.
(2020)
Fremtidens yrkesfaglærerutdanning ved NTNU. Delrapport 1 og 2. .
NTNU
Rapport
Formidling
2017
-
PosterGrøm, Audun; Hansen, Gabrielle; Stoica, George Adrian. (2017) Gamifying Experiences Using a Peer Learning Assessment System: Combining Two Separate Research Traditions to Promote Student Learning. ICEC 2017 , Tsukuba City 2017-09-18 - 2017-09-21
2012
-
Vitenskapelig foredragGrøm, Audun; Hennissen, Jon Eirik. (2012) Peer Learning Assessment System on the Fly. European Foundation for Quality in e-Learning (EFQUEL) EIF2012 , Granada 2012-09-05 - 2012-09-07
-
Vitenskapelig foredragArnesen, Ketil; Grøm, Audun. (2012) Online Peer Learning Assessment Services for Modern Mobile Devices. Association for Learning Technology ALT-C 2012 , Manchester 2012-09-10 - 2012-09-13