Arne M. Ulvnes
Om
Doktorgrad i markedsføring fra Handelshøyskolen BI.
Forskning
Forskningsinteresser innen markedsføring inkluderer profesjonelle kunde-leverandørforhold (professional services), kommunikasjonsstrategier, kontraktsteori, sosial bytteteori (tillit og rettferdighet), kommunikasjonsteori, transaksjonskostnadsteori, agentteori (opportunisme) og sport marketing (sportsturisme og sponsorkontrakter).
Historisk kystkulturforskning: Eiendomstransaksjoner (fra adels- og krongods til proprietærgods på Nordmøre og Fosen) og kartlegging av de eldste handelsstedene på Hitra og Frøya. Disse prosjektene inkluderer også genealogiske studier.
Publikasjoner
2016
-
Ulvnes, Arne Morten;
Solberg, Harry Arne.
(2016)
Can major sport events attract tourists? : a study of media information and explicit memory.
Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism
Vitenskapelig artikkel
2014
-
Dahlstrom, Robert;
Nygaard, Arne;
Kimasheva, Maria;
Ulvnes, Arne Morten.
(2014)
How to recover trust in the banking industry? A game theory approach to empirical analyses of bank and corporate customer relationships.
International Journal of Bank Marketing
Vitenskapelig artikkel
2011
-
Biong, Harald;
Ulvnes, Arne Morten.
(2011)
If the Supplier's Human Capital Walks Away, Where Would the Customer Go?.
Journal of Business-to-Business Marketing
Vitenskapelig artikkel
2006
-
Gripsrud, Geir;
Solberg, Carl Arthur;
Ulvnes, Arne Morten.
(2006)
The effect of information collection behavior on market performance: The role of partner relationships.
Advances in International Marketing
Vitenskapelig artikkel
Tidsskriftspublikasjoner
-
Ulvnes, Arne Morten;
Solberg, Harry Arne.
(2016)
Can major sport events attract tourists? : a study of media information and explicit memory.
Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism
Vitenskapelig artikkel
-
Dahlstrom, Robert;
Nygaard, Arne;
Kimasheva, Maria;
Ulvnes, Arne Morten.
(2014)
How to recover trust in the banking industry? A game theory approach to empirical analyses of bank and corporate customer relationships.
International Journal of Bank Marketing
Vitenskapelig artikkel
-
Biong, Harald;
Ulvnes, Arne Morten.
(2011)
If the Supplier's Human Capital Walks Away, Where Would the Customer Go?.
Journal of Business-to-Business Marketing
Vitenskapelig artikkel
-
Gripsrud, Geir;
Solberg, Carl Arthur;
Ulvnes, Arne Morten.
(2006)
The effect of information collection behavior on market performance: The role of partner relationships.
Advances in International Marketing
Vitenskapelig artikkel
Undervisning
Emner
- BMRK3012 - Service Management and Relationship Marketing
- AF3030 - Bachelor thesis - marketing
- BMRK4010 - Service Strategies
- BMRK5000 - Master Thesis - Major in Marketing
I tillegg til overnevnte emner har undervist innen fagene interorganisatoriske relasjoner, strategiske allianser, forsyningskanaler (supply chains), styringsstrategier (governance strategies), B2B marketing, markedsføringskanaler og varehandel.
Veiledning
Jeg veileder i hovedsak kvantitativt, på prosjekter der det utvikles forskningsmodell med tilhørende hypoteser, som testes ved hjelp av data som hentes inn ved hjelp av en spørreundersøkelse.