Anita Normann
Anita Normann
anita.normann@ntnu.no
Om
Faglige interesser: Fagdidaktikk i engelsk og fremmedspråk. Skriving i språkfagene i skolen. Studenters skrivepraksiser. Praksisnært og profesjonsrettet FoU-arbeid, samt skolebasert kompetanseutvikling. Bruk av digitale medier i skolen/profesjonsfaglig digital kompetanse.
Bakgrunn: Jeg har 30 års erfaring som lærer fra to ungdomsskoler i Trondheim, med undervisning i engelsk, fransk og samfunnsfag. Fra mine år som lærer har jeg bred erfaring med deltakelse i ulike nasjonalt initierte skoleutviklingsprosjekter. Jeg har hatt en aktiv rolle i utviklingen av digital storytelling som arbeidsmåte i skolen, samt vært engasjert i internasjonalt skolesamarbeid, spesielt gjennom eTwinning; en plattform for digitalt læringsfellesskap i skolen. Jeg har vært ansatt på NTNU siden høsten 2012, primært som fagdidaktiker i engelsk, men har også hatt andre faglige oppgaver og lederoppgaver ved PLU/ILU.
Undervisningsrelaterte oppgaver 2024/25:
- Lektorutdanningen, 8-13:
- PPU: Vikar i engelsk fagdidaktikk (PPU4241), H24.
- 2-årig masterutdanning i MDID; master i fagdidaktikk:
- Faglig koordinator for studieretningen for Engelsk- og fremmedspråkdidaktikk
- Veiledning av masterstudenter og emneansvarlig for masteroppgaveemnet; DID3930
- Faglærer i DID3002; Akademisk skriving og lesing
- Master i lærerspesialist, retning engelsk (1-7):
- Masterveiledning og emneansvarlig i masteroppgaveemnet; SKOLE6928
- Faglærer i to emner på doktorgradsnivå: PLU8021 og PLU8022; Kvalitative analysemetoder i praksis; I og II.
Forskergrupper:
Publikasjoner
2024
-
Bye, Anna-Marie;
Goring, Paul Michael;
Normann, Anita.
(2024)
“We cannot risk that they don’t know who Shakespeare is” – A study on the use of Shakespeare in the Norwegian Secondary EFL classroom.
NTNU
Mastergradsoppgave
-
Normann, Anita;
Otnes, Hildegunn.
(2024)
Sosial annotering i lærerutdanningen:
Studenters erfaringer med nettbasert samarbeid om lesing av en akademisk artikkel.
Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis
Vitenskapelig artikkel
-
Normann, Anita;
Otnes, Hildegunn.
(2024)
Sosial annotering i lærerutdanningen: Studenters erfaringer med nettbasert samarbeid om lesing av en akademisk artikkel.
Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis
Vitenskapelig artikkel
-
Normann, Anita.
(2024)
Developing Engagement through Creative Work with Young Adult Fiction and Digital Storytelling – Findings from a Small-Scale Qualitative Study.
Anglistik
Vitenskapelig artikkel
2022
-
Normann, Anita.
(2022)
Multimodal Text-Making Through Digital Storytelling: EAL Student Teachers' Reflections.
Routledge
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Normann, Anita.
(2022)
Digital storytelling og podkast i engelskfaget.
Universitetsforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2021
-
Williams, Gweno Kathleen;
Normann, Anita.
(2021)
Literature for the English classroom
- theory into practice.
Fagbokforlaget
Fagbokforlaget
Lærebok
-
Normann, Anita.
(2021)
Digital approaches to young adult fiction.
Fagbokforlaget
Faglig kapittel
-
Murty, Lalita;
Sinar, Beck;
Williams, Gweno Kathleen;
Pande-Rolfsen, Marthe Sofie;
Normann, Anita;
Vicary, Tim.
(2021)
Reading for everyone.
Fagbokforlaget
Faglig kapittel
2020
-
Normann, Anita.
(2020)
Secondary school students’ perceptions of language-learning experiences from participation in short Erasmus+ mobilities with non-native speakers of English .
Language Learning Journal
Vitenskapelig artikkel
2018
-
Normann, Anita.
(2018)
Om skrivestøtte og skriving i faget fremmedspråk. Hva sier elevene og hva kan vi lære av det?.
Communicare - et fagdidaktisk tidsskrift fra Fremmedspråksenteret
Fagartikkel
-
Normann, Anita.
(2018)
"English through entrepreneurship": Report from the research part of an Erasmus+ KA2 project. .
European Commission
European Commission
Rapport
-
Postholm, May Britt;
Normann, Anita;
Dahl, Thomas;
Dehlin, Erlend;
Engvik, Gunnar;
Irgens, Eirik J..
(2018)
Skole- og utdanningssektoren i utvikling.
Fagbokforlaget
Fagbokforlaget
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
-
Postholm, May Britt;
Normann, Anita;
Dahl, Thomas;
Dehlin, Erlend;
Engvik, Gunnar;
Irgens, Eirik J..
(2018)
Innledning.
Fagbokforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Postholm, May Britt;
Normann, Anita;
Dahl, Thomas;
Dehlin, Erlend;
Engvik, Gunnar;
Irgens, Eirik J..
(2018)
Lærerutdanning, nasjonale sentre og ungdomstrinn i utvikling. Læring og implikasjoner for rammer for og organisering av framtidig utviklingsarbeid.
Fagbokforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Normann, Anita;
Postholm, May Britt.
(2018)
UHs erfaringer, læring og utfordringer i arbeidet med satsingen.
Fagbokforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Normann, Anita;
Postholm, May Britt.
(2018)
CASE B.
Fagbokforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Engvik, Gunnar;
Dahl, Thomas;
Normann, Anita;
Postholm, May Britt.
(2018)
Ungdomstrinn i utvikling - hva har forskningsrapporter, evalueringer og erfaringer vist så langt?.
Fagbokforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Dahl, Thomas;
Postholm, May Britt;
Dehlin, Erlend;
Engvik, Gunnar;
Irgens, Eirik J.;
Normann, Anita.
(2018)
Forskningens design.
Fagbokforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2017
-
Normann, Anita;
Postholm, May Britt.
(2017)
Case B.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Dahl, Thomas;
Postholm, May Britt;
Dehlin, Erlend;
Engvik, Gunnar;
Irgens, Eirik J.;
Normann, Anita.
(2017)
Skolebasert kompetanseutvikling - veien til skoleutvikling og utvikling av undervisningspraksis?.
Universitetsforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Normann, Anita.
(2017)
Becoming a phenomenologically skilled researcher – an account of a journey started.
Reflective Practice
Vitenskapelig artikkel
-
Postholm, May Britt;
Dahl, Thomas;
Dehlin, Erlend;
Engvik, Gunnar;
Irgens, Eirik J.;
Normann, Anita.
(2017)
Ungdomstrinn i utvikling: Skoleutvikling og ledelse. Funn og fortellinger.
Universitetsforlaget
Universitetsforlaget
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
-
Postholm, May Britt;
Dahl, Thomas;
Dehlin, Erlend;
Engvik, Gunnar;
Irgens, Eirik J.;
Normann, Anita.
(2017)
Ungdomstrinn i utvikling: Skoleutvikling, lesing, skriving og regning. Funn og fortellinger.
Universitetsforlaget
Universitetsforlaget
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
-
Normann, Anita;
Postholm, May Britt.
(2017)
UHs erfaringer, læring og utfordringer i arbeidet med satsingen.
Faglig kapittel
-
Postholm, May Britt;
Normann, Anita;
Dahl, Thomas;
Dehlin, Erlend;
Engvik, Gunnar;
Irgens, Eirik J..
(2017)
Lærerutdanning, nasjonale sentra og ungdomstrinn i utvikling. Læring og implikasjoner for rammer og organisering av framtidig utviklingsarbeid.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Postholm, May Britt;
Normann, Anita;
Dahl, Thomas;
Dehlin, Erlend;
Engvik, Gunnar;
Irgens, Eirik J..
(2017)
Innledning.
Faglig kapittel
-
Postholm, May Britt;
Normann, Anita;
Dahl, Thomas;
Dehlin, Erlend;
Engvik, Gunnar;
Irgens, Eirik J..
(2017)
Ungdomstrinn i utvikling. En mulighetenes gavepakke til
skole- og utdanningssektoren
.
Utdanningsdirektoratet NTNU
Rapport
-
Postholm, May Britt;
Normann, Anita;
Dahl, Thomas;
Dehlin, Erlend;
Engvik, Gunnar;
Irgens, Eirik J..
(2017)
Forord.
Populærvitenskapelig kapittel/artikkel
-
Postholm, May Britt;
Dahl, Thomas;
Dehlin, Erlend;
Engvik, Gunnar;
Irgens, Eirik J.;
Normann, Anita.
(2017)
Forskningens design.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2016
-
Normann, Anita;
Postholm, May Britt.
(2016)
Rapportering fra Nettverk for kompetansemiljøer i den skolebaserte kompetanseutviklingen på ungdomstrinnet (1.nov.2016).
Program for lærerutdanning
Rapport
-
Normann, Anita;
Postholm, May Britt.
(2016)
Rapportering fra Nettverk for kompetansemiljøer i den skolebaserte kompetanseutviklingen på ungdomstrinnet (1.mai, 2016).
Program for lærerutdanning, NTNU
Rapport
2015
-
Normann, Anita;
Postholm, May Britt.
(2015)
Rapportering fra Nettverk for kompetansemiljøer i den skolebaserte kompetanseutviklingen på ungdomstrinnet, (November 2015).
NTNU, Program for lærerutdanning
Rapport
-
Normann, Anita.
(2015)
Skriveoppgaver og skrivestøtte i fremmedspråk.
Fagbokforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Normann, Anita;
Postholm, May Britt.
(2015)
Rapportering fra Nettverk for kompetansemiljøer i den skolebaserte kompetanseutviklingen på ungdomstrinnet (mai-2015).
NTNU, Program for lærerutdanning
Rapport
-
Normann, Anita.
(2015)
Digitale fortellinger som kreativ tekstproduksjon i skolen.
Norsklæreren
Fagartikkel
2014
-
Normann, Anita;
Postholm, May Britt.
(2014)
Rapportering fra Nettverk for kompetansemiljøer i den skolebaserte kompetanseutviklingen på ungdomstrinnet.(01.11.2014).
NTNU, Program for lærerutdanning
Rapport
-
Normann, Anita.
(2014)
"Jeg trodde dette kom til å bli barnslig, ..." Om bruk av autentiske bildebøker for å jobbe med engelsk skriving på ungdomstrinnet.
Fagbokforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Postholm, May Britt;
Normann, Anita.
(2014)
Rapportering fra nettverk for kompetansemiljøer i den skolebaserte kompetanseutviklingen på ungdomstrinnet. (01.04.2014).
NTNU, Program for lærerutdanning
Rapport
2013
-
Normann, Anita.
(2013)
Digitale fortellinger i språkfag (ressurs utarbeidet til Skrivesenterets hjemmeside).
Nettsider (opplysningsmateriale)
-
Normann, Anita.
(2013)
Digitale fortellinger i samfunnsfag (ressurs utarbeidet for Skrivesenterets hjemmeside).
Nettsider (opplysningsmateriale)
-
Normann, Anita.
(2013)
Digitale fortellinger i fremmedspråk (ressurs utarbeidet til Skrivesenterets hjemmeside).
Nettsider (opplysningsmateriale)
-
Normann, Anita.
(2013)
Bakgrunnsartikkel om digitale fortellinger (utarbeidet for Skrivesenterets hjemmeside).
Nettsider (opplysningsmateriale)
Tidsskriftspublikasjoner
-
Normann, Anita;
Otnes, Hildegunn.
(2024)
Sosial annotering i lærerutdanningen:
Studenters erfaringer med nettbasert samarbeid om lesing av en akademisk artikkel.
Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis
Vitenskapelig artikkel
-
Normann, Anita;
Otnes, Hildegunn.
(2024)
Sosial annotering i lærerutdanningen: Studenters erfaringer med nettbasert samarbeid om lesing av en akademisk artikkel.
Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis
Vitenskapelig artikkel
-
Normann, Anita.
(2024)
Developing Engagement through Creative Work with Young Adult Fiction and Digital Storytelling – Findings from a Small-Scale Qualitative Study.
Anglistik
Vitenskapelig artikkel
-
Normann, Anita.
(2020)
Secondary school students’ perceptions of language-learning experiences from participation in short Erasmus+ mobilities with non-native speakers of English .
Language Learning Journal
Vitenskapelig artikkel
-
Normann, Anita.
(2018)
Om skrivestøtte og skriving i faget fremmedspråk. Hva sier elevene og hva kan vi lære av det?.
Communicare - et fagdidaktisk tidsskrift fra Fremmedspråksenteret
Fagartikkel
-
Normann, Anita.
(2017)
Becoming a phenomenologically skilled researcher – an account of a journey started.
Reflective Practice
Vitenskapelig artikkel
-
Normann, Anita.
(2015)
Digitale fortellinger som kreativ tekstproduksjon i skolen.
Norsklæreren
Fagartikkel
Bøker
-
Williams, Gweno Kathleen;
Normann, Anita.
(2021)
Literature for the English classroom
- theory into practice.
Fagbokforlaget
Fagbokforlaget
Lærebok
-
Postholm, May Britt;
Normann, Anita;
Dahl, Thomas;
Dehlin, Erlend;
Engvik, Gunnar;
Irgens, Eirik J..
(2018)
Skole- og utdanningssektoren i utvikling.
Fagbokforlaget
Fagbokforlaget
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
-
Postholm, May Britt;
Dahl, Thomas;
Dehlin, Erlend;
Engvik, Gunnar;
Irgens, Eirik J.;
Normann, Anita.
(2017)
Ungdomstrinn i utvikling: Skoleutvikling og ledelse. Funn og fortellinger.
Universitetsforlaget
Universitetsforlaget
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
-
Postholm, May Britt;
Dahl, Thomas;
Dehlin, Erlend;
Engvik, Gunnar;
Irgens, Eirik J.;
Normann, Anita.
(2017)
Ungdomstrinn i utvikling: Skoleutvikling, lesing, skriving og regning. Funn og fortellinger.
Universitetsforlaget
Universitetsforlaget
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
Del av bok/rapport
-
Normann, Anita.
(2022)
Multimodal Text-Making Through Digital Storytelling: EAL Student Teachers' Reflections.
Routledge
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Normann, Anita.
(2022)
Digital storytelling og podkast i engelskfaget.
Universitetsforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Normann, Anita.
(2021)
Digital approaches to young adult fiction.
Fagbokforlaget
Faglig kapittel
-
Murty, Lalita;
Sinar, Beck;
Williams, Gweno Kathleen;
Pande-Rolfsen, Marthe Sofie;
Normann, Anita;
Vicary, Tim.
(2021)
Reading for everyone.
Fagbokforlaget
Faglig kapittel
-
Postholm, May Britt;
Normann, Anita;
Dahl, Thomas;
Dehlin, Erlend;
Engvik, Gunnar;
Irgens, Eirik J..
(2018)
Innledning.
Fagbokforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Postholm, May Britt;
Normann, Anita;
Dahl, Thomas;
Dehlin, Erlend;
Engvik, Gunnar;
Irgens, Eirik J..
(2018)
Lærerutdanning, nasjonale sentre og ungdomstrinn i utvikling. Læring og implikasjoner for rammer for og organisering av framtidig utviklingsarbeid.
Fagbokforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Normann, Anita;
Postholm, May Britt.
(2018)
UHs erfaringer, læring og utfordringer i arbeidet med satsingen.
Fagbokforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Normann, Anita;
Postholm, May Britt.
(2018)
CASE B.
Fagbokforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Engvik, Gunnar;
Dahl, Thomas;
Normann, Anita;
Postholm, May Britt.
(2018)
Ungdomstrinn i utvikling - hva har forskningsrapporter, evalueringer og erfaringer vist så langt?.
Fagbokforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Dahl, Thomas;
Postholm, May Britt;
Dehlin, Erlend;
Engvik, Gunnar;
Irgens, Eirik J.;
Normann, Anita.
(2018)
Forskningens design.
Fagbokforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Normann, Anita;
Postholm, May Britt.
(2017)
Case B.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Dahl, Thomas;
Postholm, May Britt;
Dehlin, Erlend;
Engvik, Gunnar;
Irgens, Eirik J.;
Normann, Anita.
(2017)
Skolebasert kompetanseutvikling - veien til skoleutvikling og utvikling av undervisningspraksis?.
Universitetsforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Normann, Anita;
Postholm, May Britt.
(2017)
UHs erfaringer, læring og utfordringer i arbeidet med satsingen.
Faglig kapittel
-
Postholm, May Britt;
Normann, Anita;
Dahl, Thomas;
Dehlin, Erlend;
Engvik, Gunnar;
Irgens, Eirik J..
(2017)
Lærerutdanning, nasjonale sentra og ungdomstrinn i utvikling. Læring og implikasjoner for rammer og organisering av framtidig utviklingsarbeid.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Postholm, May Britt;
Normann, Anita;
Dahl, Thomas;
Dehlin, Erlend;
Engvik, Gunnar;
Irgens, Eirik J..
(2017)
Innledning.
Faglig kapittel
-
Postholm, May Britt;
Normann, Anita;
Dahl, Thomas;
Dehlin, Erlend;
Engvik, Gunnar;
Irgens, Eirik J..
(2017)
Forord.
Populærvitenskapelig kapittel/artikkel
-
Postholm, May Britt;
Dahl, Thomas;
Dehlin, Erlend;
Engvik, Gunnar;
Irgens, Eirik J.;
Normann, Anita.
(2017)
Forskningens design.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Normann, Anita.
(2015)
Skriveoppgaver og skrivestøtte i fremmedspråk.
Fagbokforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Normann, Anita.
(2014)
"Jeg trodde dette kom til å bli barnslig, ..." Om bruk av autentiske bildebøker for å jobbe med engelsk skriving på ungdomstrinnet.
Fagbokforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Rapport
-
Bye, Anna-Marie;
Goring, Paul Michael;
Normann, Anita.
(2024)
“We cannot risk that they don’t know who Shakespeare is” – A study on the use of Shakespeare in the Norwegian Secondary EFL classroom.
NTNU
Mastergradsoppgave
-
Normann, Anita.
(2018)
"English through entrepreneurship": Report from the research part of an Erasmus+ KA2 project. .
European Commission
European Commission
Rapport
-
Postholm, May Britt;
Normann, Anita;
Dahl, Thomas;
Dehlin, Erlend;
Engvik, Gunnar;
Irgens, Eirik J..
(2017)
Ungdomstrinn i utvikling. En mulighetenes gavepakke til
skole- og utdanningssektoren
.
Utdanningsdirektoratet NTNU
Rapport
-
Normann, Anita;
Postholm, May Britt.
(2016)
Rapportering fra Nettverk for kompetansemiljøer i den skolebaserte kompetanseutviklingen på ungdomstrinnet (1.nov.2016).
Program for lærerutdanning
Rapport
-
Normann, Anita;
Postholm, May Britt.
(2016)
Rapportering fra Nettverk for kompetansemiljøer i den skolebaserte kompetanseutviklingen på ungdomstrinnet (1.mai, 2016).
Program for lærerutdanning, NTNU
Rapport
-
Normann, Anita;
Postholm, May Britt.
(2015)
Rapportering fra Nettverk for kompetansemiljøer i den skolebaserte kompetanseutviklingen på ungdomstrinnet, (November 2015).
NTNU, Program for lærerutdanning
Rapport
-
Normann, Anita;
Postholm, May Britt.
(2015)
Rapportering fra Nettverk for kompetansemiljøer i den skolebaserte kompetanseutviklingen på ungdomstrinnet (mai-2015).
NTNU, Program for lærerutdanning
Rapport
-
Normann, Anita;
Postholm, May Britt.
(2014)
Rapportering fra Nettverk for kompetansemiljøer i den skolebaserte kompetanseutviklingen på ungdomstrinnet.(01.11.2014).
NTNU, Program for lærerutdanning
Rapport
-
Postholm, May Britt;
Normann, Anita.
(2014)
Rapportering fra nettverk for kompetansemiljøer i den skolebaserte kompetanseutviklingen på ungdomstrinnet. (01.04.2014).
NTNU, Program for lærerutdanning
Rapport
INFORMASJONSMATR
-
Normann, Anita.
(2013)
Digitale fortellinger i språkfag (ressurs utarbeidet til Skrivesenterets hjemmeside).
Nettsider (opplysningsmateriale)
-
Normann, Anita.
(2013)
Digitale fortellinger i samfunnsfag (ressurs utarbeidet for Skrivesenterets hjemmeside).
Nettsider (opplysningsmateriale)
-
Normann, Anita.
(2013)
Digitale fortellinger i fremmedspråk (ressurs utarbeidet til Skrivesenterets hjemmeside).
Nettsider (opplysningsmateriale)
-
Normann, Anita.
(2013)
Bakgrunnsartikkel om digitale fortellinger (utarbeidet for Skrivesenterets hjemmeside).
Nettsider (opplysningsmateriale)
Undervisning
Emner
Formidling
2024
-
Populærvitenskapelig foredragNormann, Anita. (2024) eTwinning i fremmedspråksundervisningen i ungdomsskolen og videregående skole. Direktoratet for Høyere Utdanning og Kompetanse Webinar , Webinar 2024-01-30 - 2024-01-30
-
Vitenskapelig foredragNormann, Anita; Otnes, Hildegunn. (2024) Sosial annotering – studenters nettbaserte «marg-samtaler» om en samlest tekst . Lesesenteret, UiS Skriv!Les! 2024 , Stavanger 2024-05-06 - 2024-05-08
2023
-
Faglig foredragNormann, Anita. (2023) Deltaker i paneldiskusjon om skriveopplæring sett fra ulike institusjonelle posisjoner. Forskningsgruppoa for studenters skriving, ILU, NTNU Seminar: Studenters skriving; perspektiver på studenters og falæreres kompetanseutvikling , Trondheim 2023-10-20 - 2023-10-20
-
Faglig foredragNormann, Anita. (2023) Fra auditoriumsbaserte fellesforelesninger til studentaktive profesjonsøkter – et forsøk på å skape bedre helhet og sammenheng på tvers av emner i profesjonsfaget. Universitetet I Oslo Nasjonal Lektorutdanningskonferanse. Tema: Kvalitet i lektorutdanningen , Oslo 2023-11-16 - 2023-11-17
-
Populærvitenskapelig foredragNormann, Anita; Kristiansen, Line Strømsvik. (2023) Utforskende læringsformer i muntlig engelsk. Universitetsskoleprosjektet i Trondheim USSiT-seminaret 2023 , Trondheim 2023-03-28 - 2023-03-28
-
Vitenskapelig foredragNormann, Anita; Otnes, Hildegunn. (2023) Social annotation in teacher education - students’ written online dialogues during collaborative reading of an article. NTNU-Nasjonalt Senter for Skriveopplæring og Skriveforsking WRAB2023 - Writing Research Across Boarders , Trondheim 2023-02-18 - 2023-02-22
-
Populærvitenskapelig foredragNormann, Anita. (2023) Arbeid med eTwinning i fremmedspråk i ungdomsskolen og videregående skole. Direktoratet for Høyere Utdanning og Kompetanse Webinar for fremmedspråkslærere i ungdomsskolen og videregående skole , Webinar 2023-01-31 - 2023-01-31
2022
-
Vitenskapelig foredragNormann, Anita; Otnes, Hildegunn; Rasmussen, Maren Smedsrud. (2022) Lærerstudenters akademiske skriveopplæring-hvordan og av hvem?. Nasjonalt senter for skriveopplæring og skriveforsking Skriv!Les! 2022. Nordisk forskerkonferanse om lesing, skriving og literacy. , Trondheim 2022-05-10 - 2022-05-11
-
Vitenskapelig foredragNormann, Anita. (2022) The Role of Writing in Digital Storytelling Projects. Umeå University, Department of Language Studies SIG Writing Biennial Conference 2022 , Umeå 2022-06-20 - 2022-06-22
-
Vitenskapelig foredragNormann, Anita; Otnes, Hildegunn. (2022) Social annotation in teacher education - fostering collaborative reading, thinking and writing. Umeå University, Department of Language Studies SIG Writing Biennial Conference 2022 , Umeå 2022-06-20 - 2022-06-22
-
Faglig foredragNormann, Anita. (2022) Lærerstudenters akademiske skriveopplæring - hvordan og av hvem?. Forskningsgruppa for literacy, Institutt for lærerutdanning, Intern mini-literacy konferanse , Trondheim 2022-06-16 - 2022-06-16
2021
-
Vitenskapelig foredragNormann, Anita; Otnes, Hildegunn. (2021) Social/interactive annotation in higher edication. Oslo Met NFEAP 2021 (Norwegian Forum for English for Academic Purposes) , Digital gjennomføring 2021-06-03 - 2021-06-04
-
Vitenskapelig foredragBoks-Vlemmix, Juliette E P; Normann, Anita. (2021) Profesjonsøkter i lærerutdanningen; studentaktiv læring i større grupper. NTNU og DIKU Lærinsgfestivalen 2021 , Digital gjennomføring 2021-05-09 - 2021-05-10