Alf Inge Wang
Om
Alf Inge Wang jobber som professor i spillteknologi på institutt for datateknologi og informatikk på NTNU, hvor han underviser spill+, spilltuvikling og programvarearkitektur. Hans forskningsinteresser inkluderer spillbasert læring, treningsspill, spillteknologi, Serious Games, læringsteknologi, programvarearkitektur, og systemutvikling. Wang har vunnet priser for Årets formidler 2021 på IE-fakultetet på NTNU og beste forelesning på NKUL 2013. I 2022, fikk Wang status som mertittert underviser ved NTNU. Professor Wang har også vært teknisk koordinator og ledet jurien for EduApp4Syria-prosjektet, hvor målet var å tilby høykvalitets morsmålsopplæringsapper for syriske barn som ikke har tilgang på skole.
Wangs forskning har resultert i over 147 internasjonale fagfellevurderte publikasjoner i bøker, journaler og proceedings. Videre har Wang vært oppfinner og medgründer i den spillbaserte læringsplattformen Kahoot!, som er en av verdens største og mest populære læringsplattformer. Wangs arbeid med Kahoot! har resultert i flere utmerkelser, inkludert Teknologibragden 2014, Innovator14 Innovation Prize, Prize of Honor at Days of the Web 2014, Best Online Educational Tools 2015 (by Noodle), Norwegian Startup of the Year (Nordic Startup Awards 2015), og 2015 EDTECH Winners. Kahoot! har også vunnet prisene Noodle Best Online Education Tool 2015, Norwegian Status of the Year (Nordic Startup Awards 2015), 2015 EDTECH 20 Winners, Oslo Innovation Award 2016, Hottest Education Startup 2017, Product or Service Edtech Award 2018, Gold 2023 Merit Awards for Technology in the education category og var i 2023 2023 rangert som nummer 3 kuleste merkevaren blant europeiske Millenials og Gen Z'ers i følge YPulse's brand data tracker (over Apple, Coke, TikTok, og Instagram).
Wang har også vært med å gründet treningsspillselskapet PlayPulse og selskapet Maenage som spillifiserte husarbeid.
Videre, har Wang funnet opp og være med å grunnlagt selskapet BitPet, som utvikler et lokasjonsbasert AR-spill for å motivere til økt fysisk og sosial aktivitet. BitPet fikk andreplass-prisen i myGalileoSolution-konkurransen, ble valgt ut til produkt lansering på Slush 2022 (1.8% akseptanserate), og har blitt "managed partner" med Niantic (utvkler av Pokémon Go).
Utenfor NTNU, komponerer og produserer Wang musikk for spill, inkludert for PlayPulse, BitPet og Kahoot!. Musikken Wang har komponert og produsert for Kahoot! inkluderer 26 sanger som har blitt streamet over 26 millioner ganger på Spotify. Den originale Kahoot! musikken har vært streamet over 15 millioner ganger på Spotify. Kahoot! musikken, som er kjent av svært mange over hele verden, er nå en del av Kahoot!-merkevaren og er "copyrighted" Kahoot!.
Forskning
I de første årene av hans karriere hadde Wang forskningsfokus på systemutvikling, programvarearkitektur og forbedring av utdanning i systemutvikling. Alf Inge Wang er en fremtredende forsker innen menneske-datamaskin-interaksjon (HCI), spilldesign og utdanning. Arbeidet hans fokuserer først og fremst på å utnytte teknologi for å forbedre læringsopplevelser og interaktive systemer. Her er et sammendrag av forskningsbidragene hans:
1. Spillbasert læring:
Wang har utført betydelig forskning på spillbasert læring, og utforsket hvordan videospill og interaktive simuleringer kan brukes som effektive pedagogiske verktøy. Han undersøker hvordan spilldesignprinsipper kan brukes for å skape engasjerende og motiverende læringsmiljøer.
2. Utdanningsteknologi:
Wangs forskning fordyper seg i integrering av pedagogisk teknologi i ulike læringskontekster. Dette inkluderer utvikling av interaktive systemer og verktøy som letter undervisning og læring, med sikte på å forbedre utdanningsresultater og studentengasjement.
3. Brukeropplevelse og interaksjonsdesign:
Arbeidet hans dekker også aspekter ved brukeropplevelse (UX) og interaksjonsdesign, med fokus på hvordan brukere samhandler med digitale systemer og designprinsippene som kan øke brukervennlighet og tilfredshet. Dette inkluderer å studere brukeratferd og preferanser i ulike interaktive miljøer.
4. Samarbeidslæring og gruppedynamikk:
Wang utforsker hvordan teknologi kan støtte samarbeidslæring og gruppedynamikk. Forskningen hans undersøker hvordan digitale verktøy og plattformer kan fremme effektivt teamarbeid og kommunikasjon blant elever.
5. Design og evaluering av pedagogiske spill:
En betydelig del av Wangs forskning involverer design og evaluering av pedagogiske spill. Han ser på hvordan spillmekanikk og narrativer kan struktureres for å støtte læringsmål og vurderer effektiviteten deres i virkelige utdanningsmiljøer.
Viktige publikasjoner og prosjekter:
Educational Game Design Frameworks: Utvikle rammer for utforming av pedagogiske spill som balanserer læring og engasjement.
Interaktive læringssystemer: Forsker på interaktive systemer som støtter ulike former for læring, fra K-12-utdanning til høyere utdanning.
Brukersentrert design: Bruker prinsipper for brukersentrert design for å lage mer intuitive og effektive pedagogiske verktøy.
Samlet sett bidrar Alf Inge Wangs forskning til forståelsen av hvordan teknologi, spesielt spill og interaktive systemer, kan brukes til å forbedre pedagogisk praksis og forbedre brukerinteraksjoner med digitale miljøer.
Publikasjoner
The wear out effect of a game-based student response system
The effect of using Kahoot! for learning - A literature review
Systematic Literature Review on Health Effects of Playing Pokémon Go
2022
-
Matjeka, Louise Petersen;
Svanæs, Dag;
Wang, Alf Inge.
(2022)
Turning Eight Family Homes Into Interactive, Pervasive Playgrounds During the COVID-19 Pandemic Lockdown.
Frontiers in Computer Science
Vitenskapelig artikkel
-
Matjeka, Louise Petersen;
Wang, Alf Inge.
(2022)
Paraphernalia – Game Mechanics Facilitating Bodily Movement and Play .
Association for Computing Machinery (ACM)
Association for Computing Machinery (ACM)
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
-
Soria Campo, Aaron;
Wang, Alf Inge;
Moholdt, Trine;
Berg, Jonathan.
(2022)
Physiological and Perceptual Responses to Single-player vs. Multiplayer Exergaming.
Frontiers in Sports and Active Living
Vitenskapelig artikkel
-
Tahir, Rabail;
Wang, Alf Inge.
(2022)
Evaluating the effectiveness of game-based learning for teaching refugee children Arabic using the integrated LEAGUÊ-GQM approach.
Behaviour and Information Technology
Vitenskapelig artikkel
2021
-
Berg, Jonathan;
Haugen, Guri;
Wang, Alf Inge;
Moholdt, Trine.
(2021)
High-intensity exergaming for improved cardiorespiratory fitness: A randomised, controlled trial.
European Journal of Sport Science (EJSS)
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge;
Skjervold, Audun.
(2021)
Health and Social Impacts of Playing Pokémon Go on Various Player Groups.
Entertainment Computing
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge;
Nordmark, Njål.
(2021)
Survey on Software Architecture, Creativity, and Game Technology.
CRC Press
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Pireva, Krenare;
Tahir, Rabail;
Wang, Alf Inge;
Imran, Ali Shariq.
(2021)
Game-based digital quiz as a tool for improving students’ engagement and learning in online lectures.
IEEE Access
Vitenskapelig artikkel
-
Berg, Jonathan;
Moholdt, Trine;
Wang, Alf Inge.
(2021)
A cycling exergaming platform to improve cardiorespiratory fitness and encourage independent exercise behaviour among adults.
Doktoravhandlinger ved NTNU (304)
Doktorgradsavhandling
-
Wang, Alf Inge.
(2021)
Systematic literature review on health effects of playing Pokémon Go.
Entertainment Computing
Vitenskapelig artikkel
2020
-
Tahir, Rabail;
Wang, Alf Inge.
(2020)
Codifying Game-Based Learning: Development and Application of
LEAGUE Framework for Learning games.
The Electronic Journal of e-Learning (EJEL)
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge;
Tahir, Rabail.
(2020)
The effect of using Kahoot! for learning - A literature review.
Computers & Education
Vitenskapelig artikkel
-
Berg, Jonathan;
Wang, Alf Inge;
Moholdt, Trine Tegdan.
(2020)
Cardiometabolic Effects Of Free Access To An Exergame In Inactive Adults: A Randomized Controlled Trial.
Medicine & Science in Sports & Exercise
Sammendrag/abstract
-
Berg, Jonathan;
Wang, Alf Inge;
Lydersen, Stian;
Moholdt, Trine.
(2020)
Can Gaming Get You Fit?.
Frontiers in Physiology
Vitenskapelig artikkel
-
Tahir, Rabail;
Wang, Alf Inge.
(2020)
Transforming a Theoretical Framework to Design Cards: LEAGUE Ideation Toolkit for Game-Based Learning Design.
Sustainability
Vitenskapelig artikkel
2019
-
Tahir, Rabail;
Wang, Alf Inge.
(2019)
Insights into Design of Educational Games: Comparative Analysis of Design Models.
Springer Nature
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Tahir, Rabail;
Wang, Alf Inge.
(2019)
Exploring Methods and Guidelines for Child-Computer Interaction Research with Refugee Children.
Lecture Notes in Computer Science (LNCS)
Vitenskapelig artikkel
-
Zhu, Meng;
Wang, Alf Inge.
(2019)
Model-driven Game Development: A Literature Review.
ACM Computing Surveys
Vitenskapelig artikkel
-
Tahir, Rabail;
Wang, Alf Inge.
(2019)
How to Evaluate Educational Games With Refugee Children: Methodological Aspects and Lessons Learned From EduApp4syria.
Proceedings of the European Conference on Games Based Learning (ECGBL)
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge;
Sætre, Rune;
Rydland, Terje;
Dahl, Yngve.
(2019)
Evaluation of Interactive and Gamified Approaches for Teaching ICT Theory - A Study of PowerPoint, Sembly, and Kahoot!.
Proceedings of the European Conference on Games Based Learning (ECGBL)
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge.
(2019)
Jumble vs. Quiz - Evaluation of Two Different Types of Games in Kahoot!.
Proceedings of the European Conference on Games Based Learning (ECGBL)
Vitenskapelig artikkel
2018
-
Guo, Hong;
Gao, Shang;
Trætteberg, Hallvard;
Wang, Alf Inge;
Jaccheri, Maria Letizia.
(2018)
Ontology-Based Domain Analysis for Model Driven Pervasive Game Development.
Information
Vitenskapelig artikkel
-
Tahir, Rabail;
Wang, Alf Inge.
(2018)
Codifying game-based learning: The league framework for evaluation.
Proceedings of the European Conference on Games Based Learning (ECGBL)
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge;
Hagen, Kristoffer;
Høivik, Torbjørn;
Olsen, Gaute Meek.
(2018)
Evaluation of the Game Exermon – A Strength Exergame Inspired by Pokémon Go.
Springer
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Zhu, Meng;
Wang, Alf Inge.
(2018)
RAIL: A Domain-Specific Language for Generating NPC Behaviors in Action/Adventure Game.
Springer
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2017
-
Wang, Alf Inge;
Hoang, Tintin Trong.
(2017)
Reaction vs. Completeness in Game-Based Learning: Comparing two Game Modes in a Game-Based Student Response System.
Academic Conferences and Publishing International Limited
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Tahir, Rabail;
Wang, Alf Inge.
(2017)
State of the art in Game Based Learning: Dimensions for Evaluating Educational Games.
Academic Conferences and Publishing International Limited
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Jaccheri, Maria Letizia;
Wang, Alf Inge;
Ask, Kristine;
Petersen, Sobah Abbas;
Brend, Kristina.
(2017)
Women and computer games (workshops and tutorials).
Lecture Notes in Computer Science (LNCS)
Vitenskapelig artikkel
-
Moholdt, Trine;
Weie, Stian;
Chorianopoulos, Konstantinos;
Wang, Alf Inge;
Hagen, Kristoffer.
(2017)
Exergaming can be an innovative way of enjoyable high-intensity interval training.
BMJ Open sport & exercise medicine
Vitenskapelig artikkel
2016
-
Hagen, Kristoffer;
Chorianopoulos, Konstantinos;
Wang, Alf Inge;
Jaccheri, Maria Letizia;
Weie, Stian.
(2016)
Gameplay as Exercise.
Association for Computing Machinery (ACM)
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Wang, Alf Inge;
Forberg, Stian;
Øye, Jon Kjetil.
(2016)
Knowledge war: A pervasive multiplayer role-playing learning game.
Proceedings of the European Conference on Games Based Learning (ECGBL)
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge;
Lieberoth, Andreas.
(2016)
The effect of points and audio on concentration, engagement, enjoyment, learning, motivation, and classroom dynamics using kahoot!.
Proceedings of the European Conference on Games Based Learning (ECGBL)
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge;
Zhu, Meng;
Sætre, Rune.
(2016)
The Effect of Digitizing and Gamifying Quizzing in Classrooms.
Academic Conferences and Publishing International Limited
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2015
-
Guo, Hong;
Gao, Shang;
Krogstie, John;
Trætteberg, Hallvard;
Wang, Alf Inge.
(2015)
An evaluation of ontology based domain analysis for model driven development.
International Journal on Semantic Web and Information Systems (IJSWIS)
Vitenskapelig artikkel
-
Hagen, Kristoffer;
Weie, Stian;
Chorianopoulos, Konstantinos;
Wang, Alf Inge;
Jaccheri, Maria Letizia.
(2015)
Pedal Tanks: A Multiplayer Exergame Based on Teamwork and Competition.
Springer
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Wang, Alf Inge;
Asplem, Mari Hansen;
Aasbakken, Mia;
Jaccheri, Maria Letizia.
(2015)
Game-based interactive campaign using motion-sensing technology.
Lecture Notes in Computer Science (LNCS)
Vitenskapelig artikkel
-
Guo, Hong;
Trætteberg, Hallvard;
Wang, Alf Inge;
Gao, Shang;
Jaccheri, Maria Letizia.
(2015)
Lessons from Practicing an Adapted Model Driven Approach in Game Development.
Springer
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Wang, Alf Inge;
Gonzalez Ibanez, Jose de Jesus L..
(2015)
Learning Recycling From Playing A Kinect Game.
International Journal of Games Based Learning
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge;
Nordmark, Njål.
(2015)
Software Architectures and the Creative Processes in Game Development.
Springer
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Wang, Alf Inge;
Asplem, Mari Hansen;
Aasbakken, Mia;
Jaccheri, Maria Letizia.
(2015)
Game-Based Interactive Campaign Using Motion-Sensing Technology.
Springer
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Guo, Hong;
Trætteberg, Hallvard;
Wang, Alf Inge;
Gao, Shang;
Jaccheri, Maria Letizia.
(2015)
RealCoins: A Case Study of Enhanced Model Driven Development for Pervasive Games.
International Journal of Multimedia and Ubiquitous Engineering
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge;
Wu, Bian.
(2015)
Use of Game Development in Computer Science and Software Engineering Education.
CRC Press
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Guo, Hong;
Trætteberg, Hallvard;
Wang, Alf Inge;
Gao, Shang.
(2015)
A Workflow for Model Driven Game Development.
IEEE Press
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Wang, Alf Inge.
(2015)
The wear out effect of a game-based student response system.
Computers & Education
Vitenskapelig artikkel
2014
-
Guo, Hong;
Trætteberg, Hallvard;
Wang, Alf Inge;
Gao, Shang.
(2014)
PerGO: An Ontology towards Model Driven Pervasive Game Development.
Lecture Notes in Computer Science (LNCS)
Vitenskapelig artikkel
2013
-
Zhu, Meng;
Wang, Alf Inge;
Guo, Hong.
(2013)
From 101 to nnn: a review and a classification of computer game architectures.
Multimedia Systems
Vitenskapelig oversiktsartikkel/review
-
Cooper, Kendra M.L.;
Scacchi, Walt;
Wang, Alf Inge.
(2013)
3rd International Workshop on Games and Software Engineering: Engineering Computer Games to Enable Positive, Progressive Change.
IEEE Press
IEEE Press
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
2012
-
Fominykh, Mikhail;
Prasolova-Førland, Ekaterina;
Morozov, Mikhail;
Hallgren, Torbjørn;
Wang, Alf Inge.
(2012)
Collaborative Work on 3D Educational Content.
Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Doktoravhandlinger ved NTNU (88)
Doktorgradsavhandling
-
Wu, Bian;
Wang, Alf Inge.
(2012)
Comparison of Learning Software Architecture by Developing Social Applications vs. Games on the Android Platform.
International Journal of Computer Games Technology
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge;
Midtstraum, Roger.
(2012)
Theory Book IT Grunnkurs.
Pearson
Lærebok
-
Zhu, Meng;
Wang, Alf Inge;
Guo, Hong;
Trætteberg, Hallvard.
(2012)
Graph of Game Worlds: New Perspectives on Video Game Architectures.
Computers in Entertainment
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge;
Larsen, Erik Andreas.
(2012)
Using Brain-Computer Interfaces in an Interactive Multimedia Application.
Software Engineering and Applications
Vitenskapelig artikkel
-
Wu, Bian;
Wang, Alf Inge.
(2012)
A Guideline for Game Development-Based Learning: A Literature Review.
International Journal of Computer Games Technology
Vitenskapelig artikkel
2011
-
Wang, Alf Inge;
Wu, Bian.
(2011)
Using Game Development to Teach Software Architecture.
International Journal of Computer Games Technology
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge.
(2011)
Experiment on Social Multiplayer Multimodal Games.
IEEE conference proceedings
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Wu, Bian;
Wang, Alf Inge.
(2011)
Game Development Frameworks for SE Education.
IEEE conference proceedings
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Wu, Bian;
Wang, Alf Inge.
(2011)
A Pervasive Game to Know Your City Better.
IEEE conference proceedings
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Wang, Alf Inge.
(2011)
Survey on How Norwegian Teenagers Play Video Games.
IEEE conference proceedings
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Jurgelionis, Audrius;
Laulajaien, Jukka-Pekka;
Hirvonen, Matti;
Wang, Alf Inge.
(2011)
An Empirical Study of NetEm Network Emulation Functionalities.
Computer Communications and Networks
Vitenskapelig artikkel
-
Jurgelionis, Audrius;
Nap, Henk Herman;
Brian J., Gajadhar;
Francesco, Bellotti;
Wang, Alf Inge;
Riccardo, Berta.
(2011)
Player experience and technical performance prospects for distributed 3D gaming in private and public settings.
Computers in Entertainment
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge.
(2011)
Extensive Evaluation of Using a Game Project in a Software Architecture Course.
ACM Transactions on Computing Education
Vitenskapelig artikkel
-
Wu, Bian;
Wang, Alf Inge;
Børresen, Erling Andreas;
Tidemann, Knut Andre.
(2011)
IMPROVEMENT OF A LECTURE GAME CONCEPT- Implementing Lecture Quiz 2.0.
SciTePress
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2010
-
Wang, Alf Inge;
Wu, Bian;
Bakken, Sveinung Kval.
(2010)
Experiences from Implementing a Face-to-Face Educational Game for iPhone/iPod Touch.
IEEE conference proceedings
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Wu, Bian;
Wang, Alf Inge;
Zhang, Yuanyuan.
(2010)
Experiences from Implementing an Educational MMORPG.
IEEE conference proceedings
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Wang, Alf Inge;
Guo, Hong;
Zhu, Meng;
Akselsen, Are Sæterbø;
Kristiansen, Kenneth.
(2010)
Survey on Attitude Towards Pervasive Games.
IEEE conference proceedings
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Wang, Alf Inge.
(2010)
Teknologisk utvikling og vold i dataspill.
FOKUS. Fagblad for politiets kriminalitetsforebyggende forum.
Fagartikkel
-
Wu, Bian;
Wang, Alf Inge;
Ruud, Anders Hartvoll;
Zhang, Wan Zhen.
(2010)
Extending Google Android's Application as an Educational Tool.
IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers)
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Zhu, Meng;
Wang, Alf Inge;
Rolland, Øyvind.
(2010)
Experiences from the Development of the Pervasive Game CityZombie.
IADIS Press
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Wang, Alf Inge;
Føllesdal, Esben Andre.
(2010)
Evaluation of a Social Multiplayer Game Featuring Multimodal Interaction.
Software Engineering and Applications
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge;
Ahmad, Qadeer Khan.
(2010)
CAMF - Context-Aware Machine Learning Framework for Android.
Software Engineering and Applications
Vitenskapelig artikkel
2009
-
Wang, Alf Inge;
Arisholm, Erik.
(2009)
The Effect of Task Order on the Maintainability of Object-Oriented Software.
Information and Software Technology
Vitenskapelig artikkel
-
Bjørnson, Finn Olav;
Bjornson, FO;
Wang, Alf Inge;
Arisholm, Erik.
(2009)
Improving the Effectiveness of Root Cause Analysis in Post Mortem Analysis: a Controlled Experiment.
Information and Software Technology
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge;
Wu, Bian.
(2009)
An Application of a Game Development Framework in Higher Education.
International Journal of Computer Games Technology
Vitenskapelig artikkel
-
Wu, Bian;
Wang, Alf Inge.
(2009)
An Evaluation of Using a Game Development Framework in Higher Education.
Proceedings (Conference on Software Engineering Education and Training)
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge;
Jarrett, Martin;
Sorteberg, Eivind.
(2009)
Experiences from Implementing a Mobile Multiplayer Real-time Game for Wireless Networks with High Latency.
International Journal of Computer Games Technology
Vitenskapelig artikkel
-
Wu, Bian;
Wang, Alf Inge;
Strøm, Jan Erik;
Kvamme, Trond Blomholm.
(2009)
XQUEST used in Software Architecture Education.
IEEE conference proceedings
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Wang, Alf Inge.
(2009)
Mobile Peer-to-peer Collaborative Framework and Applications.
Information Science Reference
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Nideffer, Robert F.;
Wang, Alf Inge.
(2009)
unexeptional.net.
IEEE conference proceedings
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Wang, Alf Inge.
(2009)
Post-Mortem Analysis of Student Game Projects in a Software Architecture Course.
IEEE conference proceedings
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2008
-
Wang, Alf Inge;
Sørensen, Carl-Fredrik;
Le, Hien Nam;
Ramampiaro, Heri;
Nygård, Mads;
Conradi, Reidar.
(2008)
From Scenarios to Requirements in Mobile Client-Server Systems.
Information Science Reference
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Wang, Alf Inge;
Sorteberg, Eivind;
Jarrett, Martin;
Hjemås, Anne Marte.
(2008)
Issues Related to Mobile Multiplayer Real-time Games over Wireless Networks.
IEEE conference proceedings
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Wang, Alf Inge;
Sørensen, Carl-Fredrik.
(2008)
Differentiated Process Support for Large Software Projects.
Information Science Reference
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Wang, Alf Inge;
Øfsdahl, Terje;
Mørch-Storstein, Ole Kristian.
(2008)
An Evaluation of a Mobile Game Concept for Lectures.
Proceedings (Conference on Software Engineering Education and Training)
Vitenskapelig artikkel
2007
-
Wang, Alf Inge;
Arisholm, Erik;
Jaccheri, Letizia.
(2007)
Educational Approach to an Experiment in a Software Architecture Course.
Proceedings (Conference on Software Engineering Education and Training)
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge;
Motzfeldt, Peter Nicolai.
(2007)
Peer2Schedule - An Experimental Peer-to-peer Application to Support Present Collaboration.
IEEE conference proceedings
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Wang, Alf Inge;
Ho, Johan.
(2007)
Is Bluetooth Broadcasting Practical and Useful?.
IEEE conference proceedings
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Wang, Alf Inge;
Bjørnsgård, Tommy;
Saxlund, Kim.
(2007)
Peer2Me - Rapid Application Framework for Mobile Peer-to-Peer Applications.
IEEE conference proceedings
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Østerlie, Thomas;
Wang, Alf Inge.
(2007)
Debugging Integrated Systems: An Ethnographic Study of Debugging Practice.
Proceedings - Conferense on Software Maintenance
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge;
Øfsdahl, Terje;
Mørch-Storstein, Ole Kristian.
(2007)
LECTURE QUIZ - A Mobile Game Concept for Lectures.
Software Engineering and Applications
Vitenskapelig artikkel
2006
-
Wang, Alf Inge;
Norum, Michael Sars;
Lund, Carl-Henrik Wolf.
(2006)
A Peer-to-peer Framework for Mobile Collaboration.
Software Engineering and Applications
Vitenskapelig artikkel
-
Sørensen, Carl-Fredrik;
Wang, Alf Inge;
Nødtvedt, Jon Ole;
Nguyen, Man Hoang.
(2006)
Requirements for Context-Aware, Mobile Workflow Systems.
Software Engineering and Applications
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge;
Sørensen, Carl-Fredrik.
(2006)
Writing as a Tool for Learning Software Engineering.
Proceedings (Conference on Software Engineering Education and Training)
Vitenskapelig artikkel
-
Østerlie, Thomas;
Wang, Alf Inge.
(2006)
Establishing Maintainabiliy in Systems Integration: Ambiguity, Negotiations, and Infrastructures.
IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers)
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Wang, Alf Inge;
Norum, Michael Sars;
Lund, Carl-Henrik Wolf.
(2006)
Issues related to Development of Wireless Peer-to-Peer Games in J2ME.
IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers)
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2005
-
Sørensen, Carl-Fredrik;
Wang, Alf Inge;
Conradi, Reidar.
(2005)
Support of Smart Work Processes in Context Rich Environments.
IDI-NTNU Technical Report (2)
Rapport
-
Sørensen, Carl-Fredrik;
Wang, Alf Inge;
Conradi, Reidar.
(2005)
Support of Smart Work Processes in Context Rich Environments.
IFIP International Federation for Information Processing
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge;
Sørensen, Carl-Fredrik;
Brede, Steinar;
Servold, Hege;
Gimre, Sigurd.
(2005)
The Nidaros Framework for Development of Location-aware Applications.
IFIP International Federation for Information Processing
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge;
Sørensen, Carl-Fredrik;
Fossum, Thomas.
(2005)
Mobile Peer-to-Peer Technology user to Promote Spontaneous Collaboration - NIK version.
Tapir Akademisk Forlag
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Wang, Alf Inge;
Stålhane, Tor.
(2005)
Using Post Mortem Analysis to Evaluate Software Architecture Student Projects.
IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers)
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Wang, Alf Inge;
Conradi, Reidar;
Thuv, Christian.
(2005)
A Framework for Evaluating Process Modelling Languages for Distributed Environments.
ACTA Press
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Wang, Alf Inge;
Sørensen, Carl-Fredrik;
Fossum, Thomas.
(2005)
Mobile Peer-to-Peer Technology used to Promote Spontaneous Collaboration.
IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers)
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Wang, Alf Inge;
Stålhane, Tor.
(2005)
Using Post Mortem Analysis to Evaluate Software Architecture Student Projects.
Proceedings (Conference on Software Engineering Education and Training)
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge;
Sørensen, Carl-Fredrik;
Ramampiaro, Heri;
Le, Hien Nam;
Conradi, Reidar;
Nygård, Mads.
(2005)
Using the MOWAHS characterisation framework for development of mobile work applications.
Lecture Notes in Computer Science (LNCS)
Vitenskapelig artikkel
2003
-
Ramampiaro, Herindrasana;
Wang, Alf Inge;
Sørensen, Carl-Fredrik;
Hien, Nam le.
(2003)
Requirement Indicators for Mobile Work: The MOWAHS Approach.
IASTED International Conference. Applied Informatics. Proceedings
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge;
Sørensen, Carl-Fredrik.
(2003)
A Comparison of Two Different Java Technologies to Implement a Mobile Agent System.
IASTED International Conference. Applied Informatics. Proceedings
Vitenskapelig artikkel
-
Sørensen, Carl-Fredrik;
Wang, Alf Inge;
Hoftun, Øystein.
(2003)
Experience Paper: Migration of a Web-based System to a Mobile Work Environment.
IASTED International Conference. Applied Informatics. Proceedings
Vitenskapelig artikkel
-
Conradi, Reidar;
Wang, Alf Inge.
(2003)
Empirical Methods and Studies in Software Engineering - Experiences from ESERNET.
Springer
LNCSE series (No. 2765)
Fagbok
2002
-
Wang, Alf Inge.
(2002)
An Evaluation of a Cooperative Process Support Environment.
IASTED International Conference on Software Engineering and Applications SEA : Proceddings
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge.
(2002)
A Process Centered Environment for Cooperative Software Engineering.
Proceedings "Fourteenth International Conference on Software Engineering and Knowledge Engineering" (SEKE 2002)
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge.
(2002)
Using JavaSpaces to Implement a Mobile Multi-Agent System.
IASTED International Conference. Applied Informatics. Proceedings
Vitenskapelig artikkel
2001
-
Wang, Alf Inge;
Liu, Chunnian.
(2001)
Process Support for Mobile Work across Heterogenous Systems.
Proceedings "The eight European Workshop in Software Process Technology" (EWSPT8), Witten (near Dortmund), Germany
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge.
(2001)
Using a Mobile, Agent-based Environment to Support Cooperative Software Processes.
[Mangler utgivernavn]
Doktorgradsavhandling
2000
-
Wang, Alf Inge.
(2000)
Using Software Agents to support Evolution of Distributed Workflow Models.
Proceedings of the International ICSC Symposium on Interactive and Collaborative Computing 2000 (ICC'2000)
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge.
(2000)
Experience paper: Implementing a Multi-Agent Architecture for Cooperative Software Engineering.
Proceedings of the Twelfth International Conference on Software Engineering and Knowledge Engineering (SEKE'2000)
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge.
(2000)
Support for Mobile Software Processes in CAGIS.
Lecture Notes in Computer Science (LNCS)
Vitenskapelig artikkel
-
Dingsøyr, Torgeir;
Jaccheri, Letizia;
Wang, Alf Inge.
(2000)
Teaching software process improvement through a case study.
Computer Applications in Engineering Education
Vitenskapelig artikkel
-
Ramampiaro, Herindrasana;
Wang, Alf Inge;
Brasethvik, Terje.
(2000)
Supporting Distributed Cooperative Work in CAGIS.
IASTED International Conference on Software Engineering and Applications SEA : Proceddings
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge;
Hanssen, Anders Aas;
Nymoen, Bård Smidsrød.
(2000)
Design Principles for a Mobile, Multi-Agent Architecture for Cooperative Software Engineering.
IASTED International Conference on Software Engineering and Applications SEA : Proceddings
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge;
Conradi, Reidar;
Liu, Chunnian.
(2000)
Integrating Workflow with Interacting Agents to support Cooperative Software Engineering.
IASTED International Conference on Software Engineering and Applications SEA : Proceddings
Vitenskapelig artikkel
-
Conradi, Reidar;
Nguyen, Minh Ngoc;
Wang, Alf Inge;
Liu, Chunnian.
(2000)
Planning Support to Software Process Evolution.
International journal of software engineering and knowledge engineering
Vitenskapelig artikkel
Tidsskriftspublikasjoner
-
Matjeka, Louise Petersen;
Svanæs, Dag;
Wang, Alf Inge.
(2022)
Turning Eight Family Homes Into Interactive, Pervasive Playgrounds During the COVID-19 Pandemic Lockdown.
Frontiers in Computer Science
Vitenskapelig artikkel
-
Soria Campo, Aaron;
Wang, Alf Inge;
Moholdt, Trine;
Berg, Jonathan.
(2022)
Physiological and Perceptual Responses to Single-player vs. Multiplayer Exergaming.
Frontiers in Sports and Active Living
Vitenskapelig artikkel
-
Tahir, Rabail;
Wang, Alf Inge.
(2022)
Evaluating the effectiveness of game-based learning for teaching refugee children Arabic using the integrated LEAGUÊ-GQM approach.
Behaviour and Information Technology
Vitenskapelig artikkel
-
Berg, Jonathan;
Haugen, Guri;
Wang, Alf Inge;
Moholdt, Trine.
(2021)
High-intensity exergaming for improved cardiorespiratory fitness: A randomised, controlled trial.
European Journal of Sport Science (EJSS)
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge;
Skjervold, Audun.
(2021)
Health and Social Impacts of Playing Pokémon Go on Various Player Groups.
Entertainment Computing
Vitenskapelig artikkel
-
Pireva, Krenare;
Tahir, Rabail;
Wang, Alf Inge;
Imran, Ali Shariq.
(2021)
Game-based digital quiz as a tool for improving students’ engagement and learning in online lectures.
IEEE Access
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge.
(2021)
Systematic literature review on health effects of playing Pokémon Go.
Entertainment Computing
Vitenskapelig artikkel
-
Tahir, Rabail;
Wang, Alf Inge.
(2020)
Codifying Game-Based Learning: Development and Application of
LEAGUE Framework for Learning games.
The Electronic Journal of e-Learning (EJEL)
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge;
Tahir, Rabail.
(2020)
The effect of using Kahoot! for learning - A literature review.
Computers & Education
Vitenskapelig artikkel
-
Berg, Jonathan;
Wang, Alf Inge;
Moholdt, Trine Tegdan.
(2020)
Cardiometabolic Effects Of Free Access To An Exergame In Inactive Adults: A Randomized Controlled Trial.
Medicine & Science in Sports & Exercise
Sammendrag/abstract
-
Berg, Jonathan;
Wang, Alf Inge;
Lydersen, Stian;
Moholdt, Trine.
(2020)
Can Gaming Get You Fit?.
Frontiers in Physiology
Vitenskapelig artikkel
-
Tahir, Rabail;
Wang, Alf Inge.
(2020)
Transforming a Theoretical Framework to Design Cards: LEAGUE Ideation Toolkit for Game-Based Learning Design.
Sustainability
Vitenskapelig artikkel
-
Tahir, Rabail;
Wang, Alf Inge.
(2019)
Exploring Methods and Guidelines for Child-Computer Interaction Research with Refugee Children.
Lecture Notes in Computer Science (LNCS)
Vitenskapelig artikkel
-
Zhu, Meng;
Wang, Alf Inge.
(2019)
Model-driven Game Development: A Literature Review.
ACM Computing Surveys
Vitenskapelig artikkel
-
Tahir, Rabail;
Wang, Alf Inge.
(2019)
How to Evaluate Educational Games With Refugee Children: Methodological Aspects and Lessons Learned From EduApp4syria.
Proceedings of the European Conference on Games Based Learning (ECGBL)
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge;
Sætre, Rune;
Rydland, Terje;
Dahl, Yngve.
(2019)
Evaluation of Interactive and Gamified Approaches for Teaching ICT Theory - A Study of PowerPoint, Sembly, and Kahoot!.
Proceedings of the European Conference on Games Based Learning (ECGBL)
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge.
(2019)
Jumble vs. Quiz - Evaluation of Two Different Types of Games in Kahoot!.
Proceedings of the European Conference on Games Based Learning (ECGBL)
Vitenskapelig artikkel
-
Guo, Hong;
Gao, Shang;
Trætteberg, Hallvard;
Wang, Alf Inge;
Jaccheri, Maria Letizia.
(2018)
Ontology-Based Domain Analysis for Model Driven Pervasive Game Development.
Information
Vitenskapelig artikkel
-
Tahir, Rabail;
Wang, Alf Inge.
(2018)
Codifying game-based learning: The league framework for evaluation.
Proceedings of the European Conference on Games Based Learning (ECGBL)
Vitenskapelig artikkel
-
Jaccheri, Maria Letizia;
Wang, Alf Inge;
Ask, Kristine;
Petersen, Sobah Abbas;
Brend, Kristina.
(2017)
Women and computer games (workshops and tutorials).
Lecture Notes in Computer Science (LNCS)
Vitenskapelig artikkel
-
Moholdt, Trine;
Weie, Stian;
Chorianopoulos, Konstantinos;
Wang, Alf Inge;
Hagen, Kristoffer.
(2017)
Exergaming can be an innovative way of enjoyable high-intensity interval training.
BMJ Open sport & exercise medicine
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge;
Forberg, Stian;
Øye, Jon Kjetil.
(2016)
Knowledge war: A pervasive multiplayer role-playing learning game.
Proceedings of the European Conference on Games Based Learning (ECGBL)
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge;
Lieberoth, Andreas.
(2016)
The effect of points and audio on concentration, engagement, enjoyment, learning, motivation, and classroom dynamics using kahoot!.
Proceedings of the European Conference on Games Based Learning (ECGBL)
Vitenskapelig artikkel
-
Guo, Hong;
Gao, Shang;
Krogstie, John;
Trætteberg, Hallvard;
Wang, Alf Inge.
(2015)
An evaluation of ontology based domain analysis for model driven development.
International Journal on Semantic Web and Information Systems (IJSWIS)
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge;
Asplem, Mari Hansen;
Aasbakken, Mia;
Jaccheri, Maria Letizia.
(2015)
Game-based interactive campaign using motion-sensing technology.
Lecture Notes in Computer Science (LNCS)
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge;
Gonzalez Ibanez, Jose de Jesus L..
(2015)
Learning Recycling From Playing A Kinect Game.
International Journal of Games Based Learning
Vitenskapelig artikkel
-
Guo, Hong;
Trætteberg, Hallvard;
Wang, Alf Inge;
Gao, Shang;
Jaccheri, Maria Letizia.
(2015)
RealCoins: A Case Study of Enhanced Model Driven Development for Pervasive Games.
International Journal of Multimedia and Ubiquitous Engineering
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge.
(2015)
The wear out effect of a game-based student response system.
Computers & Education
Vitenskapelig artikkel
-
Guo, Hong;
Trætteberg, Hallvard;
Wang, Alf Inge;
Gao, Shang.
(2014)
PerGO: An Ontology towards Model Driven Pervasive Game Development.
Lecture Notes in Computer Science (LNCS)
Vitenskapelig artikkel
-
Zhu, Meng;
Wang, Alf Inge;
Guo, Hong.
(2013)
From 101 to nnn: a review and a classification of computer game architectures.
Multimedia Systems
Vitenskapelig oversiktsartikkel/review
-
Wu, Bian;
Wang, Alf Inge.
(2012)
Comparison of Learning Software Architecture by Developing Social Applications vs. Games on the Android Platform.
International Journal of Computer Games Technology
Vitenskapelig artikkel
-
Zhu, Meng;
Wang, Alf Inge;
Guo, Hong;
Trætteberg, Hallvard.
(2012)
Graph of Game Worlds: New Perspectives on Video Game Architectures.
Computers in Entertainment
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge;
Larsen, Erik Andreas.
(2012)
Using Brain-Computer Interfaces in an Interactive Multimedia Application.
Software Engineering and Applications
Vitenskapelig artikkel
-
Wu, Bian;
Wang, Alf Inge.
(2012)
A Guideline for Game Development-Based Learning: A Literature Review.
International Journal of Computer Games Technology
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge;
Wu, Bian.
(2011)
Using Game Development to Teach Software Architecture.
International Journal of Computer Games Technology
Vitenskapelig artikkel
-
Jurgelionis, Audrius;
Laulajaien, Jukka-Pekka;
Hirvonen, Matti;
Wang, Alf Inge.
(2011)
An Empirical Study of NetEm Network Emulation Functionalities.
Computer Communications and Networks
Vitenskapelig artikkel
-
Jurgelionis, Audrius;
Nap, Henk Herman;
Brian J., Gajadhar;
Francesco, Bellotti;
Wang, Alf Inge;
Riccardo, Berta.
(2011)
Player experience and technical performance prospects for distributed 3D gaming in private and public settings.
Computers in Entertainment
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge.
(2011)
Extensive Evaluation of Using a Game Project in a Software Architecture Course.
ACM Transactions on Computing Education
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge.
(2010)
Teknologisk utvikling og vold i dataspill.
FOKUS. Fagblad for politiets kriminalitetsforebyggende forum.
Fagartikkel
-
Wang, Alf Inge;
Føllesdal, Esben Andre.
(2010)
Evaluation of a Social Multiplayer Game Featuring Multimodal Interaction.
Software Engineering and Applications
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge;
Ahmad, Qadeer Khan.
(2010)
CAMF - Context-Aware Machine Learning Framework for Android.
Software Engineering and Applications
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge;
Arisholm, Erik.
(2009)
The Effect of Task Order on the Maintainability of Object-Oriented Software.
Information and Software Technology
Vitenskapelig artikkel
-
Bjørnson, Finn Olav;
Bjornson, FO;
Wang, Alf Inge;
Arisholm, Erik.
(2009)
Improving the Effectiveness of Root Cause Analysis in Post Mortem Analysis: a Controlled Experiment.
Information and Software Technology
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge;
Wu, Bian.
(2009)
An Application of a Game Development Framework in Higher Education.
International Journal of Computer Games Technology
Vitenskapelig artikkel
-
Wu, Bian;
Wang, Alf Inge.
(2009)
An Evaluation of Using a Game Development Framework in Higher Education.
Proceedings (Conference on Software Engineering Education and Training)
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge;
Jarrett, Martin;
Sorteberg, Eivind.
(2009)
Experiences from Implementing a Mobile Multiplayer Real-time Game for Wireless Networks with High Latency.
International Journal of Computer Games Technology
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge;
Øfsdahl, Terje;
Mørch-Storstein, Ole Kristian.
(2008)
An Evaluation of a Mobile Game Concept for Lectures.
Proceedings (Conference on Software Engineering Education and Training)
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge;
Arisholm, Erik;
Jaccheri, Letizia.
(2007)
Educational Approach to an Experiment in a Software Architecture Course.
Proceedings (Conference on Software Engineering Education and Training)
Vitenskapelig artikkel
-
Østerlie, Thomas;
Wang, Alf Inge.
(2007)
Debugging Integrated Systems: An Ethnographic Study of Debugging Practice.
Proceedings - Conferense on Software Maintenance
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge;
Øfsdahl, Terje;
Mørch-Storstein, Ole Kristian.
(2007)
LECTURE QUIZ - A Mobile Game Concept for Lectures.
Software Engineering and Applications
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge;
Norum, Michael Sars;
Lund, Carl-Henrik Wolf.
(2006)
A Peer-to-peer Framework for Mobile Collaboration.
Software Engineering and Applications
Vitenskapelig artikkel
-
Sørensen, Carl-Fredrik;
Wang, Alf Inge;
Nødtvedt, Jon Ole;
Nguyen, Man Hoang.
(2006)
Requirements for Context-Aware, Mobile Workflow Systems.
Software Engineering and Applications
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge;
Sørensen, Carl-Fredrik.
(2006)
Writing as a Tool for Learning Software Engineering.
Proceedings (Conference on Software Engineering Education and Training)
Vitenskapelig artikkel
-
Sørensen, Carl-Fredrik;
Wang, Alf Inge;
Conradi, Reidar.
(2005)
Support of Smart Work Processes in Context Rich Environments.
IFIP International Federation for Information Processing
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge;
Sørensen, Carl-Fredrik;
Brede, Steinar;
Servold, Hege;
Gimre, Sigurd.
(2005)
The Nidaros Framework for Development of Location-aware Applications.
IFIP International Federation for Information Processing
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge;
Stålhane, Tor.
(2005)
Using Post Mortem Analysis to Evaluate Software Architecture Student Projects.
Proceedings (Conference on Software Engineering Education and Training)
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge;
Sørensen, Carl-Fredrik;
Ramampiaro, Heri;
Le, Hien Nam;
Conradi, Reidar;
Nygård, Mads.
(2005)
Using the MOWAHS characterisation framework for development of mobile work applications.
Lecture Notes in Computer Science (LNCS)
Vitenskapelig artikkel
-
Ramampiaro, Herindrasana;
Wang, Alf Inge;
Sørensen, Carl-Fredrik;
Hien, Nam le.
(2003)
Requirement Indicators for Mobile Work: The MOWAHS Approach.
IASTED International Conference. Applied Informatics. Proceedings
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge;
Sørensen, Carl-Fredrik.
(2003)
A Comparison of Two Different Java Technologies to Implement a Mobile Agent System.
IASTED International Conference. Applied Informatics. Proceedings
Vitenskapelig artikkel
-
Sørensen, Carl-Fredrik;
Wang, Alf Inge;
Hoftun, Øystein.
(2003)
Experience Paper: Migration of a Web-based System to a Mobile Work Environment.
IASTED International Conference. Applied Informatics. Proceedings
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge.
(2002)
An Evaluation of a Cooperative Process Support Environment.
IASTED International Conference on Software Engineering and Applications SEA : Proceddings
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge.
(2002)
A Process Centered Environment for Cooperative Software Engineering.
Proceedings "Fourteenth International Conference on Software Engineering and Knowledge Engineering" (SEKE 2002)
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge.
(2002)
Using JavaSpaces to Implement a Mobile Multi-Agent System.
IASTED International Conference. Applied Informatics. Proceedings
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge;
Liu, Chunnian.
(2001)
Process Support for Mobile Work across Heterogenous Systems.
Proceedings "The eight European Workshop in Software Process Technology" (EWSPT8), Witten (near Dortmund), Germany
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge.
(2000)
Using Software Agents to support Evolution of Distributed Workflow Models.
Proceedings of the International ICSC Symposium on Interactive and Collaborative Computing 2000 (ICC'2000)
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge.
(2000)
Experience paper: Implementing a Multi-Agent Architecture for Cooperative Software Engineering.
Proceedings of the Twelfth International Conference on Software Engineering and Knowledge Engineering (SEKE'2000)
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge.
(2000)
Support for Mobile Software Processes in CAGIS.
Lecture Notes in Computer Science (LNCS)
Vitenskapelig artikkel
-
Dingsøyr, Torgeir;
Jaccheri, Letizia;
Wang, Alf Inge.
(2000)
Teaching software process improvement through a case study.
Computer Applications in Engineering Education
Vitenskapelig artikkel
-
Ramampiaro, Herindrasana;
Wang, Alf Inge;
Brasethvik, Terje.
(2000)
Supporting Distributed Cooperative Work in CAGIS.
IASTED International Conference on Software Engineering and Applications SEA : Proceddings
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge;
Hanssen, Anders Aas;
Nymoen, Bård Smidsrød.
(2000)
Design Principles for a Mobile, Multi-Agent Architecture for Cooperative Software Engineering.
IASTED International Conference on Software Engineering and Applications SEA : Proceddings
Vitenskapelig artikkel
-
Wang, Alf Inge;
Conradi, Reidar;
Liu, Chunnian.
(2000)
Integrating Workflow with Interacting Agents to support Cooperative Software Engineering.
IASTED International Conference on Software Engineering and Applications SEA : Proceddings
Vitenskapelig artikkel
-
Conradi, Reidar;
Nguyen, Minh Ngoc;
Wang, Alf Inge;
Liu, Chunnian.
(2000)
Planning Support to Software Process Evolution.
International journal of software engineering and knowledge engineering
Vitenskapelig artikkel
Bøker
-
Matjeka, Louise Petersen;
Wang, Alf Inge.
(2022)
Paraphernalia – Game Mechanics Facilitating Bodily Movement and Play .
Association for Computing Machinery (ACM)
Association for Computing Machinery (ACM)
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
-
Cooper, Kendra M.L.;
Scacchi, Walt;
Wang, Alf Inge.
(2013)
3rd International Workshop on Games and Software Engineering: Engineering Computer Games to Enable Positive, Progressive Change.
IEEE Press
IEEE Press
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
-
Wang, Alf Inge;
Midtstraum, Roger.
(2012)
Theory Book IT Grunnkurs.
Pearson
Lærebok
-
Conradi, Reidar;
Wang, Alf Inge.
(2003)
Empirical Methods and Studies in Software Engineering - Experiences from ESERNET.
Springer
LNCSE series (No. 2765)
Fagbok
Del av bok/rapport
-
Wang, Alf Inge;
Nordmark, Njål.
(2021)
Survey on Software Architecture, Creativity, and Game Technology.
CRC Press
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Tahir, Rabail;
Wang, Alf Inge.
(2019)
Insights into Design of Educational Games: Comparative Analysis of Design Models.
Springer Nature
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Wang, Alf Inge;
Hagen, Kristoffer;
Høivik, Torbjørn;
Olsen, Gaute Meek.
(2018)
Evaluation of the Game Exermon – A Strength Exergame Inspired by Pokémon Go.
Springer
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Zhu, Meng;
Wang, Alf Inge.
(2018)
RAIL: A Domain-Specific Language for Generating NPC Behaviors in Action/Adventure Game.
Springer
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Wang, Alf Inge;
Hoang, Tintin Trong.
(2017)
Reaction vs. Completeness in Game-Based Learning: Comparing two Game Modes in a Game-Based Student Response System.
Academic Conferences and Publishing International Limited
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Tahir, Rabail;
Wang, Alf Inge.
(2017)
State of the art in Game Based Learning: Dimensions for Evaluating Educational Games.
Academic Conferences and Publishing International Limited
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Hagen, Kristoffer;
Chorianopoulos, Konstantinos;
Wang, Alf Inge;
Jaccheri, Maria Letizia;
Weie, Stian.
(2016)
Gameplay as Exercise.
Association for Computing Machinery (ACM)
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Wang, Alf Inge;
Zhu, Meng;
Sætre, Rune.
(2016)
The Effect of Digitizing and Gamifying Quizzing in Classrooms.
Academic Conferences and Publishing International Limited
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Hagen, Kristoffer;
Weie, Stian;
Chorianopoulos, Konstantinos;
Wang, Alf Inge;
Jaccheri, Maria Letizia.
(2015)
Pedal Tanks: A Multiplayer Exergame Based on Teamwork and Competition.
Springer
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Guo, Hong;
Trætteberg, Hallvard;
Wang, Alf Inge;
Gao, Shang;
Jaccheri, Maria Letizia.
(2015)
Lessons from Practicing an Adapted Model Driven Approach in Game Development.
Springer
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Wang, Alf Inge;
Nordmark, Njål.
(2015)
Software Architectures and the Creative Processes in Game Development.
Springer
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Wang, Alf Inge;
Asplem, Mari Hansen;
Aasbakken, Mia;
Jaccheri, Maria Letizia.
(2015)
Game-Based Interactive Campaign Using Motion-Sensing Technology.
Springer
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Wang, Alf Inge;
Wu, Bian.
(2015)
Use of Game Development in Computer Science and Software Engineering Education.
CRC Press
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Guo, Hong;
Trætteberg, Hallvard;
Wang, Alf Inge;
Gao, Shang.
(2015)
A Workflow for Model Driven Game Development.
IEEE Press
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Wang, Alf Inge.
(2011)
Experiment on Social Multiplayer Multimodal Games.
IEEE conference proceedings
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Wu, Bian;
Wang, Alf Inge.
(2011)
Game Development Frameworks for SE Education.
IEEE conference proceedings
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Wu, Bian;
Wang, Alf Inge.
(2011)
A Pervasive Game to Know Your City Better.
IEEE conference proceedings
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Wang, Alf Inge.
(2011)
Survey on How Norwegian Teenagers Play Video Games.
IEEE conference proceedings
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Wu, Bian;
Wang, Alf Inge;
Børresen, Erling Andreas;
Tidemann, Knut Andre.
(2011)
IMPROVEMENT OF A LECTURE GAME CONCEPT- Implementing Lecture Quiz 2.0.
SciTePress
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Wang, Alf Inge;
Wu, Bian;
Bakken, Sveinung Kval.
(2010)
Experiences from Implementing a Face-to-Face Educational Game for iPhone/iPod Touch.
IEEE conference proceedings
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Wu, Bian;
Wang, Alf Inge;
Zhang, Yuanyuan.
(2010)
Experiences from Implementing an Educational MMORPG.
IEEE conference proceedings
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Wang, Alf Inge;
Guo, Hong;
Zhu, Meng;
Akselsen, Are Sæterbø;
Kristiansen, Kenneth.
(2010)
Survey on Attitude Towards Pervasive Games.
IEEE conference proceedings
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Wu, Bian;
Wang, Alf Inge;
Ruud, Anders Hartvoll;
Zhang, Wan Zhen.
(2010)
Extending Google Android's Application as an Educational Tool.
IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers)
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Zhu, Meng;
Wang, Alf Inge;
Rolland, Øyvind.
(2010)
Experiences from the Development of the Pervasive Game CityZombie.
IADIS Press
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Wu, Bian;
Wang, Alf Inge;
Strøm, Jan Erik;
Kvamme, Trond Blomholm.
(2009)
XQUEST used in Software Architecture Education.
IEEE conference proceedings
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Wang, Alf Inge.
(2009)
Mobile Peer-to-peer Collaborative Framework and Applications.
Information Science Reference
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Nideffer, Robert F.;
Wang, Alf Inge.
(2009)
unexeptional.net.
IEEE conference proceedings
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Wang, Alf Inge.
(2009)
Post-Mortem Analysis of Student Game Projects in a Software Architecture Course.
IEEE conference proceedings
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Wang, Alf Inge;
Sørensen, Carl-Fredrik;
Le, Hien Nam;
Ramampiaro, Heri;
Nygård, Mads;
Conradi, Reidar.
(2008)
From Scenarios to Requirements in Mobile Client-Server Systems.
Information Science Reference
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Wang, Alf Inge;
Sorteberg, Eivind;
Jarrett, Martin;
Hjemås, Anne Marte.
(2008)
Issues Related to Mobile Multiplayer Real-time Games over Wireless Networks.
IEEE conference proceedings
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Wang, Alf Inge;
Sørensen, Carl-Fredrik.
(2008)
Differentiated Process Support for Large Software Projects.
Information Science Reference
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Wang, Alf Inge;
Motzfeldt, Peter Nicolai.
(2007)
Peer2Schedule - An Experimental Peer-to-peer Application to Support Present Collaboration.
IEEE conference proceedings
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Wang, Alf Inge;
Ho, Johan.
(2007)
Is Bluetooth Broadcasting Practical and Useful?.
IEEE conference proceedings
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Wang, Alf Inge;
Bjørnsgård, Tommy;
Saxlund, Kim.
(2007)
Peer2Me - Rapid Application Framework for Mobile Peer-to-Peer Applications.
IEEE conference proceedings
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Østerlie, Thomas;
Wang, Alf Inge.
(2006)
Establishing Maintainabiliy in Systems Integration: Ambiguity, Negotiations, and Infrastructures.
IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers)
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Wang, Alf Inge;
Norum, Michael Sars;
Lund, Carl-Henrik Wolf.
(2006)
Issues related to Development of Wireless Peer-to-Peer Games in J2ME.
IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers)
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Wang, Alf Inge;
Sørensen, Carl-Fredrik;
Fossum, Thomas.
(2005)
Mobile Peer-to-Peer Technology user to Promote Spontaneous Collaboration - NIK version.
Tapir Akademisk Forlag
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Wang, Alf Inge;
Stålhane, Tor.
(2005)
Using Post Mortem Analysis to Evaluate Software Architecture Student Projects.
IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers)
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Wang, Alf Inge;
Conradi, Reidar;
Thuv, Christian.
(2005)
A Framework for Evaluating Process Modelling Languages for Distributed Environments.
ACTA Press
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Wang, Alf Inge;
Sørensen, Carl-Fredrik;
Fossum, Thomas.
(2005)
Mobile Peer-to-Peer Technology used to Promote Spontaneous Collaboration.
IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers)
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Rapport
-
Berg, Jonathan;
Moholdt, Trine;
Wang, Alf Inge.
(2021)
A cycling exergaming platform to improve cardiorespiratory fitness and encourage independent exercise behaviour among adults.
Doktoravhandlinger ved NTNU (304)
Doktorgradsavhandling
-
Fominykh, Mikhail;
Prasolova-Førland, Ekaterina;
Morozov, Mikhail;
Hallgren, Torbjørn;
Wang, Alf Inge.
(2012)
Collaborative Work on 3D Educational Content.
Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Doktoravhandlinger ved NTNU (88)
Doktorgradsavhandling
-
Sørensen, Carl-Fredrik;
Wang, Alf Inge;
Conradi, Reidar.
(2005)
Support of Smart Work Processes in Context Rich Environments.
IDI-NTNU Technical Report (2)
Rapport
-
Wang, Alf Inge.
(2001)
Using a Mobile, Agent-based Environment to Support Cooperative Software Processes.
[Mangler utgivernavn]
Doktorgradsavhandling
Undervisning
Emner
Formidling
2022
-
IntervjuWang, Alf Inge; Ramampiaro, Heri; Javorovic, Benedikt Erikstad J; Jaccheri, Maria Letizia. (2022) Når instituttet feirer jubileum er det inkluderingen de vil trekke fram. https://www.universitetsavisa.no/alf-inge-wang-heri-ramampia https://www.universitetsavisa.no/alf-inge-wang-heri-ramampia [Avis] 2022-11-23
2020
-
PosterBerg, Jonathan; Wang, Alf Inge; Moholdt, Trine Tegdan. (2020) Cardiometabolic Effects Of Free Access To An Exergame In Inactive Adults: A Randomized Controlled Trial. American College of Sports Medicine ACSM 2020 Virtual Experience , Virtual 2020-06-17 - 2020-12-31
2016
-
Vitenskapelig foredragZhu, Meng; Wang, Alf Inge; Trætteberg, Hallvard. (2016) Engine- Cooperative Game Modeling (ECGM): Bridge Model-Driven Game Development and Game Engine Tool-chains. 13th International Conference On Advances In Computer Entertainment Technology , Osaka 2016-11-09 - 2016-11-12
-
Vitenskapelig foredragWang, Alf Inge; Zhu, Meng; Sætre, Rune. (2016) The Effect of Digitizing and Gamifying Quizzing in Classrooms. The University of the West of Scotland The 10th European Conference on Games Based Learning , Paisley, Scotland 2016-10-06 - 2016-10-07
2012
-
IntervjuJørgensen, Kristine; Eggesvik, Olav; Wang, Alf Inge. (2012) - Behring Breivik har til en viss grad rett. Aftenposten.no Aftenposten.no [Internett] 2012-04-19
-
IntervjuWang, Alf Inge. (2012) Her jublar elevane over samfunnsfagprøven. Nrk.no Nrk.no [Internett] 2012-06-15
-
Intervju
-
IntervjuWang, Alf Inge. (2012) Flesker til med 220 ipads til nye studenter. Dagens næringsliv Dagens næringsliv [Avis] 2012-07-20
-
Intervju
-
Intervju
-
IntervjuWang, Alf Inge. (2012) Frykter heleskader - ønsker pause i dataspillingen. NRK.no NRK.no [Internett] 2012-10-03
-
ProgramdeltagelseWang, Alf Inge. (2012) Intervju til P4 Sytten Tretti med Erik Molland om Behring Brevik og dataspill. P4 P4 [Radio] 2012-04-19
-
IntervjuWang, Alf Inge. (2012) Høy fart på IKT-utviklingen. Forskningsrådet.no Forskningsrådet.no [Internett] 2012-04-27
-
Programdeltagelse
-
ProgramdeltagelseWang, Alf Inge. (2012) Intervju av Ida Creed om Behring Brevik og Call of Duty. NRK Radio P2 NRK Radio P2 [Radio] 2012-04-19
-
IntervjuWang, Alf Inge. (2012) Snart kan disse bli unødvendige - Ny teknoduo vil la deg spille de råeste videospillene uten verken konsoll eller pc. NRK.no NRK.no [Internett] 2012-06-06
-
Intervju
-
IntervjuWang, Alf Inge. (2012) Alf Inge er hekta på dataspill. Levanger-Avisa Levanger-Avisa [Avis] 2012-02-21
-
IntervjuWang, Alf Inge. (2012) Dataspill er gøy - men gir ikke bedre karakterer. Adresseavisen Adresseavisen [Avis] 2012-02-16
-
Intervju
-
Intervju
-
Intervju
-
IntervjuWang, Alf Inge. (2012) Behring Breivik har til en viss grad rett. Aftenposten Aftenposten [Internett] 2012-04-19
-
Programledelse
-
Intervju
-
IntervjuWang, Alf Inge. (2012) - Behring Breivik har til en viss grad rett. Adressa.no Adressa.no [Internett] 2012-04-19
-
ProgramdeltagelseWang, Alf Inge. (2012) Søndagsmorgen: Spillpanel om Nintendo Wii U. NRK P3 NRK P3 [Radio] 2012-12-02
-
Intervju
-
ProgramdeltagelseWang, Alf Inge. (2012) Intervju med tema "Kan lære taktikk av Call of Duty". P4 P4 [Radio] 2012-04-19
-
Intervju
-
IntervjuWang, Alf Inge. (2012) Britiske skoler skal bruke app laget i Trondheim. Adressa.no Adressa.no [Internett] 2012-07-22
-
Intervju
-
Intervju
-
ProgramledelseWang, Alf Inge. (2012) Ønsker tiltak mot dataspill. NRK Radio Troms og Finnmark NRK Radio Troms og Finnmark [Radio] 2012-10-04
-
Intervju
-
IntervjuWang, Alf Inge. (2012) Femdobling av lesebrett frem mot 2015. Bergenstidende Bergenstidende [Internett] 2012-02-03
2010
-
Intervju
-
IntervjuWang, Alf Inge. (2010) Ellevill spillgründer / Spillmiljøet blostrer i sør. Fedrelandsvennen Fedrelandsvennen [Avis] 2010-04-15
-
Intervju
-
Intervju
-
Intervju
-
Intervju
-
Intervju
-
IntervjuWang, Alf Inge. (2010) Sånn er livet: "Har internett påvirket din måte å tenke på?". NRK NRK [Radio] 2010-05-12
-
IntervjuWang, Alf Inge. (2010) Barn og ungdom: Dataspillvold gjør deg aggressiv. online.no online.no [Internett] 2010-05-25
-
Vitenskapelig foredragGuo, Hong; Trætteberg, Hallvard; Wang, Alf Inge; Zhu, Meng. (2010) TeMPS: A Conceptual Framework for Pervasive and Social Games. 2010 Third IEEE International Conference on Digital Game and Intelligent Toy Enhanced Learning 2010-04-12 - 2010-04-16
2008
-
IntervjuWang, Alf Inge. (2008) Setter Norge på verdenskartet - Namdalsavisa. Namdalsavisa Namdalsavisa [Internett] 2008-07-22
-
IntervjuWang, Alf Inge. (2008) Setter Norge på verdenskartet - Hardanger folkeblad. Hardanger folkeblad Hardanger folkeblad [Internett] 2008-07-22
-
IntervjuWang, Alf Inge. (2008) Setter Norge på verdenskartet - Indre Akershus Blad. Indre Akershus Blad Indre Akershus Blad [Internett] 2008-07-22
-
IntervjuWang, Alf Inge. (2008) Setter Norge på verdenskartet - Tidens Krav. Tidens Krav Tidens Krav [Internett] 2008-07-22
-
IntervjuWang, Alf Inge. (2008) Setter Norge på verdenskartet - Nordlys. Nordlys Nordlys [Internett] 2008-07-22
-
IntervjuWang, Alf Inge. (2008) Dataspill kan sette olje-Norge på verdenskartet. offshore.no offshore.no [Internett] 2008-07-22
-
IntervjuWang, Alf Inge. (2008) Setter Norge på verdenskartet - Rana Blad. Rana Blad Rana Blad [Internett] 2008-07-22
-
IntervjuWang, Alf Inge. (2008) Setter Norge på verdenskartet - Firda Posten. Firda Posten Firda Posten [Internett] 2008-07-22
-
IntervjuWang, Alf Inge. (2008) Setter Norge på verdenskartet - firda.no. firda.no firda.no [Internett] 2008-07-22
-
IntervjuWang, Alf Inge. (2008) Setter Norge på verdenskartet - siste.no. siste.no siste.no [Internett] 2008-07-22
-
IntervjuWang, Alf Inge. (2008) Setter Norge på verdenskartet - Bergensavisen. Bergensavisen Bergensavisen [Internett] 2008-07-22
-
IntervjuWang, Alf Inge. (2008) Setter Norge på verdenskartet - Sogn Avis. Sogn Avis Sogn Avis [Internett] 2008-07-22
-
IntervjuWang, Alf Inge; Erlandsen, Hilde. (2008) Dataspill setter Norge på verdenskartet - NTB. NTB NTB [Internett] 2008-07-22
-
IntervjuWang, Alf Inge; Thorkildsen, Joakim. (2008) Blodig rovdyrkamp er beste norske spill. Dagbladet Dagbladet [Internett] 2008-05-10
-
IntervjuWang, Alf Inge. (2008) Setter Norge på verdenskartet - Vesby Avis. Vestby Avis Vestby Avis [Internett] 2008-07-22
-
IntervjuWang, Alf Inge. (2008) Dataspill setter Norge på verdenskartet - Agder Avisen. Agder Avisen Agder Avisen [Internett] 2008-07-22
-
IntervjuWang, Alf Inge; Cadamarteri, Frank. (2008) Rovdyr vant i ny spillkåring. Adresseavisen Adresseavisen [Internett] 2008-05-10
-
IntervjuWang, Alf Inge. (2008) Setter opp kjempespill på lerretet. Dagens Næringsliv Dagens Næringsliv [Avis] 2008-06-09
-
IntervjuWang, Alf Inge. (2008) Alt klart for The Age of Conan. Mandag Morgen Mandag Morgen [Avis] 2008-05-19
-
IntervjuWang, Alf Inge. (2008) Setter Norge på verdenskartet. Dagens Næringsliv Dagens Næringsliv [Internett] 2008-07-22
-
Intervju
-
IntervjuWang, Alf Inge. (2008) Dataspill løfter oljesektoren. Petro & industri Petro & industri [Internett] 2008-07-22
-
IntervjuWang, Alf Inge. (2008) To av tre gutter spiller dataspill daglig. Trønderbladet Trønderbladet [Internett] 2008-07-23
-
IntervjuWang, Alf Inge; Rossen, Eirik. (2008) Dataspill styrker Norge innen helse og olje. digi.no digi.no [Internett] 2008-07-22
-
IntervjuWang, Alf Inge; Cadamarteri, Frank. (2008) Vil gjøre Trondheim til spillhovedstad. Adresseavisen Adresseavisen [Internett] 2008-05-09
-
IntervjuWang, Alf Inge; Haugen, Frode. (2008) Dataspill driver teknologiutviklingen. teknofil.no teknofil.no [Internett] 2008-07-22
-
IntervjuWang, Alf Inge; Dahle, Dag Yngve. (2008) NTNU med dataspillstudier. Teknisk Ukeblad Teknisk Ukeblad [Avis] 2008-02-20
-
Intervju
-
Intervju
-
IntervjuWang, Alf Inge; Nipen, Kjersti. (2008) NTNU vil utfordre verdens spillindustri. Adresseavisen Adresseavisen [Avis] 2008-02-01
-
Intervju
-
IntervjuWang, Alf Inge. (2008) Dataspill setter Norge på verdenskartet - Driva. Driva Driva [Internett] 2008-07-22
-
IntervjuWang, Alf Inge; Clausen, Nora. (2008) Dataspill setter Norge på verdenskartet - Forskningsrådet. Forskningsrådet Forskningsrådet [Internett] 2008-06-09
-
IntervjuWang, Alf Inge. (2008) Computer game development & technology graduate studies programme. Norway exports, information & communication technology Norway exports, information & communication technology [Avis] 2008-01-01
-
IntervjuWang, Alf Inge; Zeiner, Håvard; Sandmo, Espen. (2008) Spillsatsing i Namsos. NRK NRK [Internett] 2008-02-20
-
Intervju
-
Intervju
-
IntervjuWang, Alf Inge; Vårvik, Anette. (2008) Buviking samler dataspillkrefter. Trønderbladet Trønderbladet [Avis] 2008-01-24
-
IntervjuWang, Alf Inge; Bach, David. (2008) Spillutviklere i utvikling. Under Dusken Under Dusken [Avis] 2008-01-30
-
IntervjuWang, Alf Inge; Vikesland, Pål. (2008) Nytt studietilbod - Ikke eit popstudium. Universitetsavisa Universitetsavisa [Internett] 2008-01-08
2007
-
Intervju
-
IntervjuWang, Alf Inge; Vikan, Jonas Alsaker. (2007) Filosofer i cyberspace. Adresseavisen Adresseavisen [Internett] 2007-06-26
-
IntervjuWang, Alf Inge; Bryne, Snorre. (2007) Blir dyrere enn Norges dyreste film. Dagbladet Dagbladet [Internett] 2007-07-31
-
IntervjuWang, Alf Inge; Bjørkeng, Per Kristian. (2007) Spiller på kinolerretet. Aftenposten Aftenposten [Avis] 2007-10-18
-
IntervjuWang, Alf Inge; Rønningen, Audun. (2007) Slagmark i sal 10 - Teknisk Ukeblad. Teknisk Ukeblad Teknisk Ukeblad [Internett] 2007-05-05
-
Intervju
-
IntervjuWang, Alf Inge; Ernes, Ann Kristin Berntzen. (2007) Vil til Norge for å forske på dataspill. digi.no digi.no [Internett] 2007-05-03
-
IntervjuWang, Alf Inge; Bryne, Snorre. (2007) Nå kommer norske Game Awards. Dagbladet Dagbladet [Internett] 2007-05-02
-
IntervjuWang, Alf Inge; Bjørkeng, Per Kristian. (2007) "Dr. cand.spill". Aftenposten Aftenposten [Avis] 2007-10-18
-
IntervjuWang, Alf Inge; Leirset, Espen. (2007) Norsk spillindustri opp av bølgedalen. Teknisk Ukeblad Teknisk Ukeblad [Avis] 2007-05-18
-
IntervjuWang, Alf Inge; Haugen, Erlend Langeland. (2007) Giske lover plan for dataspill. Adresseavisen Adresseavisen [Avis] 2007-04-26
-
IntervjuWang, Alf Inge; Vikan, Jonas Alsaker. (2007) Vinneren i Kosmoramas spill-film konkurranse!. Catch Gamer Catch Gamer [Internett] 2007-04-20
-
Intervju
-
IntervjuWang, Alf Inge; Føyner, Kjersti. (2007) NTNU trapper opp satsning på dataspill (Top Temp). Top Temp Top Temp [Internett] 2007-02-16
-
IntervjuWang, Alf Inge; Haugen, Erlend Langeland. (2007) - Norge bør satse stort på dataspill. Adresseavisen Adresseavisen [Avis] 2007-04-19
-
IntervjuWang, Alf Inge; Bryne, Snorre. (2007) Snart kan du spille dataspill i kinosalen. Dagbladet Dagbladet [Internett] 2007-04-17
-
Intervju
-
IntervjuWang, Alf Inge. (2007) Vil skape spill i skyggen av kjempen. Dagens IT Dagens IT [Internett] 2007-10-24
-
IntervjuWang, Alf Inge; Bach, David. (2007) Til kamp mot bakleksa. Under Dusken Under Dusken [Avis] 2007-10-23
-
IntervjuWang, Alf Inge. (2007) Dataspill på lek og alvor - produsentforeningen. Produsentforeningen Produsentforeningen [Internett] 2007-10-23
-
IntervjuWang, Alf Inge; Grotnes, Elin Beate. (2007) Dataspill på lek og alvor. Universitetsavisa Universitetsavisa [Internett] 2007-10-22
-
IntervjuWang, Alf Inge. (2007) Utvikling igjennom spill. Dagens Næringsliv Dagens Næringsliv [Avis] 2007-10-12
-
Intervju
-
Intervju
-
IntervjuWang, Alf Inge. (2007) Klart for nasjonal spillkonkurranse. Teknisk Ukeblad Teknisk Ukeblad [Avis] 2007-05-18
-
IntervjuWang, Alf Inge; Rossing, Sivert Frøseth. (2007) - Dataspill ikke lenger tullete. Under Dusken Under Dusken [Avis] 2007-05-18
-
IntervjuWang, Alf Inge; Zeiner, Håvard; Ødegaard, Martin. (2007) Dataspill på storskjerm. NRK NRK [Internett] 2007-04-19
-
Intervju
-
IntervjuWang, Alf Inge; Rossen, Eirik. (2007) Utlyser tre doktorstipend innen dataspill. digi.no digi.no [Internett] 2007-03-23
-
IntervjuWang, Alf Inge; Forsberg, Leif Erik. (2007) Intervju om NTNU og dataspill i programmet Hjemfart. Kanal 24 Kanal 24 [Radio] 2007-03-25
-
IntervjuWang, Alf Inge; Brostrøm, Øyvind. (2007) Buviking i spissen for forskning på dataspill. Trønderbladet Trønderbladet [Avis] 2007-03-29
-
Intervju
-
Intervju
-
IntervjuWang, Alf Inge. (2007) KOSMORAMA 2007 - Satser på gaming. Adresseavisen Adresseavisen [Avis] 2007-04-11
-
IntervjuWang, Alf Inge; Bryne, Snorre. (2007) Vil lage Norges beste spillutdanning. Dagbladet Dagbladet [Internett] 2007-02-28
-
IntervjuWang, Alf Inge; Andersen, Martin. (2007) Oppstart av dataspillutdanning på NTNU. TV Norge TV Norge [TV] 2007-02-16
-
Intervju
-
IntervjuWang, Alf Inge; Vikesland, Pål. (2007) Microsoft og NTNU smarbeider om dataspel. Universitetsavisa Universitetsavisa [Internett] 2007-03-22
-
Intervju
-
IntervjuWang, Alf Inge. (2007) NTNUs spill-forskning er i gang. Computer World Computer World [Avis] 2007-03-16
-
IntervjuWang, Alf Inge; Vikan, Jonas Alsaker. (2007) Kosmorama satser på gaming!. Catch Gamer Catch Gamer [Internett] 2007-03-14
-
IntervjuWang, Alf Inge; Aasen, Christer. (2007) NTNU vil bli best på spillutdanning. Computer World Computer World [Avis] 2007-02-14
-
IntervjuWang, Alf Inge. (2007) NTNU og dataspill, og introduksjon til spillseminar. NRK NRK [Radio] 2007-04-19
-
IntervjuVikesland, Pål; Wang, Alf Inge. (2007) - Bør satsa stort på dataspel. Universitetsavisa Universitetsavisa [Avis] 2007-02-06
-
IntervjuWang, Alf Inge; Espeland, Stian. (2007) Nybakt storsatsing på dataspill. Adresseavisen Adresseavisen [Internett] 2007-03-17
-
IntervjuRossing, Sivert Frøseth; Wang, Alf Inge. (2007) Teknorama. Under Dusken Under Dusken [TV] 2007-02-13
-
IntervjuWang, Alf Inge; Brenna, Anders. (2007) NTNU trapper opp satsning på dataspill. digi.no digi.no [Internett] 2007-02-14
-
IntervjuWang, Alf Inge. (2007) NTNU og dataspill. Studentradioen i Bergen Studentradioen i Bergen [Radio] 2007-03-01
-
Intervju
2005
-
IntervjuWang, Alf Inge; Arisholm, Erik; Rødland, Anne Winsnes. (2005) Deltar i unikt dataeksperiment. Universitetsavisa Universitetsavisa [Avis] 2005-02-11
2004
-
Intervju
-
IntervjuWang, Alf Inge; Gjerding, May Linn. (2004) Studenter laget mobilguide. Verdens Gang Verdens Gang [Avis] 2004-06-02
-
IntervjuHalvorsen, Finn; Wang, Alf Inge. (2004) Medbrakt turistguide. Teknisk Ukeblad Teknisk Ukeblad [Avis] 2004-05-21
-
IntervjuWang, Alf Inge; Ravnestad, Jan Rye. (2004) Lokasjonsfølsom turistguide reportasje. NRK NRK [TV] 2004-06-02
-
IntervjuSvaan, Terje; Wang, Alf Inge; Servold, Hege; Brede, Steinar; Gimre, Sigurd. (2004) Stedfølsom turistguide. TV Norge TV Norge [TV] 2004-05-16
-
Vitenskapelig foredragWang, Alf Inge; Sørensen, Carl-Fredrik; Conradi, Reidar. (2004) A Three Level Framework for Process Support: The MOWAHS Approach. Int. MultiConf. in Comp. Sci. & Comp. Eng. Team-based Software Engineering 2004 (TBSE'2004) , Las Vegas, Nevada 2004-06-21 - 2004-06-24
2003
-
Vitenskapelig foredragWang, Alf Inge; Sørensen, Carl-Fredrik; Indal, Eva. (2003) A Mobile Agent Architecture for Heterogeneous Devices. The 3rd IASTED International Conference on Wireless and Optical Communications (WOC 2003). , Banff, Canada 2003-07-16 -
-
Vitenskapelig foredragSørensen, Carl-Fredrik; Wang, Alf Inge; Hoftun, Øystein; Bjørkhaugen, Kenneth Aron. (2003) An Evaluation of a Mobile Task Reporting System for Different Mobile Devices. IASTED International Conference on Software Engineering and Applications (SEA'2003) , Marina Del Rey, USA 2003-11-05 -
-
Vitenskapelig foredragWang, Alf Inge; Sørensen, Carl-Fredrik; Schei, Eldrid; Fritzner, Thale Christina. (2003) Case study: Use of the Mobile Tool Handyman for Mobile Work. IASTED International Conference on Software Engineering and Applications (SEA 2003), , Marina Del Rey, USA 2003-11-05 -
-
Vitenskapelig foredragSørensen, Carl-Fredrik; Næss, Bjørn; Strand, Øyvind Sølberg; Wang, Alf Inge; Conradi, Reidar. (2003) A Survey of Mobile Support Needs in the Home Nursing Care. Asia-Pacific Association of Medical Informatics APAMI (Asia-Pacific Association of Medical Informatics) & CJKMI-KOSMI Conference - Ubiquitous Computing in Health Care: From wired to wireless , Daegu, South-Korea 2003-10-20 - 2003-10-22
2002
-
Vitenskapelig foredragSørensen, Carl-Fredrik; Wang, Alf Inge; Hien, Nam le; Ramampiaro, Herindrasana; Nygård, Mads; Conradi, Reidar. (2002) The MOWAHS Characterisation Framework for Mobile Work. IASTED International Conference on Applied Informatics (AI'2002), , Innsbruck, Østerrike 2002-02-21 -
-
Vitenskapelig foredragTorchiano, Marco; Jaccheri, Letizia; Sørensen, Carl-Fredrik; Wang, Alf Inge. (2002) COTS Products Characterization. The 14th Int. Conf. on Software Engineering and Knowledge Engineering (SEKE'02), , Ischia, Italy 2002-07-19 -
1999
-
Vitenskapelig foredragDingsøyr, Torgeir; Jaccheri, Maria Letizia; Wang, Alf Inge. (1999) Teaching software process improvement through a case study. International Conference on Engineering and Computer Education, 9-12 August 1999 , Rio, Brasil 1999-08-09 -
-
Vitenskapelig foredragWang, Alf Inge. (1999) Experience paper: Using XML to implement a workflow tool. Software Engineering and Applications (SEA'99) , Scottsdale, Arizona USA, 6-8 oktober 1999
-
Vitenskapelig foredragWang, Alf Inge; Conradi, Reidar; Liu, Chunnian. (1999) A multi-agent architecture for cooperative software engineering. 11th International Conference of Software Engineering and Knowledge Engineering (SEKE'99) , Kaiserslautern, Germany, 16-19 Juni 1999
1998
-
Vitenskapelig foredragLiu, Chunnian; Conradi, Reidar; Nguyen, Minh Ngoc; Wang, Alf Inge. (1998) Planning support to software process evolution. Eighth International Conference on Software Engineering and Kno wledge Engineering (SU-report 1/98) , San Francisco
-
Vitenskapelig foredragWang, Alf Inge; Larsen, Jens-Otto; Conradi, Reidar; Munch, Bjørn P.. (1998) Improving cooperation support in the EPOS CM system. EWSPT '98 (SU-report 5/98) , Weybridge, England
1997
-
Populærvitenskapelig foredragConradi, Reidar; Larsen, Jens-Otto; Minh, Nguyen Ngoc; Wang, Alf Inge; Liu, Chunnian. (1997) Transaction models for software engineering database. Dagstuhl Workshop on Software Engineering Databases , FRG
-
Vitenskapelig foredragNguyen, Minh Ngoc; Wang, Alf Inge; Conradi, Reidar. (1997) Total software process model evolution in EPOS. ICSE '97 , Boston
-
Populærvitenskapelig foredragWang, Alf Inge. (1997) Exercise in process modeling. PROMOTER/RENOIR Summer School on Software Process Technology , Grenoble